1x per dag voeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: 1x per dag voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:08

Dat doe ik dan weer niet, ik hussel het door elkaar.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:47

Mijn ervaring is wel met onbeperkt eten dat ze niet altijd iedere dag evenveel eten. Als het kouder is eten ze meer. Aangezien jij dan in verhouding meer hooi voert, weet ik niet of dit dan ook zo is. Dat zou ik wel even in de gaten houden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:57

1 x per dag voeren met slowfeeders moet prima kunnen maar zelf zou ik dan toch nog een 2e controle moment per dag willen hebben. (weet natuurlijk niet of je dit al van plan was)
1 x per dag controle vind ik vrij weinig als er eentje ziek wordt of wat dan ook staan ze vrij lang voordat er weer iemand komt. En in de winter als het vriest rekening mee houden dan je dan ook vaker moet om de drink bakken open te maken,

just_amor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 09:08

Ik denk inderdaad dat er bij 1x per dag voeren vanuit mijn slowfeeders (hooi met stro) er na een halve dag alleen nog maar wat stro ligt (wel nog genoeg voor een halve dag) met wat kleine plukjes hooi er nog tussen. Zoals ik het nu afgelopen dag heb gezien. Ik denk dat ik s ' avonds minder hooi in het net doet en het andere deel s'ochtends erbij doe. Wat denken jullie, is dit reëler?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 09:10

gewoon uitproberen... als jij denkt dat dat voor jou paarden beter werkt.