@knert: ja ik wilde sowieso meer alfalfa geven, maar minder brok weet ik niet echt zeker, ze werkt wel best intensief (minstens 2x springen per week) en in totaal 5-6 keer rijden en ze is nog maar net 6 dus heeft ze wel nog wat 'kracht' nodig of zie ik dit helemaal verkeerd? Ze heeft overigens wel véééél energie, typisch trippelpaardje
Ikzelf ken de exact samenstelling ook niet, maar van horen zit er wel veel calcium in..
Maar de paarden zijn evengoed niets anders gewent, het is hier nu eenmaal ook zo.
Ik had liever hooi gegeven.. Vaak als ik het vasteem is het echt zo van s hit, steekt er een stekeltje in je vinger.
Eerst dacht ik eigenlijk dat het gewoon hooi was, maar dus niet.
@jalees; dat is ook echt de standaard zin voor mij hier! 
oke, neem je tijd haha ( als ik wist hoe ik het in het spaans moest zeggen zou ik het doen
)
@pandora; het is hier nu héél erg warm, 31 graden in de schaduw (op zo een dagen rijdt ik ook niet, niet leuk voor beiden). Ik geef haar dan lekker een koude douche en we wandelen soms een beetje aan de hand. Ze zweet relatief niet zoveel, wel staat he zadel er altijd in en ook de nek is na zwaar werk redelijk bezweet. Onder het hoofdstel ook!
Ja spieren is ook zo een probleem; in haar billen heeft ze , als ze in het werk staat wel bespiering maar haar rug en nek.. Dat klinkt wel logisch van het slank blijven maar evengoed zijn de meeste paardjes hier rond en gezond..
Ik ben nog niet terug in belgie! enkel 8februari kom ik 2 weekjes de koude trotseren, wel bedankt, haha!