tinker met aanhoudende diarree

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 19:56

bij beweging is de mest wel goed?

hoe staat je tinker.nu dan.hele dagen op een klein stuk zonder dat hij dus veel loopt?
dan is de oplossing toch juist een grotere wei/paddock zodat hij meer loopt..kun je dat maken want dat is beter dan er allerlei middeltjes in gaan stoppen

thierry14m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:08

Mijn paard heeft ook vaak diarree gehad en sinds ik herba-mix voer van mijten heeft tie goede mest! Paard is ook vrolijker en heeft meer energie misschien helpt dit ook bij jou paard?

stefanie1993

Re: tinker met aanhoudende diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-15 20:45

Hij staat nu op stenen en een inloopstal. Dit is groter dan de ruimte die veel andere paarden hebben. Een andere optie is er ook niet want kan niet nog meer gaan tegelen en verhuizen is ook geen optie. Stalling bij ons is schaars en anders prijzig en staan ze alsnog veel in een stal. Onze staan 24/7 buiten. En deze locatie van onze huidige stal is perfect.
Maar daarom zet ik ze wel zo snel mogelijk op de wei maar dan moet het wel redelijk weer worden want ze hebben daar geen stal en op een open vlakte is het al snel erg koud.

Heb zijn mest ook weer gecheckt en zijn mest is zandvrij dus ik hoop zijn darmen ook. Hopen dat de probiotica zijn darmen weer in balans brengen en dat zijn poep ook weer beter word.

Naar de herba-mix ga ik even kijken. Bedankt!

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:41

Mijn merrie had precies dezelfde problemen als wat jij beschrijft. Alleen geen zand koliek.
Alle dingen wat jij nu geprobeerd hebt hielpen bij haar niets. Ik heb een tijd lang sanequi colon gevoerd toen ging het super. Dit langzaam afgebouwd en het bleef goed gaan.. Tot dat ik een andere partij hooi had, toen was het weer helemaal mis. Ik ben toen opnieuw gestart met de sanequi. Het verbeterde wel iets maar de mest was nog steeds niet zoals het hoorde. Ik ben toen gestart met spelt bij voeren en nu is haar mest helemaal goed. Ze krijgt nu dus de sanequi met een halve schep spelt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :-) Ik ben blij dat ik nu weer van het billen wassen af ben!

stefanie1993

Re: tinker met aanhoudende diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 15:42

Ik heb zojuist proberen contact op te nemen met sanequi maar ik kreeg de voicemail dus ik wacht af tot ik terug gebeld word. Ik zou namelijk graag willen weten hoeveel ik zou moeten voeren en of ik er alsnog luzerne bij kan geven.

Maar over de spelt, welke spelt geef jij en hoeveel spelt? Want weet niet hoeveel gr. ongeveer jouw halve schep is?

Super bedankt voor je tip!