Graasmasker, wel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:33

ponyparadijs schreef:
BaileyMix schreef:
Graasmasker ben ik zelf geen fan van; Naar mijn idee hadden de paarden die het moesten dragen een grote hekel aan het doen. En vaak wondjes en schaafjes op hun bolletjes.

Op wat voor manier gaven ze aan dat ze er een hekel aan hadden dan?
Misschien een idee even het artikel te lezen wat ik al eerder heb geplaatst.
Misschien kom je tot andere inzichten.

Soms is het kiezen tussen 2 kwade

Ik heb het artikel gelezen voordat ik mijn reactie plaatste. Echter strookt dit niet met mijn eigen ervaring.
Nukkig gedrag, wegrennen zodra ze je aan zagen komen met dat dong, hoofd schudden bij het omdoen waar een normaal halster o.i.d. geen probleem was. En juist op je afrennen en beginnen schuren als ze hem aan hadden.
En bovenal dat agressieve gras trekken, dat ook paarden die maar enkele uren per dag op gras staan doen. Al met al vond ik het niet ogen als een prettige ervaring.

ponyparadijs

Re: Graasmasker, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:51

Ik ken een aantal pony's die gelukkig dankzij de graasmasker op het land kunnen
En ook zeker geen problemen hebben met het graasmasker.

Zet jij de paarden dan liever in een zand paddock BaileyMix?
Of hoe los jij het op?

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:03

Strasshorse schreef:
Het graasmasker dat ik heb gezien was deze, vond die rubberen niet zo.

[ [url=m/kp2IWv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is niet de bedoeling dat hij hem het hele jaar om krijgt, ze gaan in het najaar weer de paddocks op met alleen ruwvoer

Bij ons op stal staat een fjord. Hij was ernstig ziek en was hoefbevangen en Had suikerziekte (was ook veels te dik). Hij zou nooit geen sprietje gras meer mogen eten want dat zou zijn dood betekenen.

Ze Is veel met hem gaan lopen en met speciaal voer viel hij al snel een hoop af. Toch de gok gewaagd want ze wilde graag dat hij gewoon gras kon eten en heeft een greenguard gekocht. Wat een super ding. Als het gras rijk Is of te lang dan heeft hij hem om nu Is zijn stuk zo kort dat hij niet kan eten met masker dus Is ie af. Maar inmiddels ruim 100 kilo afgevallen niet meer hoefbevangen en hij Is het eerste paard wat volledig van suiker ziekte genezen Is.

Ik ben dus voor de graasmasker maar niet die je hier boven zetten mijn merrie weigerde die en kreeg hem ook niet meer om. De greenguard vind ik prettiger en beter.