Voeding zonder rommel voor stressgevoelige kwpn merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 12:20

Vanwege het feit dat ik naast een paard ook nog een studie heb, ligt m'n research momenteel even bij een ander onderwerp. M'n berg uitzoekwerk blijft nog even liggen tot volgende week, ondertussen koop ik nog wel een keer een zak van m'n huidige voer, omdat ze het er dus prima op doet heeft het geen haast, en dan kan ik ook mooi opbouwen met nieuw voer wanneer ik zover ben ;)
Voor de nieuwe reacties waar ik nog niet op gereageerd heb, onwijs bedankt weer, ik ga alles wat hier langskomt in overweging nemen :j

Carolina1278 ik zoek niet specifiek iets wat echt hoog in eiwitten is, maar ik heb het idee voer wat laag in eiwitten zit niet het meest geschikt is, aangezien ik best wel wat met haar doe :) Pavo topsport ga ik op m'n 'te bekijken-lijstje' zetten

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:36

Caballos schreef:
Je kan overwegen voergezond te mailen en vragen om advies!

Kun je zeker doen! Ik dacht destijds met een weide of normaal brok af te kunnen maar op hun advies gestart met superplus. Ik rijd tot 5 keer per week op L niveau, afgewisseld met een flinke buitenrit. Mijn paard behoudt haar energie en is niet rillerig (in tegenstelling tot c4l die we ook al eens hebben gevoerd).

Mijn leverancier is puurpaardenvoer en ik heb altijd snel en goed onderbouwde reacties gekregen. Zeker de moeite waard om een berichtje te sturen.

Succes!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:20

Ik ben ook geen fan van pavo normaal, maar gezien het type voer wat ik zoek is dit top voor hem.
Zocht echt voer voor beestjes die snel te heet worden.
Vanuit de endurance zeggen ze dan hoger oliegehalte en dus langzamere energie.
Verder extra vitamine E en magnesium, dat had ik zelf al bedacht.
Toevallig heeft dit voer dat allemaal, ik merk dat hij hier mee veel langer kan galloperen alleen al, wel extra pit maar zonder neurotisch te worden.
Dat was dus over de pavo energy control, ik hoef mijn C pony maar een kwart schep te voeren voor het gewenste resultaat.

Zinzi_jewel

Re: Voeding zonder rommel voor stressgevoelige kwpn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:11

Ik ben tevreden gebruiker van VS 200 verkrijgbaar bij pure feed .nl
Zij heeft ook de vitalbix nu in assortiment en zal je prima advies kunnen geven of iig opweg helpen ..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 03:31

Ik hapje even geleden de tip Rice & Shine.
Voor mijn merrie (snel wat dun, zomereczeem, soms maagklachten) werkt dit erg goed!

Ze doet het erg goed op Rice & Shine. We zijn inmiddels gestopt met ALLE supplementen! Haar vacht glanst super, ze is fit als in ze houdt energie over de gehele rijtijd, geen uitspattingen op het begin. De overgang van het voer is soepel verlopen en ze is eerder wat bijgekomen dan afgevallen.

Lange termijn resultaat heb ik natuurlijk nog niet, maar tot nu toe zeker een aanrader!

Hoor van andere ook positieve verhalen, ook van een paard wat weleens een bommetje kon zijn, deze is veel constanter ipv rustig naar ineens een ontploffing..

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 06:18

Je kunt bellen voor een gratis voeradvies met de mensen van liquihorse. Vriendelijke mensen die graag met je meedenken. Voor meer info Www.liquihorse.nl

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 08:52

Bedankt voor de reacties weer!

Zinzi_jewel, toevallig heb ik me net zitten verdiepen in de producten van pure feed, en kwam ik zelf bij de condition variant, maar wilde ik er sowieso een mailtje aan gaan wagen, voor evt advies, ook omdat ze ook de vitalbix verkoopt inderdaad, die ik ook nog steeds positief vind klinken :j

Renee16, bedankt voor je vervolg, klinkt ook goed! Helemaal die snelle opname in de dunne, omdat met name inderdaad de dikke darm op termijn voor problemen gaat zorgen, vandaar 2x per jaar mijn Jonas kuurtjes. Ik ga mij er nog even verder in verdiepen, aangezien het gebruik van rijst nog steeds wat bijzonder klinkt :+ Maar ik sta er zeker voor open :)

Roekes bedankt voor je reactie, de producten die ik op die site zie staan zijn alleen supplementen als ik het goed heb? Maar jij bedoelt specifiek voor een advies van hun? :)

Ondertussen heb ik gelukkig nog steeds een merrie in blakende gezondheid hier staan, maar zit ze momenteel nog steeds wel met gevoelige stressjes, zo merkte ik van de week ook weer tijdens m'n proefjes. Uiteraard ben ik daar zelf ook van invloed op, maar het zou toch fijn zijn als verandering van voer ook iets kan uithalen. Magnesium bijvoeren daarvoor zie ik ook nog steeds als een optie, maar ik ga niet nu een nieuw supplement kopen als ik plannen heb om het voer te veranderen, dat is altijd nog een optie om later ook in overweging te nemen :)