Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:26

friesam schreef:
Heb aangevraagd (rij dan ook actief met een 20 jarige)

Hier hetzelfde :j
Ben benieuwd!

Tammy_

Re: Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:33

18 plus muesli, klinkt spannend :')

maar ik ben er wel benieuwd naar, nou is mijn pony voorlopig nog geen 18 maar ik heb een aantal klanten met een wat oudere pony, zal die link eens doorsturen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:36

SmartBH schreef:
Vind het interessant voer, maar ik vind het een hoog eiwit gehalte hebben...

Dat is natuurlijk bewus aangezien oudere paarden een verhoogde behoefte aan goede eiwitten hebben.

Ik heb ook een proefzakje aangevraagd.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:39

Ik heb ook een zakje aangevraagd. Mijn 20 jarige is geen moeilijke eter, ze is een echte haflinger haha. Er is bij haar net vastgesteld dat ze ppid heeft. Dan zou dit toch ook goed moeten zijn zou je zeggen.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:41

fransje23 schreef:
SmartBH schreef:
Vind het interessant voer, maar ik vind het een hoog eiwit gehalte hebben...

Dat is natuurlijk bewus aangezien oudere paarden een verhoogde behoefte aan goede eiwitten hebben.

Ik heb ook een proefzakje aangevraagd.

Bedankt voor de info :) vond het ook interessant voor eventueel mijn paard dat niet makkelijk op gewicht blijft (denk dat ik nu de oplossing heb gevonden, maar kijk altijd wat verder rond je weet maar nooit!). Maar het is een quarter en heb het advies gekregen om voeding te voorzien met een eiwit gehalte rond de 10%.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:43

Ik heb ook een proefzakje aangevraagd en de link doorgestuurd naar mijn mede-oude-paarden-bezitters.

Mijn 21-jarige paard is geen kieskeurige eter dus hij zal het ongetwijfeld lusten. Ook is hij niet bepaald mager te noemen. Ik ben benieuwd hoe het voer eruit ziet. Wat ik zie aan de ingredientenlijst zitten er ook geen onnodige suikers in.
Waar ik wel heel erg benieuwd naar ben is die calcium fosfor verhouding. Ik las hier in dit topic dat je dat op kunt lossen door bietenpulp bij te voeren, maar is dit noodzakelijk?
Wat zijn de gevolgen van een niet uitgebalanceerde calcium/fosfor verhouding?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:44

Ook aangevraagd voor mijn oude dame.Ze valt in de winter wel wat af en beter voor haar tanden hoop ik.Haar gebit rammelt een beetje.En Britt lust ook geen appels.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:34

Hier hoef je geen bietenpulp of luzerne voor bij te voeren hoor. Idealiter ligt de Ca-P verhouding op 2:1. Goed is tussen de 1.5-2.5(:1), voldoende is tussen de 1.2-5 (bij gevoelige dieren kan hier eventueel klachten bij ontstaan, maar is niet gebruikelijk) en minimaal is het tussen 1-7.

Hooi zit gemiddeld gesproken op 1.8, graszaadhooi op 3.5, luzerne 5-6. Haver (1:5) en zemelen (1:8) zitten juist weer de andere kant op.

Bij dit voer zit hij 0.8/0.5 op 1.6:1. Dus ideaal is het niet, maar het ligt nog gewoon in de marge van goed. Zorg er wel voor dat als je ook nog zemelen bijvoert, je wel of bietenpulp (4g bietenpulp op 1g zemelen) of luzerne (2g luzerne op 1g zemelen) bijvoert. Dat is het enige. Voor dieren die op graszaadhooi staan is het juist weer ideaal. Of dieren die al bietenpulp bijgevoerd krijgen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:40

Ook aangevraagd.
Hier een oma waar nog actief mee gereden wordt :).

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:25

Mizora schreef:
Hier hoef je geen bietenpulp of luzerne voor bij te voeren hoor. Idealiter ligt de Ca-P verhouding op 2:1. Goed is tussen de 1.5-2.5(:1), voldoende is tussen de 1.2-5 (bij gevoelige dieren kan hier eventueel klachten bij ontstaan, maar is niet gebruikelijk) en minimaal is het tussen 1-7.

Hooi zit gemiddeld gesproken op 1.8, graszaadhooi op 3.5, luzerne 5-6. Haver (1:5) en zemelen (1:8) zitten juist weer de andere kant op.

Bij dit voer zit hij 0.8/0.5 op 1.6:1. Dus ideaal is het niet, maar het ligt nog gewoon in de marge van goed. Zorg er wel voor dat als je ook nog zemelen bijvoert, je wel of bietenpulp (4g bietenpulp op 1g zemelen) of luzerne (2g luzerne op 1g zemelen) bijvoert. Dat is het enige. Voor dieren die op graszaadhooi staan is het juist weer ideaal. Of dieren die al bietenpulp bijgevoerd krijgen.

Dank voor je uitgebreide antwoord!

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:41

Ik ben erg benieuwd hoe dit voer het zal gaan doen. Ik heb een ouder paard wat erg moeilijk op gewicht te houden is maar hij kauwt nog prima dus op zich lijkt me dit ideaal... ben benieuwd!

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 21:51

Mij lijkt het een mooie aanvulling op Speedibeet.
Nu voer ik naast de Speedibeet, zemelen om de ca/ph verhouding te corrigeren en een vitaminekorrel voor de aanvulling van de vitamines en minaralen.
Als ik even snel reken zou 1kg 18+ en een 1/2kg Speedibeet voor m'n paard een goed dagrantsoen zijn (naast onbeperkt hooi)
Ik ben benieuwd wat de prijs gaat zijn...

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:58

Prijs ben ik ook erg benieuwd naar. Meestal zijn de nieuwe voedingszakken niet spotgoedkoop. Zal wel een prijskaartje aanhangen vermoed ik.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:18

Ik ben benieuwd! Mijn paard is 30 en eet verder prima maar blijft niet goed op gewicht. Ze krijgt nu serior priores van subli en lucerne en basisbrok. Dit is het eerste jaar dat ik haar niet mooi op gewicht kan houden dus zoek een alternatief. Helaas geen proefverpakking meer te krijgen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:34

Ik heb ook op naam van een stalgenootje aangevraagd. Die is wel redelijk kieskeurig in wat ze haar paard voert ivm snel koliek. Mocht ze het niet willen, kan ik het wel naar jou opsturen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:35

Dat zou ik lief vinden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:41

itsmi schreef:
Prijs ben ik ook erg benieuwd naar. Meestal zijn de nieuwe voedingszakken niet spotgoedkoop. Zal wel een prijskaartje aanhangen vermoed ik.

:D uiteraard zal het niet goedkoop zijn....ze maken het immers om geld te verdienen.
Ik blijf mijn eigen voer maken voor mijn 28 jarige.Hij ziet er prima uit. :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:48

Ik heb voor m'n verzorgster ook een proefpakket aangevraagd, ben enorm benieuwd er naar, zoals ze het nu neerzetten lijkt het erg goed voer. 't komt voornamelijk voor m'n 27-jarige topper met PPID die erg snel afvalt, en nog in lichte beweging is. :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:51

lillytjuh schreef:
Dat zou ik lief vinden!

Als ik ze allebei heb ontvangen dan zal ik het je laten weten mocht ze hem niet willen!
Geen probleem om m op te sturen dan..

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:53

geerke schreef:
itsmi schreef:

:D uiteraard zal het niet goedkoop zijn....ze maken het immers om geld te verdienen.
Ik blijf mijn eigen voer maken voor mijn 28 jarige.Hij ziet er prima uit. :j

Meer benieuwd of het een realistische prijs is bedoel ik. Dat het niet goedkoop is dat snap ik. Maar of het in verhouding ook okee is. Voor bijv care 4 life ben ik bereid om meer uit te geven omdat het kwalitatief goed voer is, geen melasses, geen suikers, etc bevat. In verhouding vind ik dan de prijs redelijk.
Ben alleen benieuwd hoe dit voer eruit gaat zien en wat ik ga vinden van de prijs/kwaliteit verhouding.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 21:54

Ik wilde ook een verrassingspakket aanvragen voor mijn verzorgpony, helaas niet meer beschikbaar. -O-
Ben wel benieuwd wat het gaat kosten en of er mensen verschil gaan merken.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 22:52

Is goed itsmi!

Vandaag heeft ze wat lucernebrok gehad, stond ze heel de bak uit te likken als een gek. Ze eet echt alles behalve bietenpulp. Wat ik daar doorheen doe maakt niet uit, ze eet het niet. Sp wel gelukkig!

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 06:37

Op de site van onze voer leverancier wordt het inmiddels aangeboden. ( www.degrootdiervoeders.nl )
De prijs die er bij stond was dacht ik 12,35 voor 15 kg. Moet eerlijk bekennen dat ik het voor pavo begrippen een hele schappelijke prijs vind.

Ik ga het zeker overwegen voor mijn pony, ondanks dat ze nog geen 18 is. Maar het voer is laag in suiker en zetmeel en hoog in vitamines. Al twijfel ik nog tussen de care4life, maar die vind ik erg aan de prijs. En ben ik een beetje bang dat ze net wat te kort komt qua spieropbouw.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 07:02

Hier heb ik het ook aangevraagd. Wij hebben er 3 van 28 en 1 van 21 op stal. Al is er maar 1 van 28 die wat problemen heeft om op gewicht te blijven. Die andere mogen eerder wat minder wegen. De 2 die niets doen krijgen nu maar een handje voor het idee. De Fries (21) en de pony(28 en moeilijk op gewicht te houden) krijgen naast de hele dag hooi een halve kilo muesli gemengd met brok. De pony krijgt daarnaast nog iedere dag speedibeet sinds een aantal weken en beginnen nu het verschil te merken. Ben erg benieuwd hoe dat die het zal gaan doen icm dit voer.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:34

cupido1996 schreef:
Op de site van onze voer leverancier wordt het inmiddels aangeboden. ( http://www.degrootdiervoeders.nl )
De prijs die er bij stond was dacht ik 12,35 voor 15 kg. Moet eerlijk bekennen dat ik het voor pavo begrippen een hele schappelijke prijs vind.

Ik ga het zeker overwegen voor mijn pony, ondanks dat ze nog geen 18 is. Maar het voer is laag in suiker en zetmeel en hoog in vitamines. Al twijfel ik nog tussen de care4life, maar die vind ik erg aan de prijs. En ben ik een beetje bang dat ze net wat te kort komt qua spieropbouw.

Hmm er is nog veel meer voer laag in suikers en zetmeel hoor.
En podo grow bevat ook veel eiwitten ( ivm spieropbouw), geen idee hoe duur dat is.