Dank je wel voor de link, ik ga even kijken. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Koper schreef:liekensancho schreef:normaliter voer ik geen biks etc bij, alleen vanaf verharen. Maar nu vind ik het toch wel fijn voor hun beetje extra, zitten toch wat extra vitaminen in, het zijn 2 zwarte paarden en ze glimmen mooi, zijn speels, en lijken tevreden met al dat ruwvoer
.
Dat probleem had ik dus met alleen hooi: de vitamines en mineralen lopen zo snel terug. Ben jij daar niet bang voor, Horsies5? Sindsdien kijk ik ook wat genuaneerder naar gras. Gras is ook niet zwart-wit. Het is gewoon groen.

Hier is dat niet het geval, wij zitten op vieze potklei en hebben dus vrij natte weides. 
Op zich is die Summerfit een prima idee zo in koekvorm: je doet er lang mee en het is makkelijk vervoeren, opslaan en voeren. Die van mij kregen er alleen wel vérschrikkelijke jeuk van, en de verhoudingen van vitamines, mineralen en sporenelementen vond ik niet zo bijster denderend. Maar ik weet niet wat er in jouw hooi/gras zit, met zo'n koek is het natuurlijk de bedoeling dat hij tekorten uit je ruwvoer opvangt. Als het aansluit bnij je ruwvoer en je pony kan er tegen: waarom niet? 
Koper schreef:Seltje, over Cavalor an sich ben ik wel tevreden, is mooi voer. Jammer dat ze reguliere krachtvoeders hebben, ik heb zelf liever een balancer. Het blijft toch altijd even aankijken hoe je paard het er op doet, wat fijn dat die van jou zo goed gaat.

wisselen ze regelmatig perceel. Momenteel staan ze op beheersland waar in het voorjaar vaste mest is uitgereden. Heb niet zo gelet op de soort grassen ga ik zo eens doen