Wie heeft ervaring met Moody Mare

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:29

Heel goede ervaringen mee, bij allebei mijn merries.

Het werkt ook snel, en je mengt het makkelijk met je voer. Paarden eten het graag op.

Ik vind het een absolute aanrader.
En het is puur natuur!

ulion90

Re: Wie heeft ervaring met Moody Mare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 23:30

Mooi dat het werkt en hoelang blijf je het geven

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:34

Tot je merkt dat je merrie rustiger wordt en/of de hengstigheid voorbij is.
Als merries erg veel last van hengstig gedrag hebben kun je het doorvoeren tijden het seizoen (voorjaar/zomer). Ik hoef het mijn merrie alleen de eerste paar keer te geven aan het begin van het seizoen, maar dat verschilt echt per paard.

Overigens heeft mijn merrie absoluut geen gevaarlijk gedrag met rijden oid, maar piept en schreeuwt alleen erg veel als ze hengstig is.

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 23:35

Oke maar je moet er dus eerst wel even mee stoppen, en dit kun je niet een jaar lang geven of wel

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:45

Hoe lang is je paard nu al hengstig?
Laatst bijgewerkt door pleiada op 09-10-14 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 08:48

Je kunt beter is de merrie laten nakijken voor je uberhaubt iets gaat geven tegen de hengstigheid.
Zo sluit je dingen uit en kost het je geen extra geld aan supplimenten dan die op zich niets toevoegen aan de problemen als ze wel iets heeft.
Zoals hier boven al is gezegd mocht ze iets met de eierstokken hebben (of iets anders) dan helpt moody mare ook niets en kost het je ook alleen maar geld.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:18

Maar wie ben jij eigenlijk?

ulion90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 13:11

pleiada schreef:
Hoe lang is je paard nu al hengstig?

Langer als een week

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:32

Ik heb met verbazing alle topics gelezen, en dan nu deze

Maar om eerst te reageren op je Moody Mare verhaal.

Hier een merrie die hormonaal instabiel leek! Omdat dit gedrag tijdens de dracht van haar eerste veulentje niet was. Haar vlugge gedrag waarbij ik nauwelijks kan opstijgen of ze is al weg is vervelend. Ben ik niet vlug genoeg of zit ik met opstappen te veel aan de teugels gaat zij stijgeren, ik mag niks aanraken. Dit gedrag heb ik eerst lichamelijk na laten kijken. In eerste instantie voordat ik aan middelen buiten de DA bent gaan werken is mijn merrie door de OSTHOPAAT <-- geholpen en aangezien zij veulens heeft gehad ook door DA in baarmoeder/eierstokken nagekeken. Vervolgens Moody Mare geprobeerd wat het spekken van de fabrikant betekend. Ook vloeibaar magnesium geprobeerd maar dit was het niet.
MAAAAAAAAARRRRRRRR, Het was bij haar niet hormonaal, maar MIJN rijstijl die niet bij haar paste. Ik heb mij omgeschoold en heb een betere houding, en vooral beter begrip voor mij merrie gekregen.

Bovendien is in het naseizoen het niet vreemd dat een merrie langer of korter hengstig is.

Wil je weten waarom je merrie het gedrag vertoond, dan zal je haar moeten na laten kijken door een persoon die hier voor heeft geleerd. Dit kan een DA zijn of een correcte instuctie.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:54

veel plassen opgeteld bij alle issues, denk ik niet aan hengstigheid, maar eerder aan issues met de nieren en druk erop tijdens het opstappen/rijden..

en dan nog is het een wilde gok..

ben wel benieuwd hoelang TS de issues blijft opstapelen en wilde gokken blijft doen over de oorzaak in plaats van het eens goed te laten onderzoeken..

het wordt nu eigenlijk keer op keer op het gedrag van het dier gemikt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:09

elenaMM77 schreef:
veel plassen opgeteld bij alle issues, denk ik niet aan hengstigheid, maar eerder aan issues met de nieren en druk erop tijdens het opstappen/rijden..

en dan nog is het een wilde gok..

ben wel benieuwd hoelang TS de issues blijft opstapelen en wilde gokken blijft doen over de oorzaak in plaats van het eens goed te laten onderzoeken..

het wordt nu eigenlijk keer op keer op het gedrag van het dier gemikt.

Tot ze bijna verongelukt met het dier, het dier als vals bestempeld wordt en als het geluk heeft gekocht wordt door iemand die er wel genoeg mee in zit om uit te zoeken wat haar probleem is.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:22

TS is permanent geband, denk dat dit topic ook wel op slot mag. Het hele verhaal zal wel verzonnen zijn

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:25

blij dat er wat aan gedaan is (ts dus) of het verzonnen is weet ik niet alleen wel dat dit persoon een schaduwaccount had...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:27

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om offtopic door te blijven gaan. Aangezien de ts een ban heeft en dit topic verder geen meerwaarde meer heeft hier dus een slotje.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:51

Misschien wel handig om het slotje er dan ook op te zetten! ;)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:27

+:)+ Dankjewel voor de waarschuwing ! Was iets niet helemaal goed gegaan.