Magnesiumoxide in Liquihorse relax

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:46

denisewinter schreef:
Ik heb het vandaag binnen gekregen maar nu het probleem. Ze eet het niet haha. Hoe doen jullie dat? Want je moet best veel geven maar dan is het meer olie dan voer.

Bel ze even morgenn. Kunnen je gelijj tips geven!!

Poess91

Re: Magnesiumoxide in Liquihorse relax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:56

Met relax is het niet dat ze suffer worden of iets toch?
Gewoon dat de spieren eigenlijk meer relaxed zijn? :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 06:20

Klopt!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 09:35

denisewinter schreef:
Ik heb het vandaag binnen gekregen maar nu het probleem. Ze eet het niet haha. Hoe doen jullie dat? Want je moet best veel geven maar dan is het meer olie dan voer.

Eet ze wel slobber? Je zou het voer kunnen weken/nat maken en daar de olie doorheen mengen.
De mijne moesten er ook aan wennen maar nu vinden ze t lekker doordat ik t eerst door nat voer deed mengen.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:25

Oké ik ga het proberen. Ze heeft nog nooit slobber gehad is een beetje een kieskeurig paard hoor haha. Wat een boer nier kent vreet men niet. Ze zal het uiteindelijk wel eten.

jgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:28

mijn paard was ook een behoorlijk zinnige eter maar met slobber ging het prima! kon echt verschil merken aan haar, veel geconcentreerder en soepeler. Door dat de magnesium vloeibaar is wordt het beter in het bloed opgenomen waardoor de werking beter is.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 13:29

En niet meteen de voorgeschreven hoeveelheid geven begin met een beetje zodat de smaak langzaam went. :)

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:16

je kunt het ook door het drinkwater doen. Dat doe ik bij mijn ponys'. of even bellen met liquihorse want je kan er ook een smaakje aan toevoegen Voor de moeilijke eters

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:17

Ik heb contact met liqui horse gehad. Zij belde mij zelf naar aanleiding van het berichtje hier op bokt. Ze sturen mij een smaakstof op die ik door de fles moet mengen en waarschijnlijk eet ze het dan wel. Ik wil haar ook namelijk niet te veel voeren omdat ze op het land staan en al aardig aan de maat is haha. Echt super goeie Service van liqui. Hopelijk gaat ze het nu lekker eten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:35

funnyhorses schreef:
En niet meteen de voorgeschreven hoeveelheid geven begin met een beetje zodat de smaak langzaam went. :)

Ik kreeg destijds juist het advies om eerst wat meer dan de aangegeven hoeveelheid te voeren zodat de tekorten sneller werden aangevuld. Dat was effectiever.

Ik heb mijn paard ook 2,5 fles op Liquihorse Relax gehad, maar in die tijd werd hij zo verschrikkelijk strontvervelend dat ik er weinig meer mee kon en ben er dus mee gestopt. Ik weet niet of het van de relax kwam of van iets anders maar daarna werd paard wel weer beter te hanteren. Service van liquihorse is echt top! Ik woon er vlakbij en haalde het daar dus af en ze informeren je daar gewoon echt zo goed, deden alle bedrijven dat maar.

Ik overweeg wel om binnenkort weer te beginnen maar moet nog een geschikt moment bepalen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 21:16

Ja om tekorten aan te vullen zul je idd in het begin meer ervan moeten geven maar als ze het moeilijk eten dan langzaam opvoeren tot de gewenste hoeveelheid.
Hier eten ze het nu goed.

Over een tijdje weer bloed laten trekken voor magn. check dan hoop ik het tekort weg gewerkt te hebben.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 10:06

mistid schreef:
funnyhorses schreef:

Ik kreeg destijds juist het advies om eerst wat meer dan de aangegeven hoeveelheid te voeren zodat de tekorten sneller werden aangevuld. Dat was effectiever.

Ik heb mijn paard ook 2,5 fles op Liquihorse Relax gehad, maar in die tijd werd hij zo verschrikkelijk strontvervelend dat ik er weinig meer mee kon en ben er dus mee gestopt. Ik weet niet of het van de relax kwam of van iets anders maar daarna werd paard wel weer beter te hanteren. Service van liquihorse is echt top! Ik woon er vlakbij en haalde het daar dus af en ze informeren je daar gewoon echt zo goed, deden alle bedrijven dat maar.

Ik overweeg wel om binnenkort weer te beginnen maar moet nog een geschikt moment bepalen.

Ik kan ook alleen maar zeggen TOP service! +:)+
Omdat mijn paardjes de smaak niet zo lekker vinden hebben ze het aangepast naar bananen smaak, ze eten het nu ietsje beter maar nog met lange tandjes.
Daarop volgde een mailtje van hun kant met de mededeling dat ze een half litertje relax zouden toe sturen met de smaak cocktail erin om te proberen of ze dat wel makkelijk eten.

Hoe netjes is dat!!!???!!! _/-\o_

LiquiHorse bedankt! +:)+

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:27

Ik geef sinds een paar weken magnesium citraat van pharmahorse en merk duidelijk verschil, ze is duidelijk meer ontspannen. Stalgenoten zeggen het ook terwijl ze niet weten dat ik haar magnesium geef. Ik geef de magnesium met biotine in zelfgemaakte koekjes. Het recept hiervan heb ik op bokt gezet; bij het forum Welzijn onder de titel ''biotine koeken". Ze wilde de biotine niet eten, ook niet gemengd met bijvoorbeeld appel, de koekjes wel dus en het scheelt een boel werk.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 22:27

Even tussendoor:
Hoe hebben jullie het rustig aan opgebouwd?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 08:35

Ik ben begonnen met 1dopje en heb dat gemengd met slobber nu krijgt ze 3dopjes ivm magnesium tekort.(bloedonderzoek)
De smaak cocktail gaat er trouwens makkelijker in dan de standaard smaak of banaan.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:05

Hoe veel is 1 dopje?
Ik heb zo'n pompje :p

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 11:59

Een dopje is 30ml (das dus niet het dopje van de fles maar zo'n maatdopje)
Volgens mij is 1 keer pompen ook 30ml?

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:09

Die van mij reageerde niet op LiqueHorse, maar juist wel érg goed op de citraatvarianten. Zo zie je maar weer, elk paard reageert anders.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 16:29

Ik kan ook pas zeggen of het iets doet na een volgende bloedtest.
ik ben ook erg benieuwd. Bij mn fjord zie ik tit nu toe goede verbetering met dr zomer eczeem.
Hopelijk blijft dat zo.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 22:03

Ik was echt met 15 begonnen haha, vandaag 30 ml gedaan. Ze eet het tot nu toe gewoon op

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:45

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:46

Dimpie schreef:
Die van mij reageerde niet op LiqueHorse, maar juist wel érg goed op de citraatvarianten. Zo zie je maar weer, elk paard reageert anders.

Mag ik vragen hoe ze reageerde?
Het ligt vermoedelijk niet alleen aan de magnesium verbinding in de liquihorse denk ik.

Dimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:17

Assiepassie schreef:
Dimpie schreef:

Mag ik vragen hoe ze reageerde?
Het ligt vermoedelijk niet alleen aan de magnesium verbinding in de liquihorse denk ik.

Bedoel je hoe ze op de liquihorse reageerde? Geen enkele reactie van het paard, bleef hetzelfde stresskipje (stresspaardje) ;).
Op Relax me van Horse First en de magnesium van Derby reageert het paard heel duidelijk; hij blijft meer ontspannen in zijn spieren (en hoofd).

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:25

Dimpie schreef:
Op Relax me van Horse First en de magnesium van Derby reageert het paard heel duidelijk; hij blijft meer ontspannen in zijn spieren (en hoofd).

Krijgt ze nu dan ook dezelfde hoeveelheid magnesium binnen. Het zou kunnen zijn dat ze nu meer magnesium krijgt als met Liqui horse. dan zou dat te verklaren kunnen zijn.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:36

Bij ons staan er 3 op de Basis variant en 1 op de Relax, ze doen het er allemaal echt heel fijn op!
Ze komen een stuk beter door hun vacht, glimmen als een spiegel en 1 merrie heeft nagenoeg geen last meer van schimmel in de zomer. +:)+

Als ik het goed heb begrepen is de hoeveelheid magnesium in Relax wat hoger, waardoor het een beetje een bittere smaak kan krijgen.
De paarden kunnen het daarom iets lastiger eten dan bijvoorbeeld de Basis, maar dat is idd goed op te lossen door slobber of een smaakje. :j