Hard, scherp plastic in Hartog luzerne!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:03

Gewoon_Sam schreef:
Overigens tref ik in hooi, kuil en stro ook wel eens dingen aan die er niet in zouden moeten zitten. Hoogtepunt was toch wel een geplette ringslang in een plak stro van een partij uit Frankrijk. Tja, het hoort erbij zullen we maar zeggen.

Wij een keer een geplet en inmiddels compleet ingedroogd konijn/haas in het stro.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:14

meggiemeg schreef:
Gewoon_Sam schreef:
Overigens tref ik in hooi, kuil en stro ook wel eens dingen aan die er niet in zouden moeten zitten. Hoogtepunt was toch wel een geplette ringslang in een plak stro van een partij uit Frankrijk. Tja, het hoort erbij zullen we maar zeggen.

Wij een keer een geplet en inmiddels compleet ingedroogd konijn/haas in het stro.

Ja zulke dingen gebeuren. Wij hooien zelf en verkopen dat ook en zulke dingen zie je gewoon echt niet als je aan het balen bent. Dingen die bovenop liggen en zichtbaar zijn worden eruit gehaalt maar er zal af en toe ook wat tussen het hooi zitten wat wij niet zien. Als je duizenden balen maakt kun je niet elk sprietje nalopen :)

Wat hier trouwens nog veel erger is is jagers die drinken en dus ook hun lege (Glas!) wiskey flessen in je land gooien en die dus breken. We hebben nog niets gevonden maar we weten dat er soms flessen liggen omdat we ze heel vinden.

LuCa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 16:18

Beetje jammer dat sommigen niet verder komen dan "Hartog zwart maken".
Dan mis je echt de essentie,helaas.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:23

LuCa88 schreef:

Wat is je essentie dan? Waarschuwen dat er in voer vanuit de natuur troep zit? Dat weet iedereen.
Daarbij maak je Hartog zwart, door de naam zo neer te zetten.

__Elizabeth

Re: Hard, scherp plastic in Hartog luzerne!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:25

Iedereen weet het voer te controleren voordat je het aan je paarden geeft. ik zou het raar vinden als iemand dat niet doet. Je controleerd je eigen eten toch ook?!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:49

LuCa88 schreef:

Waar zit de essentie dan? Veel meer dan een account aanmaken om dit bericht eens even op een groot forum te kwakken kom ik niet...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 16:57

Ach, ws dacht deze bokster dat ze voor een stukje plastic in een baal gecompenseerd zou worden met een voorraad genoeg voor de winter.
Dat valt ff tegen en dan ga je sneu doen op internet :D :D

LuCa88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 19:36

Blijft jammer hoe sommigen hier reageren.
Ik hoop dat mensen ook van een gerenommeerd merk als Hartog alert blijven op zaken die niet in t voer thuishoren om te voorkomen dat paarden hier nadeel van ondervinden.
De zakken luzerne kon ik zonder problemen terug laten halen, dus van enig financieel gewin is geen sprake. Ik heb mijn punt gemaakt, fijne avond verder!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:21

Maw je maakt Hartog zwart ook al is het keurig afgehandeld....niet zo netjes -O-

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:31

LuCa88 schreef:
Wilawander schreef:
Hooi is een product zo van het land, net als hooi enz. daar vind je ook wel eens rommel tussen. Kan het bedrijf weinig aandoen. Zou me daar ook niet zo druk over maken, mede daar de paarden dit echt niet zo maar even opeten.

Dat er rommel tussen zit is niet het probleem, maar wel dat dat er blijkbaar niet adequaat uitgehaald kan worden. En het plastic dat ik vond was duidelijk zichtbaar maar wie weet hoe fijne stukjes er in zitten die je niet ziet. En dat risico vind ik te groot, temeer omdat een paard die heel kleine stukjes wellicht ook over het hoofd ziet.

Lang leven plastic soep. Jij, en bijna iedereen werkt zelf mee aan dat probleem. In veel producten als tandpasta en scrubs zitten plastics verwerkt. Daarbij zit ook in onze eigen voedselkringloop veel plastic en eten wij dus ook wel eens onbewust plastic. Naar verwachting is er over een paar jaar geen enkele vogel meer te vinden zonder plastic in de maag.

Dus ja, ook in paardenvoer kan al plastic te vinden zijn en dat zal alleen maar erger worden. Tenzij wij mensen wereldwijd eens bewuster om zouden gaan met onze leefomgeving en zelf netjes ons plastic op gaan ruimen, recyclen of hergebruiken. En wat niet meer te gebruiken is netjes opbergen in plaats van laten rondslingeren.

Ik snap dus goed dat het bedrijf niet heel geschokt reageerd. Het is gewoon een feit dat mensen beesten zijn en dat daardoor natuurproducten vervuilt worden met oa plastic.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:32

Ik geef luzerne in brokvorm :') (maar dat is vooral omdat mijn kneus brokjes gewoon lekkerder vindt). werkt ideaal...

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:38

Er wordt hier ook al jaren Luzerne van Hartog gemaakt en nog nooit problemen mee gehad. Gelukkig kijk ik altijd mijn producten na voordat ik ze voer aan mijn paarden. Dus ze zullen nooit zoiets kunnen op eten.
Daarbij is het in mijn ogen 'normaal'. Het is een natuurproduct en jammer genoeg gooit de mens heel graag zijn afval op de grond in plaats van in de vuilbak. Ja, dan komt er wel eens troep in je hooi/voordroog/luzerne of weet ik veel.
Je kan niet verwachten dat ze elke dag al hun landen gaan afstappen om te kijken of er ergens plastic oid ligt.

Zo te horen heeft Hartog het prima opgelost, dus ik snap echt het nut van dit topic niet. Is het een waarschuwing? Dat we altijd op het voer moeten letten wat we geven? Ik denk dat menig eigenaar dit wel doet, maar toch bedankt voor de waarschuwing.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 21:43

LuCa88 schreef:
Dat er rommel tussen zit is niet het probleem, maar wel dat dat er blijkbaar niet adequaat uitgehaald kan worden.
..... Dus vind je het wel een probleem.

Ik blijf lekker Hartog voeren.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:00

Ach, ik heb eens een stalgenoot gehad die het presteerde een loeischerp aardappelschilmesje meerdere dagen in de voerbak van haar paard te laten liggen. En dat is niet een keer gebeurd, nee, zeker drie keer in de twee maanden dat ze bij ons op stal stond. Paardlief schoof het mesje aan de kant en at er gewoon omheen 8)7

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:47

Hier ook al jaren Hartog lucerne zonder problemen.
Ik heb wel een keer stukken drainagebuis in het compactgras gehad.
Dat is toen door de betreffende winkel en Hartog heel netjes afgehandeld!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:50

Ach ja, wij hebben weleens een half hert in het hooi gehad. Het is en blijft een natuurproduct en in sommige gevallen letterlijk :=
Ik ben nog steeds benieuwd waar de andere helft is gebleven :')

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:56

Wat een rare reacties.
Ik denk dat de ts dit ook op bokt zet zodat andere mensen er rekening mee kunnen houden.
Ik zou namelijk liever niet hebben dat mijn paard een scherp stuk plastic opeet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 11:59

MelissaYM schreef:
Wat een rare reacties.
Ik denk dat de ts dit ook op bokt zet zodat andere mensen er rekening mee kunnen houden.
Ik zou namelijk liever niet hebben dat mijn paard een scherp stuk plastic opeet.

Ik denk dat de kans vele malen groter is dat dit met hooi, voordroog, stro etc gebeurt.

minibinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:02

Ik heb diverse keren bij verschillende merken luzerne vreemde dingen gevonden, keer op keer gemeld bij de voerleverancier, maar die kregen van de fabrikant te horen dat het een natuurproduct is dus er was niets aan te doen. Heb ook nooit een vergoeding en/of tegemoetkoming gezien.
Een paar maanden terug overgestapt op fibra en tot op dit moment geen gekke dingen erin gevonden, het ziet er ook mooier uit dan de vorige merken luzerne, dus tot nu toe heel tevreden over dit voer.
Stoppen met luzerne voeren zal ik niet graag doen, het is zo'n mooi product!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:04

MelissaYM schreef:

Dat doet ie echt niet hoor. Ze hebben zeer gevoelige lippen en pakken zo'n stuk niet eens in de mond. En mocht dat per ongeluk wel gebeuren, spugen ze het echt wel uit.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:18

LuCa88 schreef:

Ben ik met je eens, ik snap je intentie absoluut. Dit is Bokt he, hier draaien ze het liefst altijd alles om en denken ze graag het slechtste van mensen 8)7 . Ik lees met stijgende verbazing de reacties op je goedbedoelde bericht!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:20

Billy schreef:
Maw je maakt Hartog zwart ook al is het keurig afgehandeld....niet zo netjes -O-

Wat een klinkklare onzin zeg....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 12:28

Vala schreef:
Billy schreef:

Wat een klinkklare onzin zeg....

En waarom onzin? Er zat plastic in, dat heeft ze gemeld, en ze kon de zakken teruggeven en kreeg haar geld terug. Wat moet Hartog meer doen dan?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 13:10

Vala schreef:
LuCa88 schreef:

Ben ik met je eens, ik snap je intentie absoluut. Dit is Bokt he, hier draaien ze het liefst altijd alles om en denken ze graag het slechtste van mensen 8)7 . Ik lees met stijgende verbazing de reacties op je goedbedoelde bericht!

Als ze het werkelijk zo goed had bedoeld had ze wel een andere openingspost geschreven.

Dan had ze alleen hoeven melden dat er iets in het voer zat dat er niet in hoorde. Dus mensen, Let op als jeeen natuurproduct voert, soms zitten er dingen in die niet horen.

Klaar

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 14:13

Ach ja, je kan het lezen zoals je wilt. Jullie vinden dat de TS zich onnodig druk maakt, ik vind dat jullie onnodig stampij maken. Ze heeft jaren tot volle tevredenheid die luzerne gevoerd, is ervan geschrokken dat er troep in zat wat kennelijk volgens iedereen hier heel normaal is en wil het nu niet meer voeren. En Hartog gaat natuurlijk per direct failliet want die worden daar door gi-gan-tisch zwart gemaakt :+ En dat vind ik dus klinkklare onzin, dat zogenaamde zwartmaken.