Paard valt af na verlies van haar maatje..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:14

pluisbeer schreef:
Veel cushingers hebben ook niet perse de symptomen uit het lijstje. Ik denk het haar en de arme bespiering en het niet willen eten dat er daardoor aan gedacht wordt. En onvruchtbaarheid is ook echt een cushing ding. Verder worden de acth waardes ook nog beinvloed door stress en dat heeft ze nu zeker.Deze maand is het nog gratis testen volgens mij(wel de voorrijkosten betalen), dus is misschien een overweging?

Misschien is het een idee om wat te gaan wandelen met de 2 samen, hoeft er geen achter te blijven, krijgen ze wat andere indrukken, zijn bezig zonder aan het werk te zijn en voor jou misschien ook lekker.

Er staat nergens niet willen eten. Ze eet juist nog graag maar heeft nier drang naar meer alsof zw uitgehongerd is. Eten doet ze goed :-)

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:18

Kan ik haar misschien de haren van image laten ruiken??

jobamara

Re: Paard valt af na verlies van haar maatje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:04

Weet niet of dit nu een goed idee is! Is ze nog steeds onrustig? Las vandaag nog een stuk over extra magnesium zowel bij stress als ook voor cushing goed. Geeft meer rust.

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 22:36

Daar heb ik wat aan zelf ookal zitten denken :-) ik wil geen slechte baas zijn.. Zo voel ik me wel

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:49

Hier heeft ook na verlies van me ene arabier, me andere arabiertje het best lang heel zwaar gehad. Nooit verwacht dat het zo'n grote impact zou hebben op hem.. Vond ik het moeilijkste om te zien van het hele verlies van me merrie.
Hij was echt depressief, deed zijn dingetjes, maar was er niet bij. Zijn volledige ellendige verleden kwam hierdoor ook weer open te liggen, iets waar die door mijn merrie juist zo goed mee om begon te gaan..

Hem hebben we laten behandelen door een natuurgeneeskundige. Mentale stress heeft vaak een doorslag naar het lichaam, naar organen die verminderen van functie en daardoor komt weer mentale stress.. Een cirkeltje waar vermageren, spierverlies en vaak zelfs maagzweren op de loer liggen.

Natuurgeneeskundige heeft hem op druppels gezet om de boel in zijn koppie te verwerken, o.a. combinatie van specifieke Bach druppels, plus druppels voor zijn lever en nieren (want die hadden het er zwaarder door gekregen).
Het heeft even geduurd, maar nu een half jaar verder is hij er 100% bovenop en is 10x zo sterk en wijs doorheen gekomen, maaaar wel met een extra rugzakje aan bagage.

Sterkte ermee iig! :(:)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 22:57

Mijn merrie is nu een maand dood,mijn andere merrie heb ik als veulen gekocht en is er bij opgegroeid.Die is nu 12.
De eerste 14 dagen heeft ze hard getreurd ondanks dat ze 24/7 buiten n een groep leeft.De hele groep is van slag geweest mijn merrie was de leidster vd groep en vrij plots overleden.
Dus het was voor de overgebleven merrie heel moeilijk ze moest van 2e in rang nu om haar plek als 1e gaan knokken met een ruin die de leiding over wilde nemen en aan de andere kant wilde ze treuren.
Afvallen deed ze niet,maar je zag wel een intriest paard.Ik heb er heel veel mee gewandeld en gefrutseld ,haar bezig gehouden ik merk dat het wel helpt.

Mijn overleden paard is ook eens haar maatje verloren en die ging er toen heel slecht mee om.Blijven roepen ,niet willen eten en gestresd zijn.De DA heeft toen phytocalm voorgeschreven.Was wel duur maar hielp wel.Daarna heb ik dit paard gekocht,als maatje zodat ze die niet kwijt kon raken.Alleen draait de cirkel verder en is zij nu de gene die overleden is:-(

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 23:15

He meis je bent geen slechte baas, put kracht uit het samen zijn, lekker tutten. En misschien kan je de veearts is vragen of er iets is wat haar kan helpen.
Sta zelf best te kijken van het rouwen, hier al meerdere malen afscheid moeten nemen (dat krijg je als ze mogen blijven tot....) Zelfs een een shet (toen denk ik 9 jaar) waarvan de moeder is afgemaakt altijd samen met nog 2 shetten hij keek er niet nar zo vreemd vond ik dat maar als ik dit lees heb ik denk ik veel geluk gehad. Wij hebben wel een vrij grote vaste groep nu 8 in verschillende maat van gelderse, new forest, welsh en shet. Ik hoop dat ze er weer snel zin in krijgt. En jij ook :(:)

MightyBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 17:37

Vandaag is ze gelukkig zichtbaar bijgekomen!! De buik wordt ronder en ik tel minder ribben :) Het ingevallen is weg!! Dankzij de priores slobber!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 22:53

Wat fijn om te lezen dat het wat beter gaat, hoop dat het zo doorzet. En ook dat jij het een plekje kan geven.