kurkuma poeder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:11

Ja, de magische combi is idd curcuma in combinatie met een beetje zwarte peper (piperine) en olie (cocosolie of olijfolie). De dierenarts van de FB pagina heeft een recept om er een soort pasta van te maken. Die maak ik voor de honden. Dan heb ik automatisch de juiste verhoudingen te pakken.

Piperine vermenigvuldigt de werking van curcuma met een factor van een paar 1000

petitparis

Re: kurkuma poeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:32

wat is dan de juiste/ideale verhouding?

eigenlijk zou het mss een goed probeersel zijn voor mijn maagzweer gevoelig paard dat met een zenuwontsteking blijft kampen...

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:19

Ontvang graag de link van die site van die da, en het recept voor de ideale werking van curcuma

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:40

In die link naar de Facebook van paardnatuurlijk staat een topic over het recept.
Ik vind het wel interessant! Ik ga het ook proberen denk ik

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:52

Kun je die link sturen misschien, kom er niet uit

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:10

Dat is de FB link die ik hierboven heb geplaatst :-) . Het is zijn site. Onder "files" vind je ook het recept

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:38

Interessant, ik ga het even volgen!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:41

Bij paarden weet ik het niet, maar dat het erg gezond is bij mensen wist ik wel. Doe het zelf ook vaak door het eten wanneer ik aan het koken ben!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:45

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:50

Die laatste.link is wel interessant, ga ik even.lezen.
De anderen gaan nog steeds over ervaringen van.mensen. Zo ook die fb pagina en in de link van het amc staat letterlijk: resultaten zijn er nog niet.

Edit; ook daarin staat dat er meer onderzoek gedaan moet worden, dat het allemaal waarschijnlijk is en veelbelovend lijkt.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:39

Ik mis in de gelinkte artikels ook een beetje de concrete uitkomsten van hoe het een paard beïnvloedt; hoeveel je moet geven, hoe vaak, hoe lang, met welke andere voedingselementen gecombineerd, met welke juist absoluut niet, kortom goede praktijkvoorbeelden/ervaringen.

TS: begrijp ik het goed dat jij dit aan je paarden voert? Kun je hier wat meer over vertellen?

Ik geloof absoluut wel in de positieve werking van Kurkuma bij mensen sowieso. Zelf gebruik ik het niet op regelmatige basis, af en toe pak ik het erbij met koken maar niet echt met een ander doel dan het specifieke gerecht op smaak te maken. Het maakt me wel nieuwsgierig, in de artikelen wordt het echt beschreven als een soort übermedicijn.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:40

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 16:41

Ik heb een zakje gekocht bij de toko.
Ik ga het dus proberen bij mijn paard.
Ik wilde hem levercomposium geven van wege vage klachten maar die vervang ik nu dus voor de kurkuma met peper.
Ben benieuwd!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:33

Ik weet niet of het echt zo slim is om er peper bij te doen. Opname word verbeterd door een stofje in de peper (peperidine), maar er zit meer in peper en dat kan belastend werken op de darmen. Plus dat je nog maar net moet zien of je paard peper eet :=
Effectieve dosissen bij een mens liggen rond de 1 tot 2 gram per dag, hoeveel moet je je paard dan eigenlijk ongeveer voeren?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:40

Perryx schreef:
Ook blijkt het te helpen voor artrose.
(als je dit goed leest staat er dat het goed is voor de artrose ipv dat het helpt tegen artrose) Niets helpt bij artrose, duivelsklauw (pijstillend) en Glucosamine kunnen wat verlichting geven maar dat is het dan.[/quote] Als mens met artrose eet ik dagelijks zo ongeveer 2 of 3 eetlepels op een dag en het werkt beter dan de pillen van de dokter.
Dat er niets helpt tegen artrose is ook wat kort door de bocht. Maar de tekst waar TS mee kwam is ook erg vaag en onnauwkeurig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:43

rensju schreef:
Die laatste.link is wel interessant, ga ik even.lezen.
De anderen gaan nog steeds over ervaringen van.mensen. Zo ook die fb pagina en in de link van het amc staat letterlijk: resultaten zijn er nog niet.

Edit; ook daarin staat dat er meer onderzoek gedaan moet worden, dat het allemaal waarschijnlijk is en veelbelovend lijkt.

Hm.
Typ bij Google in: bonusan - van nature - monografie - curcuma.
Nou, je krijgt me een lijst aan recente onderzoeken....
En drieduizend (!) jaar terug werd het al gebruikt.
Conclusie: het amc niet altijd op zijn woord geloven.

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 19:57

In welke verhouding wordt het gegeven aan paarden? 1 theelepel kurkuma en een 1/4 theelepel gemalen zwarte peper? Of moet dat en eetlepel zijn?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:09

In een topic over melanomen heb ik via pb de tip gekregen van een bokker, om kurkuma/ curcuma te gebruiken. Dit poeder zou ook daarop gunstig werken. Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, ik ga altijd in duitsland bij een soort van homeopaat/ kruiden man (heil und krauterpraktiker) mijn kruiden voor de paarden halen. Helaas vergeet ik dit kruid iedere keer.. (heb het nu maar in mijn telefoon gezet)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 09:38

De paarden geef ik 1 eetlepel curcuma, 6 "draaien" aan de pepermolen (peper moet versgemalen zijn, anders verliest het zijn werking) en een scheutje lijnzaadolie (cocosolie, olijfolie of CoolStance bv kan ook).

Overigens zit curcuma al in verschillende commerciele producten voor honden (dieetvoer) en paarden (Detox) dus sommigen hier geven het wellicht al aan hun dieren zonder dat ze het weten ;-)

RvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:09

Mac schreef:
De paarden geef ik 1 eetlepel curcuma, 6 "draaien" aan de pepermolen (peper moet versgemalen zijn, anders verliest het zijn werking) en een scheutje lijnzaadolie (cocosolie, olijfolie of CoolStance bv kan ook).

Thanks!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:20

Ik ben dan meer het luie type, en vraag me af wat dan de best werkende capsules zijn van curcuma....
mijn dochter heeft PDS en misschien kan zij er wel baat bij hebben, ik zelf heb vaak ontstoken pezen en aanhechtingen van mijn gewrichten.
Zijn er goede capsules met al toegevoegde pepperine? Weet iemand welke ik het beste kan kopen?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:39

Moet je het echt icm peper geven?
Eten ze het dan nog wel?

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:47

O lees net een stukje terug en zie het antwoord.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:57

borderjay schreef:
Ik ben dan meer het luie type, en vraag me af wat dan de best werkende capsules zijn van curcuma....
mijn dochter heeft PDS en misschien kan zij er wel baat bij hebben, ik zelf heb vaak ontstoken pezen en aanhechtingen van mijn gewrichten.
Zijn er goede capsules met al toegevoegde pepperine? Weet iemand welke ik het beste kan kopen?

Ik gebruik Curcumin van het merk SoriaNatural. Er zit kurkuma en gember inn en ze werken echt heel goed voor mijn nek en rug!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:28

TrIjNiE__ schreef:
borderjay schreef:

Ik gebruik Curcumin van het merk SoriaNatural. Er zit kurkuma en gember inn en ze werken echt heel goed voor mijn nek en rug!

en daar zit ook pepperine in?