Energie bij quarter moet omhoog... bij meer werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: Energie bij quarter moet omhoog... bij meer werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:15

Bij voeding is niet alleen suiker/zetmeel van belang.
Voor spieropbouw heb je ook een juist aminozurenpakket nodig.
Tegenwoordig letten veel mensen alleen maar op suiker/zetmeel. Dit is zeker niet geheel onbelangrijk, maar men vergeet nu dan wel vaak verder te kijken ...
Evenwichtigheid is zo belangrijk...en vaak zo ver te zoeken :o

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:43

Ik gaf Pavo care 4 live (9% suikergehalte) , at hij heel graag op met die kruiden en luzerne, maar mijn solid paint heeft hier eens slokdarmverstopping van gekregen. Had hij vroeger nooit gehad. Dan toch maar overgeschakeld op Aveve sport mix zero. Hierin zitten eveneens geen granen, laag suiker en zetmeelgehalte (10%) en extra energie door toevoeging van olie en luzerne. Er zit ook extra vitame E in. Dit voer eet hij ook heel graag en hij krijgt genoeg energie binnen om hem aan het werk te zetten, ook al staat hij altijd buiten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:10

vraag het anders eens aan Astrid Noordhoek van purepaardenvoeding.nl Zij weet erg veel over dit onderwerp.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:49

Vitalbix is prima als aanvulling op ruwvoer. Het is alleen geen krachtvoer, maar een vitaminesupplement. Je zou dat kunnen geven met daar overheen de olie.
Ook Marstall Vito, Marstall Faser light en Cavalor Fiber Force zijn interessant om eens te bekijken. Allen laag in zetmeel. Ook hier kun je een scheur olie overheen doen voor de langzame energie.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 08:53

Misschien Metazoa SuperFit Broxx? Dat is alleen inderdaad ook een vitaminesupplement, ter vervanging van evt muesli en juist vrij laag in energie

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:00

Hier geef ik een half handje vitaminekorrel en al verzuip ik dat in de lijnzaadolie, ze likken 't toch gretig op. Dus in principe hoef je de olie niet persé met iets te mengen.