Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Horsa schreef:Nou, het is makkelijker om haar ratsoen een klein beetje terug te draaien dan veel te trainen.
No_No schreef:Nee, een liksteen bevat geen vitamines en niet alle mineralen. Het hooi/gras van tegenwoordig bevatten niet meer de kruiden die paarden nodig hebben voor de aanvulling van hun vitamines. Het gras wat hier groeit is koeiengras. Dat groeit snel, kruiden worden gezien als onkruid dus die worden dood gespoten in het land.
Op paardnatuurlijk wordt gezegd dat je een liksteen moet gaan gebruiken maar dat is een speciale liksteen. Deze koop je niet bij de paardenwinkel. Ik heb mijn twijfels bij dat advies maar dat is mijn persoonlijke mening.
Met een vitamine/mineralen korrel of poeder zit je altijd goed.
Citaat:Een liksteen kan wel degelijk vitamines en mineralen bevatten en vaak nemen ze die op indien nodig.
Gras dat hier groeit hoeft helemaal geen koeien gras te zijn en wat noem jij eigenlijk koeiengras?
Wij hebben een melkveebedrijf en spuiten vrijwel niet tegen onkruid daar zitten juist zoveel goede dingen in.
TS Je zeg zelf dat het lichaam verder mooi op gewicht is, waarom zou het paard dan ir hebben of wat dan ook?
Ondernek of slecht in de spieren of gewoon stijf????
mnkortleve schreef:Horsa schreef:Nou, het is makkelijker om haar ratsoen een klein beetje terug te draaien dan veel te trainen.
Ik zou eerder zeggen dat meer trainen beter zou werken.
Een paard dat 24/7 op de wei staat dat te dik is kan je alleen begrenzen door een graasmasker om te doen, strookbegrazing oid werk vaak niet ze krijgen een klein strookje vreten dit in een snel tempo op en hebben daarna niets meer slecht voor de darmen en vaak krijgen ze er ook nog voedselnijd bij.
Biks of een ander bijvoer muv vitamines heeft dit paard niet nodig moet hij dus ook niet krijgen.
No_No schreef:Mag ik je metazoa broxxx aanraden? Dat is puur vitamine en mineralen. Zit ook meer magnesium in. In pavo zit veel suiker en kolydraten (worden in het lichaam omgezet in suikers)
Metazoa is duur maar je hoeft maar heel weinig te voeren.