Hoeveel brokken moet mijn paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:05

Arabesk schreef:
S_en_Z schreef:
Geen brokken, lekker voldoende ruwvoer geven.

Precies.

Eventueel aanvullend voer een mengsel van geweekte bietenpulp luzerne en zemelen. Als je echt bang bent voor tekorten laat dan een bloedonderzoek doen op oa mineralen. Kost wat maar dan heb je ook wat. Dan kun je gerichter een specifiek supplement bijvoeren. Uiteindelijk ben je dan goedkoper uit

nou...goedkoper?Ik voer ook geen fastfood.Inderdaad lucerne,geweekte pulp,copra,zemelen,lijnzaad,sojahullen,vitamine en mineraal supplement,olie.Kan je vertellen dat twee kilo brok per dag goedkoper is :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:25

geerke schreef:
nou...goedkoper?Ik voer ook geen fastfood.Inderdaad lucerne,geweekte pulp,copra,zemelen,lijnzaad,sojahullen,vitamine en mineraal supplement,olie.Kan je vertellen dat twee kilo brok per dag goedkoper is :+

heb je wel eens bij de mac gegeten met twee personen?
daar kan ik ruim 4x gezond van koken :')
zo goedkoop is fastfood niet..
weet je zeker dat je niet gewoon een hele dure mueslibar naar binnen stouwt bij je paardje geeske?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:32

ik meng al mijn voer zelf :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 20:21

je maakt je eigen hele dure mueslibar :')

DarkoFoitzik

Re: Hoeveel brokken moet mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 08:52

Als je kwalitatief goed ruwvoer voert en een liksteen beschikbaar stelt, kom je er al snel achter dat bijna geen enkel hedendaags paard krachtvoer nodig heeft. Www.paardnatuurlijk.nl

Krachtvoer stamt uit de tijd dat paarden nog 8 of meer uur per dag werkten. In die tijd had het paard heen tijd om zijn ruwvoer bij elkaar te eten en okk nog paarden dingen te doen. Een paard heeft namelijk minimaal 14uur per dag nodig om zijn ruwvoer te eten.

Het hedendaags paard werkt misschien 1 a 2 uur per dag, daarnaast meer dan voldoende tijd om zijn euwvoer bij elkaar te eten.

Wil je toch wat voeren blijf dan zo natuurlijkmogelijk, geen granen suiker of melasse. Kijk eens op voergezond.nl

Ik hoop dat je wat aan die info hebt.