zou de eetlust moeten opwekken en geloof anijs ook, al is dat iets waar ze moeten voor zijn...
Hafanda
Geplaatst: 13-10-14 16:27
Voor de luchtwegklachten/allergische klachten zou je een probiotica kunnen proberen met LGG stam, iedere bacteriestam heeft namelijk een specifieke werking. Verder, heb je al een product met omega 3 vetzuren geprobeerd?
Hafanda
Geplaatst: 13-10-14 16:32
Wat voer je trouwens verder? En wat is het voedingsadvies van je DA?
Mungbean
Geplaatst: 13-10-14 16:33
Curcuma werkt het beste samen met gember en olie. Het is ook in de humane geneeskunde geaccepteerd als milde ontstekingsremmer. Bij reuma en artrose KAN het verlichtend werken maar het is geen pijnstiller of wondermiddel.
Hafanda
Geplaatst: 13-10-14 16:43
Sizzle schreef:
Curcuma werkt het beste samen met gember en olie. Het is ook in de humane geneeskunde geaccepteerd als milde ontstekingsremmer. Bij reuma en artrose KAN het verlichtend werken maar het is geen pijnstiller of wondermiddel.
Gember werkt inderdaad ook licht onstekingsremmend..
bfsunshine
Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-14 22:31
Hafanda schreef:
Wat voer je trouwens verder? En wat is het voedingsadvies van je DA?
Marstall force, haver en lucerne(ivm calcium fosfor verhouding). Hij kan niet goed op musli/biks omdat hij absurd gaat schuren of hoesten. Bij voorkeur geef ik alleen haver met marstall maar dat kan niet ivm calcium/fosfor verhouding. Ik wil over op de balancer ipv marstall. Dit ook na overleg met mijn dierenarts, alle stoffen moeten uitgesloten worden van allergische reactie. Als hij niet eet krijgt ie een handje biks of laag in suiker en zetmeel musli met marstall.
merche26
Geplaatst: 10-08-16 09:32
Ik zie dat dit topic van al heeeel lang geleden is, maar wilde er toch nog een reactie op plaatsen. Ik gebruik zelf kurkuma en meerdere mensen bij mij op stal voeren hun paarden het nu ook. Dosering is 1 eetlepel per dag. Ik heb zelf maar van ontzettend veel voedselallergieën, en nee over gaat het niet maar het helpt wel enorm! En onder het mom baad het niet dan schaad het niet.. dat is wel zo. Sommige geloven dit dat misschien niet naar het is op natuurlijke basis en heeft geen slechte bijwerkingen. Er zijn zelfs dierenartsen die dit aanbevelen om te gebruiken. Kurkuma vinden natuurlijk niet alle paarden lekker, dus je zou het kunnen geven met wat kokosolie door het voer (kokosolie is goed voor de darmflora).
Voor de allergieën en luchtwegenklachten kan dit dus zeker verlichten! Het verschilt per paard en de mate van de aandoening wanneer het effect begint te hebben.
De paarden bij mij op stal doen het er in ieder geval super op, en eentje zijn tumor is al meer 3kwart verdwenen. Het effect was er al na een maand, en na 2 a 3 maanden was de tumor dus al bijna verdwenen..
Ook voor gewrichten kan het veel uitkomst bieden omdat het onstekingsremmend is.
Ik heb me hier ongeveer 1,5 jaar terug helemaal over ingelezen en ken bijna alle ins en outs erover haha.
Mocht je nog vragen hebben, mag je me altijd een privé berichtje sturen! Lees ik sneller dan een topic.
En aangezien dit topic van lang geleden is.. hoop ik dat je er inmiddels al uit was en dat het helpt.