Het is al ruim een jaar geleden, maar laatst kwam ik de compact luzerne tegen, dus gekocht. Maar ze eten het niet...
Ze staan al jaren op compact gras en dat aten ze wel. We hadden een tijd de luzerne van havens en ook de brix. De brix doen we door midden en krijgen ze af en toe.
Ik vind de havens te fijn, dus keek toch rond. Voor de merrie is de extra structuur echt belangrijk.
nu hadden we laatst een week psyllium slobber gegevrn omdat ze de psyllium laten staan inc de rest. Sindsdien tillen ze hun neus op voor hun bak compact grad en compact luzrne. Ik doe daar ook force en magnesium door, maar zelfs zonder gaat het niet meer erin.
vanaf deze tijd voeren we ook speedibeet dus daar doorheen geprobeerd, maar ook niet gelukt.
ze staan 24/7 samen en we hebben flexibele bakken waar ze dan vrij uit kunnen eten. Daarnaast 2 netten met ruwvoer. Ideaal is alleen ruwvoer en hun (3) likstenen, maar merrie s 22 en heeft verleden. Je merkte altijd dat de extra prikkling een gunstige werking had.
Voorheen wel een arme muesli gemengd voor de smaak en het ruwvoer vrmindert, maar alleen iets "lekkers" erdoor helpt.
ik vraag me u af of de vompact luzerne te hard is of dat ze een weekje "verwend" xijn door de psyllium slobber.
hoor graag hoe andere paarden ee compact luzerne eten.