Dodson & Horrel, Fibra, Pure feed, Agrobs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Levita30

Re: Dodson & Horrel, Fibra, Pure feed, Agrobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:30

Ik voer Fibra Premium! Ben super tevreden, paarden zien er erg goed uit. Toen ik begon zag je na enkel weken al duidelijk verandering, meer glans, beter in hun vel. Juist datgene wordt aangevuld wat een paard tekort komt wanneer hij alleen ruwvoer eet. Ze doen er lang over, veel kauwen, veel speeksel. Op voervergelijk kun je goed verschillende producten met elkaar vergelijken!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:31

Rowenaduke schreef:
Bedankt voor al jullie reacties.
Mijn paard staat onder behandeling van een natuurgeneeskundige en zij komt over 1.5 week weer. Als zij komt wil ik verschillende soorten voer laten testen door haar, zij test met een biotensor of het wel of niet goed is voor mijn paardje.
Ik heb van enkele merken een proefverpakking binnen, maar van de safe & sound kan ik helaas geen proefverpakking krijgen..
Is er iemand van jullie die dit voert bereid om mij een beetje (handje is al voldoende) safe & sound op te sturen, tegen vergoeding?

Ben erg nieuwsgierig wat daar uit komt! Heb je ook een proefverpakking van Fibra?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:31

Ah, Fibra, daar is ze weer! Geen wonder dat je het voert, je maakt het zelf!
Ik voer tegenwoordig Baileys trouwens, maar dat is gewoon muesli en een bietenpulpvoer.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 07:40

hoi ik voer ook fibra heb een fjord met eczeem en een shetlander ..voer het naar volle tevredenheid

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 08:00

Ik voer nu sinds een paar maanden alpengrun musli en ben er erg tevreden over.
Zowel mijn fries als shet zijn gestopt met schuren en zitten beide lekker in hun vel.
voorheen gaf ik care4life maar ze schuurde beide ontzettend erg.

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 19:50

Is er iemand die mij de safe & sound op kan sturen?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:53

Ik wil het wel opsturen hoor, je had aan een handje genoeg toch?

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 21:19

Liesje89 schreef:
Ik wil het wel opsturen hoor, je had aan een handje genoeg toch?

Ja dat klopt!
Zou je mij een pb kunnen sturen met je gegevens en wat je er voor wilt hebben.
Dan stuur ik mijn adresgegevens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:12

Daks, word goed gegeten die alpengrun?
wat voor spul is het? het ziet er op de plaatjes uit als gehakselde grassen/kruiden met wat gedroogde zaken er door en een vit/min brokje ?

ik wil paardlief de naturmineral of weidemineral cobs van agrobs gaan voeren en ben aan het kijken naar iets waar ik de brokjes evt door heen kan mengen. liefst graanvrij met zo min mogelijk muik en goed gegeten door paarden

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:28

Sonja_vR schreef:
Daks, word goed gegeten die alpengrun?
wat voor spul is het? het ziet er op de plaatjes uit als gehakselde grassen/kruiden met wat gedroogde zaken er door en een vit/min brokje ?

ik wil paardlief de naturmineral of weidemineral cobs van agrobs gaan voeren en ben aan het kijken naar iets waar ik de brokjes evt door heen kan mengen. liefst graanvrij met zo min mogelijk muik en goed gegeten door paarden

Ik noem het altijd maar als een gemaaide super goede weide met wat vitamine brokjes er in. Ik zal morgen op stal even een foto maken van het voer en de zak.het word wel super goed gegeten. Ze moesten even wennen maar nu willen ze niks anders meer

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 06:28

Tof, dankje. Gebruikers foto's zijn zeker welkom ...
Fabrikantenplaatjes zijn meestal iets te gelikt ;)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:55

ik voer dodson and horrel. mijn. reus heeft er nig nooit zo vol en rond uitgezien en neemt zichtbar in bespiering en conditie toe.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 16:48

Sonja heb even wat foto's gemaakt voor je.

Afbeelding

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 18:46

Das een stuk minder helgroen als op de site :+
Maar ziet er goed uit.denk dat ik samen met de vit/min korrel maar eens een emmer mee laat komen(eerst even testen, ik voer weinig en heb geen zin in 15 kg die niet gegeten word als ze dwars wil ;)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:26

Sonja ik wil anders de rest wel overnemen als je het niet op krijgt.

Het ziet er echt heel natuurlijk uit je ziet ook duidelijk dat er niks onnatuurlijks inzit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:48

Mooi om te weten :)
Volgende week de boel maar eens bestellen en kijken wat madam er van vind(ik hoop eigenlijk nog wat stalgenoten om te krijgen wat betreft de mineral, ik vermoed dat ze er allemaal wel eens baat bij zouden kunnen hebben)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:33

cloris schreef:
Mijn paarden krijgen Pure Feed Condition, ben er zeer over te spreken. Het voordeel vind ik ook dat je altijd contact kan opnemen en je altijd een goed advies krijgt.

Die van mij krijgen de Victorious Secret vitaminen/mineralen brokjes. Erg tevreden over.
En wat cloris zegt, ook zeer interessant om advies te krijgen.
http://www.purepaardenvoeding.nl/advies/

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 06:14

Mijn keuze is gemaakt!
Ik ga de vitalbix in combi met de agrobs alpengrun musli voeren!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:16

Lijkt me een heel goede keus. Ben benieuwd hoe je paard het er op gaat doen :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:20

Had je de safe and sound nog op tijd binnen?

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 15:37

Ja ik had de safe & sound nog binnen!
Ik heb 14 producten getest, en er waren er maar 5 die goed meette bij mijn paard.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:23

Rowenaduke schreef:
Ik heb 14 producten getest, en er waren er maar 5 die goed meette bij mijn paard.

Gelukkig! Was bang dat het te laat gekomen was maar je had het dus op tijd, top!
Ik ben er echt nog steeds tevreden mee, net een nieuwe zak besteld :D Ik ga er ook de balancer bij voeren en stop met krachtvoer voorlopig, beesten doen hier zo weinig dat ik eerst even ga kijken hoe ze het zonder doen, kleintjes doen sowieso niks en mijn ruin zal binnenkort wel weer aan de bak moeten en dan kan ik altijd nog wat erbij geven als hij terugvalt in conditie. Maar die is nu tonnetjerond van het land dus dat zal wel even duren :D

Hoe werd het getest bij je paard?

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:51

Liesje89 schreef:
Rowenaduke schreef:

Gelukkig! Was bang dat het te laat gekomen was maar je had het dus op tijd, top!
Ik ben er echt nog steeds tevreden mee, net een nieuwe zak besteld :D Ik ga er ook de balancer bij voeren en stop met krachtvoer voorlopig, beesten doen hier zo weinig dat ik eerst even ga kijken hoe ze het zonder doen, kleintjes doen sowieso niks en mijn ruin zal binnenkort wel weer aan de bak moeten en dan kan ik altijd nog wat erbij geven als hij terugvalt in conditie. Maar die is nu tonnetjerond van het land dus dat zal wel even duren :D

Ben ik ook benieuwd naar ...

Liesje89 schreef:
Rowenaduke schreef:

Rowenaduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 17:04

Liesje89 schreef:
Rowenaduke schreef:

Met een biotensor

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:42

Dus dan liet je hem wat eten en daarna liet dat ding weten of het wat was of niet? Heb even gegoogled want ik had er nog nooit van gehoord :P