@Rizette, hiermee bedoel ik het zeewier en de veendrenkstof. De behoefte aan bepaalde mineralen en sporenelementen kan erg wisselen, afhankelijk van het seizoen, maar ook de voedingstoffen in gras en hooi wisselen soms per dag/week. Wanneer paarden goed sober eten, weten ze vaak beter wat ze wel en niet nodig hebben. Mijn paarden laten hun pulp staan wanneer ze geen zeewier of veendrenkstof meer nodig hebben (dit geef ik er doorheen). Vervolgens geef ik de pulp zonder deze extra's en dan gaat alles er weer in. Het wisselt erg wanneer ze deze voedingstoffen wel of niet willen hebben, soms halen ze er een flinke periode hun neus voor op, terwijl ze een andere keer het weer weken dolgraag willen hebben.
Ik heb er overigens ook een liksteen van 'paardnatuurlijk.nl' bij hangen. Een van mijn paarden stond bij zijn vorige eigenaren altijd bekend dat hij élke liksteen echt direct op vrat. Ook toen we hem net hadden en de liksteen van paard natuurlijk erbij hingen, ging hij direct los op dat ding. Maar sinds hij op de bietenpulp, zeewier & veendrenkstof combo staat, gebruikt hij de liksteen enkel een klein beetje wanneer hij een periode geen zeewier & veendrenkstof heeft gekregen.
In het boekje 'Zomereczeem opgelost met voeding' van Nicolette Hebing, staat heel goed uitgelegd wat bietenpulp doet en hoe te geven. Het boek is gebaseerd op zomereczeem paarden, maar eigenlijk is sobere voeding voor elk paard het gezondst, daar zijn ze voor gemaakt. Dus zeker een aanrader voor iedereen met een paard
Het is dan afhankelijk van hoeveel je paard doet of je ergens tekorten moet aanvullen met iets extra's.
ik kook beter voor mijn paarden dan voor mijzelf