MSM Zwavel....wat een verschillen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 20:29

Maris schreef:
MSM kan op verschillende manieren worden gemaakt, waarschijnlijk zit daar het prijsverschil in.
Zie Maris @ [VS] kwaliteitsverschil in MSM ? Is de MSM van pharmahorse dmv distillatie verkregen ?

Lijkt me wel anders kan deze toch niet zo zuiver zijn?

dierfysio

Re: MSM Zwavel....wat een verschillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:26

Ik heb heel goede ervaringen met Horseflex. Heb diverse merken getest en ofwel ik zag geen verschil bij mijn paard (net zo stijf met of zonder) ofwel meneer bliefte het niet (vies!).
Met Horseflex zie ik hem ipv 1-2 uit 5 kreupel gewoon rad lopen en hij eet het prima want het smaakt enkel licht zoutig, niet vies bitter oid.
Ik heb pas wegens ziekte een week niet gegeven: bam, stijf paard. Na drie dagen geven: weer prima rad en soepeler dan tevoren.
Het werkt dus echt, je moet het wel blijven geven. Maar met een pot doe ik met mijn grote paard een maand dus het is prima te betalen ook. Sommige veel duurdere merken merkte ik dus geen verschil.
Ik heb het ook aan diverse klanten (ben dierenfysio) geadviseerd, en zij zijn ook goed tevreden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:13

Maar geef je dan MSM of glucosamine ?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:21

Ik koop dit gewoon bij De Tuinen. Het is een puur product dus er zit verder niks anders bij en heeft ook geen bepaalde concentratie is mij verteld.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:43

DromenLies schreef:
Ik koop dit gewoon bij De Tuinen. Het is een puur product dus er zit verder niks anders bij en heeft ook geen bepaalde concentratie is mij verteld.

Ben je dan niet veel duurder uit?
Ik heb toevallig net weer 3 kilo besteld bij Pharmahorse, zulke hoeveelheden verkoopt de Tuinen toch niet of wel? Ik betaalde nu 77,55 euro voor 3 kilo en kreeg daarbij halve liter Lijnzaadolie kado, geen verzendkosten. Zeer vlotte en nette levering!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:02

Het was scheelde iig behoorlijk vergeleken met de paardendrogist.

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:26

Bij sommige merken is het %-age werkzame stof iets lager (zit er meer vulmiddel oid in) als je dat echter gewoon even uitrekent per KG zul je zien dat het dan op een KG maar een aantal eetlepels (3-4 uitgaande van eetlepel = 10 gram) werkzame stof scheelt.

Bijvoorbeeld, ik heb zelf al jaren MSM van Animal Pharma (rond de €60 voor 3 kg), met een MSM gehalte van dacht ik uit mijn hoofd 99,6%, waar bijv de paardendrogist een ander (hoger) percentage geeft, maar dan ook voor een veel hogere KG prijs, als je dat dan uitrekent ben je zelfs met een lager percentage werkzame stof goedkoper uit als je een heel klein beetje meer geeft...

Soms loont het echt om het verschil even door te rekenen

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:37

Ook ik ben geïntresseerd naar de zuiverheid van de MSM die in deze producten zit.

Heb een tijd meegewerkt aan een project om een nieuw artrose medicijn te ontwikkelen voor mensen met MSM (en nog een hoop andere stoffen). Maar dat project is te geschrapt omdat de productie veel te duur zou worden. In dit geval moest de MSM effectief gedestilleerd zijn om vloeibaar te mengen met een paar andere stoffen. Als ze zo'n medicijn voor mensen al schrappen wegens 'te duur in productie', hoe kan diezelfde stof voor paarden dan zo goedkoop over de toonbank gaan...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:56

Seltje schreef:
Ook ik ben geïntresseerd naar de zuiverheid van de MSM die in deze producten zit.

Heb een tijd meegewerkt aan een project om een nieuw artrose medicijn te ontwikkelen voor mensen met MSM (en nog een hoop andere stoffen). Maar dat project is te geschrapt omdat de productie veel te duur zou worden. In dit geval moest de MSM effectief gedestilleerd zijn om vloeibaar te mengen met een paar andere stoffen. Als ze zo'n medicijn voor mensen al schrappen wegens 'te duur in productie', hoe kan diezelfde stof voor paarden dan zo goedkoop over de toonbank gaan...

Omdat de meeste MSM voor paarden dus niet gedestilleerd is en daarom veel goedkoper ....

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:37

Maris, weet jij of die van Pharmahorse ook gedestilleerd is?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:13

Maris schreef:
Omdat de meeste MSM voor paarden dus niet gedestilleerd is en daarom veel goedkoper ....

Als je dit zegt naar aanleiding van je eigen topic is het een aanname of heb je het nagevraagd bij de leveranciers?

Aangezien de humane Msm bij Makana net zo goedkoop is als de paardenvariant en bij beiden 99,9% zuiver staat zou het zo maar kunnen dat het goedkoop door schaalvoordelen?

De in de USA geproduceerde MSM,zeker gedestilleert, gaat voor 20-23 euro per kilo. Maar daar zit nog wel een mooie verpakking bij.

Volgens Makana komt hun MSM uit Duitsland :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:35

Een aanname, naar oa aanleiding van dit berichtje :

madamX schreef:
cavaletti schreef:
Dat is niet moeilijk. Onze MSM bestaat voor 99,9% uit pure Methylsulfonylmethan, Terwijl bij veel andere merken er nog van allerlei troep doorheen zit om het goedkoper te maken maar daardoor verliest het zijn werking. Je word dus bij veel merken genept. Met zuiver bedoel ik dus puur zonder toevoegingen en niet dat het gezuiverd is.
Onze leverancier is enorm groot en verkoopt wereldwijd dus hoe groter de in en verkoop hoe goedkoper je de prijzen kunt doen. Dat is met alles zo.
Voor de liefhebbers hier de prijzen:
500 gram 6,95
1 kilo 10,95
2 kilo 20,95
5 kilo 49,95

En dat klopt dus niet; er zit geen troep doorheen om het goedkoper te maken, die troep zit er al in en wordt meer of minder verwijderd dmv destillatie; hoe meer gedestilleerd, hoe zuiverder MAAR OOK DUURDER het eindproduct (Dimethylsulfon, wat ook wel MethylSulfonylMethaan of MSM wordt genoemd). MSM is niets meer of minder dan een organische verbinding van zwavel, dat van nature al in enkele planten, bomen, struiken, groenten, etc zit. Het nut ervan staat nog steeds ter discussie maar dat terzijde. Om MSM vrij te maken is dus een behoorlijk ingewikkeld proces nodig, wat dus duur is. Men kan MSM o.a. halen uit planten, maar slachtafval wordt ook gebruikt. Dat laatste is relatief goedkoop als grondstof, maar het zuiveringsproces blijft duur, vandaar dat enkele fabrieken (met name die uit het Verre Oosten) niet zo ver gaan met zuiveren; hierdoor blijft het eindproduct goedkoop maar is absoluut niet zuiver. Een fabrikant die het tegendeel beweert, mag mij een laboratorium analyse laten zien + productieprocesomschrijving......

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:25

Ja ik had al zo een vermoeden dat, dat bericht je bron voor de aanname was :)

Schijnbaar redden bedrijven, zoals die in de USA, het toch om te produceren voor een betaalbare prijs met destillatie. Het is dus niet nodig om paniek te gaan zaaien op basis van een aanname die weer is af te leiden op een post op Bokt.