Help! Stal/paddock seizoen en paard valt af!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:41

Ik moest bij mijn voer lijnzaadolie doen, maar maïsolie zou ook goed zijn is er mij verteld. Kijk bij pulp wel goed uit dat je een zak neemt zonder melasse, niet alle paarden verdragen de suiker even goed. Je kan natuurlijk ook een voorraad voederbiet laten komen, de meeste paarden vinden dat lekker en het zou ze ook goed op gewicht houden.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:09

Mijn paard had dit eerder in de winter ook. Oplossing bij hem was onbeperkt goede kwaliteit voordroog en extra luzerne. Paard krijgt verder weinig kwachtvoer, wel een vitamine en mineralensupplement. Zeker in de winter wel van belang omdat ze dan van het verse gras af zijn.

Snorkel8

Re: Help! Stal/paddock seizoen en paard valt af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:13

heeft hij wel een deken op? of in ieder geval snachts? kan zijn dat hij moeite heeft zichzelf warm te houden en daardoor afvalt. Die van mij heeft dat ook.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:18

Pavo speedibeet! Makkelijk klaar te maken. Je normale krachtvoer erdoorheen voor de smaak en je hebt heel snel een ander paard! Worden ze niks drukker van. Is puur een ruwvoervariant en heel laag in suikers en zetmeel!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 09:29

En onbeperkt ruwvoer 's nachts? Paard van een vriendin viel ook af, krijgt nu 's nachts onbeperkt ruwvoer en is daarmee mooi aangekomen.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 10:20

Gaucho, bedankt voor de tip! Vitamine en mineralen zou ik hem evt bij kunnen voeren. Welke gebruik jij?

Pino, ja hij heeft een deken op hoor. Zowel overdag als snachts. Momenteel staat hij onder een 200 grams. Onder de 100 stond hij koud..

Lisanne, bedankt! De speedibeet vind hij zelfs wel lekker, had een proefzakje van Horse Event.

Miramii, jaa ook snachts heeft hij de mogelijkheid tot ruwvoer..

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:21

@Zorro, oke dan kan dat het niet zijn :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:38

Zorro_ schreef:
Gaucho, bedankt voor de tip! Vitamine en mineralen zou ik hem evt bij kunnen voeren. Welke gebruik jij?

Pino, ja hij heeft een deken op hoor. Zowel overdag als snachts. Momenteel staat hij onder een 200 grams. Onder de 100 stond hij koud..

Lisanne, bedankt! De speedibeet vind hij zelfs wel lekker, had een proefzakje van Horse Event.

Miramii, jaa ook snachts heeft hij de mogelijkheid tot ruwvoer..

Ik bedoel meer dat je aangeeft dat het ruwvoer 's ochtends op is. Van daar de vraag ;)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 10:39

Ik voer een supplement van Lexa, bijvoorbeeld TopMineral. Vind ik qua prijs/kwaliteit verhouding erg goed en wordt ook goed gegeten. Maar er zijn nog veel meer opties.

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:25

Wat voor een deken heb je op liggen?
Soms wil een dikkere deken ook helpen omdat hij dan minder energie in zichzelf warm houden hoeft te gebruiken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 17:44