friesam schreef:Heb aangevraagd (rij dan ook actief met een 20 jarige)
Hier hetzelfde

Ben benieuwd!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:SmartBH schreef:Vind het interessant voer, maar ik vind het een hoog eiwit gehalte hebben...
Dat is natuurlijk bewus aangezien oudere paarden een verhoogde behoefte aan goede eiwitten hebben.
Ik heb ook een proefzakje aangevraagd.
Mizora schreef:Hier hoef je geen bietenpulp of luzerne voor bij te voeren hoor. Idealiter ligt de Ca-P verhouding op 2:1. Goed is tussen de 1.5-2.5(:1), voldoende is tussen de 1.2-5 (bij gevoelige dieren kan hier eventueel klachten bij ontstaan, maar is niet gebruikelijk) en minimaal is het tussen 1-7.
Hooi zit gemiddeld gesproken op 1.8, graszaadhooi op 3.5, luzerne 5-6. Haver (1:5) en zemelen (1:8) zitten juist weer de andere kant op.
Bij dit voer zit hij 0.8/0.5 op 1.6:1. Dus ideaal is het niet, maar het ligt nog gewoon in de marge van goed. Zorg er wel voor dat als je ook nog zemelen bijvoert, je wel of bietenpulp (4g bietenpulp op 1g zemelen) of luzerne (2g luzerne op 1g zemelen) bijvoert. Dat is het enige. Voor dieren die op graszaadhooi staan is het juist weer ideaal. Of dieren die al bietenpulp bijgevoerd krijgen.
itsmi schreef:Prijs ben ik ook erg benieuwd naar. Meestal zijn de nieuwe voedingszakken niet spotgoedkoop. Zal wel een prijskaartje aanhangen vermoed ik.
geerke schreef:itsmi schreef:Prijs ben ik ook erg benieuwd naar. Meestal zijn de nieuwe voedingszakken niet spotgoedkoop. Zal wel een prijskaartje aanhangen vermoed ik.
uiteraard zal het niet goedkoop zijn....ze maken het immers om geld te verdienen.
Ik blijf mijn eigen voer maken voor mijn 28 jarige.Hij ziet er prima uit.
cupido1996 schreef:Op de site van onze voer leverancier wordt het inmiddels aangeboden. ( http://www.degrootdiervoeders.nl )
De prijs die er bij stond was dacht ik 12,35 voor 15 kg. Moet eerlijk bekennen dat ik het voor pavo begrippen een hele schappelijke prijs vind.
Ik ga het zeker overwegen voor mijn pony, ondanks dat ze nog geen 18 is. Maar het voer is laag in suiker en zetmeel en hoog in vitamines. Al twijfel ik nog tussen de care4life, maar die vind ik erg aan de prijs. En ben ik een beetje bang dat ze net wat te kort komt qua spieropbouw.