Hartog compact Luzerne?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Hartog compact Luzerne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:44

Als hij vocht vasthoudt zou ik eens bier geven.

Compact gras werd hier niet heel smakelijk gegeten en de speedibeet alleen omdat ik er een handje muesli doorheen deed ( wel de vito )

Ik vind het raar dat die compact lucerne bij pluimvee staat en zou dara toch graag een reden van hebben. Bij de hartog dealer hier staat ie ook niet standaard. Laatst zag ik hemw el ergens staan.

Omdat wij nu een paardje elders hebben staan en we langs Jessica de Boer komen, hebben we meer keus. Daar is bijv ook de Agrobs Pre Alpin te koop, die ik prettig vind. Nog liever zou ik dat mengen met lucerne, maar 3 tonnen wordt ook wat veel. Misschien meng ik het thuis al wel in 1 ton ofzo, even kijken......Daar hebben ze dus ook de HugHo lucerne.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:52

Bier is op graanbasis dus kan helaas niet, zo fijn een allergische pony. -O-

Compact gras was een volledig fiasco hier, hij snuffelde eraan en heeft er nog geen hap van genomen, is toen in een ander paard gegaan.

Dze compact lucerne is echt speciaal gemaakt voor de commerciele pluimvee sector om verenpikken tegen te gaan blijkt. Op het moment dat het paard heeft duwen ze er meteen snijhaver in, helaas ook bij de grasmix dus. Er zijn hier twee leveranciers die het leveren, beiden ook gebruikt voor de levering van veeteelt producten. Niet specifiek paard dus misschien scheelt dat,

Grasbrok van Agrobs heb ik gebruikt, alleen is het risico op graanvervuiling daarin toch aanwezig helaas, heb intensief contact gehad met ze zelfs, testzakken opgestuurd gekregen, productielijn aangepast maar het risico op graan erdoor is toch aanwezig, ligt aan het feit dat het gras vaak op voormalige graanvelden wordt geteelt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:55

O, ja, lastig.

Ik geef geen grasbrok, maar de pre alpin. Is normaliter toch 1 van de mooiere grasmixen zonder melasse ed.

Als je paard lucerne goed eet, maar je wil niet teveel gevenw egens scheve verhoudingen, kun je misschien nog proberen te mengen met compact gras?

niels0683

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:00

agrocobs verkoopt ook lucerne zonder melasse - kijk maar op de website van Equifyt.be maar wel redelijk aan de prijs, heb je wel eerste kwaliteit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 22:09

Ja, die ken ik. Zelf ook verkocht, maar kon er hier moeilijk aan komen. Nu staat ons jonge paardje vlakbij een grote fouragehandel, dus weer meer keus.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 11:51

Het is al ruim een jaar geleden, maar laatst kwam ik de compact luzerne tegen, dus gekocht. Maar ze eten het niet...

Ze staan al jaren op compact gras en dat aten ze wel. We hadden een tijd de luzerne van havens en ook de brix. De brix doen we door midden en krijgen ze af en toe.

Ik vind de havens te fijn, dus keek toch rond. Voor de merrie is de extra structuur echt belangrijk.

nu hadden we laatst een week psyllium slobber gegevrn omdat ze de psyllium laten staan inc de rest. Sindsdien tillen ze hun neus op voor hun bak compact grad en compact luzrne. Ik doe daar ook force en magnesium door, maar zelfs zonder gaat het niet meer erin.
vanaf deze tijd voeren we ook speedibeet dus daar doorheen geprobeerd, maar ook niet gelukt.

ze staan 24/7 samen en we hebben flexibele bakken waar ze dan vrij uit kunnen eten. Daarnaast 2 netten met ruwvoer. Ideaal is alleen ruwvoer en hun (3) likstenen, maar merrie s 22 en heeft verleden. Je merkte altijd dat de extra prikkling een gunstige werking had.

Voorheen wel een arme muesli gemengd voor de smaak en het ruwvoer vrmindert, maar alleen iets "lekkers" erdoor helpt.

ik vraag me u af of de vompact luzerne te hard is of dat ze een weekje "verwend" xijn door de psyllium slobber.

hoor graag hoe andere paarden ee compact luzerne eten.