paarden druk van care4life ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 11:08

rina schreef:
maxie schreef:
Heb het idee dat mijn Quarter er ook wat zenuwachtig van word. Is van zichzelf een vrij sensibele pony onder het zadel. Hij krijg ongeveer een halve schep met wat biks en vitaminenkorrels erbij.

Apart. Zijn zus heeft nergens last van. Wordt er niet drukker of zenuwachtiger van. Heb zelfs het idee dat zij wat gelatener is nu. En ook de andere dame die het krijgt hier is er niet anders van geworden. En van die zou je het helemaal verwachten dan, omdat zij echt heel snel opgewonden is.

Vind het inderdaad ook vreemd, maar op buitenrit is ie me iets te zenuwachtig en als ik alleen rijd in de bak is hij het eerste kwartier ook vreselijk gespannen en begint dan te krabbelen. Groepsles is helemaal drama dan heb ik een bom onder me. Ga nu de zak opmaken en eens wat anders proberen kijken of het aan de c4l ligt of toch lente in zen bol

Martine_Levi

Re: paarden druk van care4life ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:45

Onze ruin werd er niet druk van maar ging op buitenrit wel spoken zien. Hij staat nu een week of 3 op Natures best en ik ben benieuwd of het buiten nu beter gaat. Zodra zijn nieuwe zadel er is gaan we het testen.

Mijn merrie staat wel nog op de C4Life, ik merk wel dat ze wat nerveuzer/hippiger is maar het zit ook wel een klein beetje in haar karakter. Ze lijkt zich er verder super onder te voelen dus blijf ik het voeren.

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:34

Ik voer het nu zo'n 3 maanden, maar geen problemen hoor. Die van mij zijn er niet drukker van. Wel is er 1 van mijn paarden die het minder lekker vind.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 20:58

ik ben gister er mee begonnen..wel door zijn oude voer gemengt en hij zat er wel wat met lange tanden van te eten!
misschien toeval hoor,meestal is hij wel gek op zijn prakkie musli! :D

ik wacht het af..ben benieuwd

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:30

Ik heb een hoog in het bloed staande draver merrie die van zichzelf enorm nerveus is en van een vallend blaadje kon schrikken.
Heb haar nu 3 maanden op C4L en vind haar juist ontspannen en goed in haar vel zitten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 19:33

dat is natuurlijk ook nog mogelijk.
fijn! :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 21:28

Nou het zal wel heeeel toevallig zijn..maar!
Ik had vandaag in plaats van een sjokkende oude knar zowaar een huppelende pony naast me toen ik hem het land uit haalde!
Haha :D

ben benieuwd of dat zo blijft :P

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 07:26

Mijn paint x haflinger ging ook spoken zien van de C4L. Ik voerde hem de aanbevolen hoeveelheid.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:12

Die van mij was niet te houden op dat voer. Vloog er zowat af. Meteen er af gehaald.

Ze kreeg 1 maatschep verdeeld over de dag. Eigenlijk net niks zeg maar. 3x blazen en het lag naast de voerbak. :')

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:17

Mijn paard is van zichzelf erg druk en snel nerveus. Ik voer hem dagelijks 1/2 schep C4L maar merk absoluut geen toename in dat gedrag bij hem. Hij doet het er erg goed op.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 10:28

qua gezondheid deed de mijne het er wel goed op, ging er net wat beter uit zien, glimmend als een glimworm, maar buiten.... ze was toen 20 en wij rijden alleen maar buiten en nooit problemen, maar ineens waren er allerlei dingen die doodeng waren en was ze hyper nerveus ervan. Ben er mee gestopt en kan nu ritjes maken met een lange teugel.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:04

Valt me op dat mijn pony sinds een dag of wat meer drinkt....kan toeval zijn, maar vraag me ergens af of het ook van de c4l kan komen?
Weet niet hoe dat bij de anderen was?

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:15

Die van mijn werd overduidelijk drukker van de C4L en zoals van alle Pavo producten kreeg ze er jeuk en bulten van.

Lucerne los zelfde probleem, onhoudbaar druk en rillerig van alles. Nu krijgt ze een half bekertje haver, muesli zonder haver en wat olie en ik heb weer mijn eigen vertrouwde merrie terug (controleerbaar druk/snel).

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:26

Mijn pony word onrustig van alle Pavo producten, nou kan dat natuurlijk ook komen door de jeuk die ze ervan krijgt.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:30

smurffie schreef:
Mijn pony word onrustig van alle Pavo producten, nou kan dat natuurlijk ook komen door de jeuk die ze ervan krijgt.

Van alle brok van Pavo, op de C4L na, krijgt de mijne ook jeuk.
Zetmeel gehalte is erg hoog in hun producten.

Nature's best 24%
Pavo Condition 22%
Care4Life 4,7%

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:32

Ik heb een zak gevoerd aan mijn Lusitano en die ging ook spoken zien. Ineens ging hij overal van schrikken, terwijl hij normaal bijna nooit een schrikreactie geeft. Als ik stopte met het voer was het ook weer zo over en als ik het weer gaf dan begon het weer. Luzerne kan mijn paard prima verdragen, dus dat was niet de boosdoener. Het moet een van de vele kruiden geweest zijn denk ik... Hij schrok zelfs van de wind. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 11:35

Hier twee paarden die het eten.
De KWPN word er fris van maar niet te fris, eigenaar is er blij mee.
De fries heb ik een tijdje weinig mee gedaan zelf maar met longeren van de week vond ik haar echt vlot voor haar doen, maar niet te vlot.

Ze krijgen allebei een halve kilo i.c.m. 50 gram pavo vital, zodat we er niet zo veel van hoeven te voeren en ze wel aan de vitamientjes enzo komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 11:37

Wel een mooi voer voor de flegmatieke paarden dus!
Ik heb het idee dat appie wel wat frisser is, maar ik wacht nog even af hoe het blijft gaan. :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:09

Een luie die overal van schrikt lijkt me ook niet fijn.

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:52

Mijn pony heb ik al vanaf dag 1 dat ik haar heb op c4l staan
sinds 2 weken nu op een andere muesli (havens de groene zak) en juist nu vind ze dingen eng, en ziet ze spoken. Die van mij gaat weer terug op c4l :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 19:30

Nou, mijn bevinding tot nog toe dat appie best lekker in zijn vel zit!

Misschien toeval,maar ik zie hem spelen met twee jongere kerels uit zijn groep(hij is 22) hij is wat alerter en wakkerder.
als dat allemaal zo blijft ben ik dik tevreden over het voer *\o/*

Waar hij vroeger echt mega vervelend van werd was de musli zonder haver van Havens
was ook een groene zak meende ik.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:46

Fijn dat hij het er goed op doet Ellepel.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:48

Hier ook nog steeds fit op de C4L. Inderdaad ook wat wakkerder maar prima te handelen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:53

Die van mij krijgt elke dag een handje icm magnesium. Vind haar wel wat wakkerder, maar dat mocht opzich ook wel :j Maar opzich kan het ook door de magnesium komen.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:47

Geen idee of ik nu wat raars roep, maar kan het zo zijn dat sommigen van jullie vrolijke paarden krijgen van dit voer omdat het minder belastend is voor het lichaam?
Net zoals wij mensen een stuk energieker worden als we minder suikers nuttigen en ander gezond voedsel.
Het zetmeel gehalte in C4L is zoveel lager dan de meeste producten en juist zetmeel kan bij paarden die geen tot matige arbeid verrichten te belastend zijn