Red bull voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Red bull voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:14

Vreemd. Zeer vreemd dat er ook ingredienten geheim gehouden worden? Zou het nooit aan mijn paard geven als ik niet weet wat er in zit.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:13

dalijk krijgen we allemaal pegasus paarden :+ (redbull geeft je vleugels)

ik vind het wel apart.. denk niet dat ik het zo snel zou geven :=

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:15

Ik wil het wel uitproberen op mijn friesje want die is best wel sloom haha, maar mijn pony stuitert van zich zelf al haha

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:16

Ik zou het niet geven als ik niet weet wat erin zit.. Straks zit het bomvol met suikers...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:17

Gewoon een flesje appelsap van de aldi mee op wedstrijd en een beetje een emmer water doen, als je paard gek op appels is dan drinkt hij wel. Een paard met gezonde voeding is al die onzin niet nodig. Straks heb je ook nog aan red bull verslaafde paarden die niet meer vooruit te branden zijn voor ze hun energydrink hebben gehad.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:19

Jannepauli schreef:
Wat een ongelooflijke onzin... het is zout, een beetje lysine, magnesium en wat b-vitamines... en een smaakje.Er bestaan al jaren electrolyten drankjes ( = zout oplossingen) en dit is niet veel anders.
Daar wordt dan twee jaar onderzoek in gestopt en kost tonnen..?
Als een paard keihard werkt ( race paarden, endurance) dan zweten ze en verliezen ze zout. Een emmer water met een handje zout is daar een goedkope oplossing voor.

Het is dat het nog geen 1 April is.....

Ze hadden dat geld of die tijd beter kunnen besteden aan het vinden van een goede vertaler voor de site, wat een steenkolenengels zeg :')
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 06-01-14 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:20

Ik vind het ook niks nieuws. Er zijn al zat supplementen op de markt zoals electrolyte en die zijn er ook in de vorm van een spuit als je paard niet eet of drinkt. Gelukkig met mijn paard geen last van. Het eerste wat hij doet na het rijden is drinken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:21

Al dat geld en tijd erin gestoken, en niemand wil het straks kopen _O-

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:25

Op de waarom suiker vraag:
DE Na+-glucose-symporter is een pomp die glucose en Na+ in de cel brengt. Probleem van veel van dit soort pompen is dat beide aanwezig moeten zijn om het te laten werken. Je heb dus suiker nodig om deze pomp te laten werken.

Echter zou ik het nog niet zelf willen testen, laat eerst de dopingraad (of hoe dat ook mag heten) er naar kijken wat er precies in zit.

beaukonings

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:26

Ceetje_bokt schreef:
Ik snap wel dat ze de precieze samenstelling niet willen vertellen: handel!

Precies dit! Anders hadden ze echt wel verteld wat erin zit!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:48

beaukonings schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Ik snap wel dat ze de precieze samenstelling niet willen vertellen: handel!

Precies dit! Anders hadden ze echt wel verteld wat erin zit!

Maar toch wel hele slechte marketing om dan zo onduidelijk te zijn dat men gaat schrijven over red bull voor paarden en iedereen meteen een negatief beeld krijgt van het product. Als je zegt dat het een uitgebalanceerd supplement is met mineralen en vitaminen met een lekkerdere smaak dan hoef je echt niet meteen de hele ingredienten lijst vrij te geven hoor?? Nu lijkt het of het een drankje met ongezonde ingredienten als suiker en coffeine betreft en vragen mensen af het geen doping is, wat een klungels :')

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:43

Ik heb dit mijn schoolpaard gegeven in de "test"fase. Moet zeggen dat het wel lekker maar behoorlijke chemisch ruikt. Beetje be delicious achtig(parfum).
Over het algemeen vonden de paarden het niet lekker en wilde er ook niet van drinken. De drinkbakken waren niet beschikbaar en na ruim een halve dag was er nog niets uit de emmer gedronken.
Kwa extra energie oid dat is niet waar. Ze blijven hetzelfde kwa werklust.
Mijn paard heeft het totaal niet nodig. Als het wat minder sterk zou ruiken zou ik het wel geven aan mijn paard mocht het nodig zijn. Ik merkte wel degelijk verschil na "zware" training.

Of het nu anders/aantrekkelijker ruikt weet ik niet. Ik denk van wel aangezien de 14 paarden waar het op getest is half mei 2013. Er maar 2 waren die het zo ipdronken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:44

Interessant! Wat voor verschil merkte je?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:47

Wat is er toch mis met voldoende hooi/stro en een mineralen/vitaminekorrel. :roll:

En natuurlijk moeten er bij heftig prestaties bepaalde zouten aangevuld worden, maar daar zijn allang middeltjes voor.

Als dit wat word, word het echt wat voor van die dressuurstallen met al die zogenaamde sportpaarden die dan na een wedstrijdje op L niveau hun paard dat drankje geven. :')

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:47

Paard wat ik toen reed was nogal scheef. Voor hij dit kreeg was hij 2 à 3 dagen stijf als ik wat intensiever bezig was geweest met rechtrichten. Toen hij dit drankje kreeg kon ik hem de dag erna veel makkelijker en minder protest rijden.
Hij kreeg dan wel daarvoor een supplement voor zijn spieren en hier ben ik mee gestopt in de testfase.