O.a. Marstall adviseert dat ook.
http://www.marstall.nl/producten/spezia ... duct_id=33
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Starbreeze schreef:[***], juist na de training heeft het paard vitaminen en aminozuren nodig om sneller te herstellen![]()
O.a. Marstall adviseert dat ook.
http://www.marstall.nl/producten/spezia ... duct_id=33

essy87 schreef:Omdat ik niet perse van mening ben dat ze zoveel krachtvoer krijgt voor een groot paard dat al mager is en toch redelijk veel werkt. Ze kreeg van de sportbrok een halve schep per keer. Dus 1,5 schep per dag. Dit is echt veeeel minder dan andere paarden bij ons op stal. En ze moeten verder wel de juiste voedingsstoffen binnen krijgen.
Omdat ik me er al een poos in aan het verdiepen ben, had ik het er over met mijn staleigenaar (tevens mijn instructrice, dus ze kent het nerveuze gedrag van mijn paard). Zij had zelf met een nerveus paard goede ervaringen met de Masters Sereen brok, waar o.a. meer magnesium in zit en geschikt is voor paarden die wel energie nodig hebben, maar toch koel in de kop moeten blijven (waaronder dus politiepaarden, waar deze brok vaak voor gebruikt wordt). Na overleg met de leverancier hebben we besloten om deze brok voor haar te gaan proberen en de hoeveelheid iets op te voeren naar driekwart schep per keer, omdat dat met dit voer moet kunnen en ze voor haar arbeid en grootte eigenlijk nog veel hoger zou moeten zitten. Het voeren van brok is niet alleen voor de energie van het paard, maar ook zodat ze andere benodigde voedingsstoffen binnen krijgen.
Ik ben in het voer al ontzettend omlaag gegaan. Voorheen kreeg ze erg veel en ik ben van mening dat ze de brok wel nodig heeft. Ik wil alleen niet dat het effect van het voer te niet wordt gedaan doordat ik haar 'verkeerde' muesli bijvoer, met bijvoorbeeld te veel suiker/zetmeel/haver.
sommige reageren er erg overdreven op. Wanneer mijn paard per ongeluk een halve schep meer krijgt, hang ik er direct als een vlag aan. Je geeft zelf aan dat je paard al wat rustiger werd toen je op een andere brok over gegaan bent. Wanneer je dat dus nog een keer halveert en een volledig vitamine supplement bijvoert, weet je zeker dat ze niets te kort komt voor het werk en spieropbouw. De looplust heeft ze toch wel. Eventueel zou je ook nog olie bij kunnen geven om haar wat dikker te krijgen, alhoewel je dat beter met nog meer ruwvoer op kunt lossen (meestal dan). 
Ze krijgt het nu pas 2 weken en ze zeggen dat je het effect pas na ongeveer 3 maand echt kunt meten. Dus tot die tijd hou ik het gegeven advies qua brok aan en daarna zou ik inderdaad altijd nog kunnen kijken of ik nog minder brok ga voeren of er helemaal van af stap. Ze was deze week al geconcentreerder, maar dat kan per keer verschillend zijn, dus daar is nu gewoon nog niet zo veel over te zeggen.
Vandaar dat ik nu op zoek ben naar alternatieven voor de Pavo Nature's best en Pavo slobber mash. 

Hier heb ik de eerste week van januari direct een dierenarts bijgehad toen ik het ontdekte. Die heeft antibiotica gespoten en een zalfje gegeven waar ik mee smeer. Het is nu bijna weg 

3x in de week is voor haar echt de max op dit moment en ik probeer de longeertraining zo veel mogelijk afwisselend te houden. Zo hou ik haar lijf goed en soepel en kunnen we zonder problemen rijden. Wie weet kunnen we dit in de toekomst nog weer uitbouwen. Alleen toen ik haar 6x per week reed, zat ik met hetzelfde probleem helaas.