Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
superpony schreef:IK maak het ook niet meer nat. Droog gaf ook een beter resultaat dan van tevoren natgemaakt.
Een paard maakt speeksel aan als hij kauwt. Voor dat het zaad in de slokdarm komt, is het dan al nat.
Natgemaakt aten die van ons het ook niet op. Ook al deden we het door de muesli of speedibeet. We hebben van alles geprobeerd.
Het wordt gelei achtig, maar zet niet 5x uit zoals bijv een speedibeet. Dat is veel gevaarlijker.
En wat mensen leren is ook maar een standaard verhaaltje, de ontwikkeling is vaak al veel verder en meningen en ervaringen zijn heel verschillend. Dat is met meer dingen zo.
kimberly1995 schreef:Dat is juist wel goede informatie. Het kan pas gelei-achtig worden als het met water gemengd is. Anders worden de zaadjes simpelweg niet verteerd en is er ook geen werking. Dat heten slijmstoffen die de gelei-achtige massa kunnen produceren en daarmee het zand meenemen. Ik doe er een opleiding voor, dus mag denk ik wel zeggen dat ik er verstand van heb.
kimberly1995 schreef:kimberly1995 schreef:Dat is juist wel goede informatie. Het kan pas gelei-achtig worden als het met water gemengd is. Anders worden de zaadjes simpelweg niet verteerd en is er ook geen werking. Dat heten slijmstoffen die de gelei-achtige massa kunnen produceren en daarmee het zand meenemen. Ik doe er een opleiding voor, dus mag denk ik wel zeggen dat ik er verstand van heb.
Volgens mij is het zelfs ongezond om niet voor te weken of heb ik dat mis?
Sardis schreef:kimberly1995 schreef:
Zou ik na moeten vragen. Kan zo niks benoemen. Alleen heeft het geen nut om psyllium te geven ter vervanging van zand weg of wat dan ook, als je het niet een avond weekt in water. De slijmstoffen komen niet los en die wil je juist hebben om het zand af te voeren.
Even een vraag; om welke soort psyllium gaat het dan (husk, zaadjes, gemalen)?
callum schreef:Ik gebruik psylium voor mijn eigen darmen en moet het toch echt mengen net water. Ook voor mijn pony week ik het. Anders heb je grote kans op verstoppingen van de darm. Werkt als een trein. Ik kook het niet week het ook niet heel lang. Meestal 5 minuten.
en bij de andere fabrikant gewoon droog voeren door wat voer.
en eet het niet.Magica schreef:kimberly1995 schreef:Dat van die fabrikanten kan ik eventueel wel verklaren.
Ik ben nieuwsgierig

Te koop bij De Tuinen.