Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

mirgino schreef:mijn DA geeft juist advies om stro bij te voeren als extra vulling
nu staat mijn paard dik in het stro en elke dag vers en hij eet daar idd s`nachts van en nog nooit koliek op stal geweest
ze krijgen nu in de ochtend rond 7.30u 1 kg droog hooi en mijn paard 250 gr Equi magic met zijn suppl dan gaan ze de paddock in tot 10u en dan de wei op tot 16.00 zonder eten de paddock op tot 1900u dan op stal met 2 kg droog hooi en weer 250gr Equi magic
en verder eten ze stro , er zit dus altijd eten in de darm
en ik heb zo`n blik van de paardendrogist hangen, waar hij heel lang mee doet dus honger heeft hij niet.
Onali schreef:Een hele stal leegvreten met stro is dan ook iets anders dan gewoon een of meerdere plakjes stro gedeeld door andere paarden.
Mijn pony's krijgen ook stro ter maagvulling
Onali schreef:Een hele stal leegvreten met stro is dan ook iets anders dan gewoon een of meerdere plakjes stro gedeeld door andere paarden.
Mijn pony's krijgen ook stro ter maagvulling
sunny43 schreef:bij mij ook 3 kg hooi voor de nacht in een slowfeeder maar dat heeft ze binnen 1,5 uur op... dan nog wat brandnetels her en der... beetje stro, ook zo op, het is niet anders... als ik haar onbeperkt voer - heb ik een ander probleem wat steeds groter wordt (of is het dikker?)
vreetbeest!