Nieuw Sulbi Psyllium slobber

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Re: Nieuw Sulbi Psyllium slobber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:55

Ik zou het juist een zorgelijke ontwikkeling vinden dat kieskeurige paarden het eten: zit er dan wel genoeg psyllium in om effectief te zijn?

Het lijkt mij vooral een product wat handig inspeelt op gemak... Daar hangt dan ook een aardig prijskaartje aan...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:02

23% psyllium vezels is niet echt veel vind ik...zelfs zeer weinig...
En je bent stukken goedkoper uit met de pure psylliumvezeltjes te geven...alleen zijn er natuurlijk de moeilijke eters, die van dit nieuwe product dan weer wel willen smullen... :Y)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:09

Ligt er natuurlijk ook maar net aan hoeveel je moet geven. Slim idee van Subli om hier zo op in te spelen, gelukkig eet mijn merrie de psylliumvezels gewoon op.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 18:36

Pandora2 schreef:
23% psyllium vezels is niet echt veel vind ik...zelfs zeer weinig...
En je bent stukken goedkoper uit met de pure psylliumvezeltjes te geven...alleen zijn er natuurlijk de moeilijke eters, die van dit nieuwe product dan weer wel willen smullen... :Y)

Persoonlijk vind ik die 23 % toch te weinig, gelukkig eet mijn paard gewoon de psyllium op wat ik gewoon droog door het voer heen geef. Het is veel effectiever en het is ook nog eens goedkoper.

Moet ook eerlijk zeggen: best duur voor maar 6 kg.

Als het echt werkt en doet wat het beloofd dan is het wel een uitkomst voor de paarden die moeilijk of geen psyllium willen eten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:15

Hier eten ze ook alle 3 de psyllium brij zo op :D Ik meng er een handje luzernehaksel onder en dit vinden ze wel lekker smaken ! :Y)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:23

Waar haal je in Nederland de goedkoopste psylliumzaadjes.... En kun je dat gewoon in voer doen van subli seniores priores

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-13 19:50

Ik haal niet de zaadjes maar de vezels? geloof ik. Van Agradi merk pfiff. Mijne eten het gelukkig ook allemaal wel op.

Wat ik me dan afvraag is hoeveel gram geven jullie van de gewone zaadjes dan.

Want als een paard 600 gram krijgt met 23% psyllium er in is dat 138 gram psyllium. Dit is in mijn ogen wel veel. Er zijn leveranciers die 60 gram adviseren voor paarden.

Ook hoor ik 5 gram per 100 kilo lichaamsgewicht. Dus op zich lijkt me er genoeg psyllium in te zitten.

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:39

Interessant, ben heel benieuwd naar de ervaringen. Ik heb ook nog een voorraadje van agradi en geef het niet constant, een keer in de zoveel tijd 5 dagen. Op de zak staat wel dat het lang houdbaar is... Gelukkig is mijn paard niet heel kieskeurig met eten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:20

tanjaatjuhh schreef:
Ik haal niet de zaadjes maar de vezels? geloof ik. Van Agradi merk pfiff. Mijne eten het gelukkig ook allemaal wel op.

Want als een paard 600 gram krijgt met 23% psyllium er in is dat 138 gram psyllium. Dit is in mijn ogen wel veel. Er zijn leveranciers die 60 gram adviseren voor paarden.

Ook hoor ik 5 gram per 100 kilo lichaamsgewicht. Dus op zich lijkt me er genoeg psyllium in te zitten.

Van wat ik weet: 100 gram per dag per paard psyllium geven. Staat ook op de emmertje aangegeven van Sandclear volgens mij. En van mijn dierenarts kreeg ik vroeger ook het advies om het 100 gram per dag aan paard te geven. Nooit problemen meegehad en het werkt super.

En op de zak van de Pfiff staat volgens mij 1 a 2 eetlepels per dag per paard..........

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:47

Hier gewoon ZandWeg door de senior priores zo af en toe paar dagen achter elkaar, werkt prima en is stuk goedkoper.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:25

Bij Psylliumvezels is het ook heel belangrijk hoe fijn ze gemalen zijn, hoe fijner ze zijn hoe meer vocht ze dus opnemen en uitzetten. Ik geef ook losse Psyllium door de heucobs veel voordeliger, zak Psylium kost 12 euro de kg hier.

Ik zie trouwens net dat er Psylliumzaadjes door de slobber zitten en niet de vezels/velletjes, dat verklaart ook waarom het geen behangplaksel wordt, zaadjes zetten veel langzamer en veel minder uit, werking is dus ook minder effectief dan de vezels. Zaadjes zijn vaak ook veel voordeliger dan vezels.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:11

Dit product is nu een tijdje op de markt en ik was benieuwd naar de ervaringen ermee.

Lusten de meeste paarden het? Wordt het geen vieze behangplakselbende als je het gaat voeren?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:35

ik het laatst een zak gevoerd aan mijn paard en die vind het heerlijk.

Je moet het gelijk geven (dus niet even laten staan om te wellen) maar met de juiste hoeveelheid water is het net slobber qua subsantie, helemaal niet behangplakkerig.

Die van mij is soms kieskeurig (slobber van Pavo eet hij niet, die van Subli vindt hij heerlijk) maar viel gelijk aan.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:26

Fijn om te horen! Geef jij het wel met warm water? Of kan het ook met koud?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:00

Ik geef met koud water, geen enkel probleem. Ik meng het op gevoel, water op de slobber, roeren, klaar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 23:01

Ik heb het gisteren besteld en vandaag kunnen ophalen. Paard vond het lekker en het werd niet plakkerig. Rook zelfs erg lekker! (Naar normale slobber) dus geen reden om het niet te eten voor mijn paard. :)

edit: ik geef 500 gr slobber en 1 ltr koud water. Precies goed als ik dan naar de slobber kijk.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 21:44

Vandaag zelf ook maar een zak gekocht , psyllium losse vezels bijna op en veel makkelijker dan dat bestel altijd , gewoon ff langs de welkoop ( en 100 andere leuke dingen tegen komen :p )

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 01:09

Ik heb deze zomer een zak gekocht op Horse Event. Over de effectiviteit ervan kan ik niet veel zeggen, daar ik psyllium - supplementen enkel in een Preventief kuurtje geef. Mijn paard is er wel helemaal gek van en ik zou graag nog zak kopen. Helaas kan ik in België geen verdeler vinden en ook geen webshop die hier levert. Van de costumerservice ook geen antwoord gehad op een email met de vraag naar eventuele verkrijgbaarheid. Mocht er iemand een zak willen meebestellen of doorverkopen, zou die persoon me dan eventueel een PBtje kunnen sturen? (Thnx :D )

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 06:09

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:36

Ik heb het vanmiddag gehaald en direct geprobeerd bij 1 van mijn pony's. Die heb ik nooit puur psyllium gevoerd dus geen idee of hij dat wel eet. Deze slobber heeft ie met lange tanden opgegeten totdat ik er nog een handje lekkers door gooide, maar dat kwam denk ik omdat ik er teveel water bij had gegooid. Het werd ook niet echt een papje namelijk.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:22

Ik heb paar dagen geleden ook deze Psyllium slobber gehaald voor mijn pony. Die van mij eet het zeer gretig maar zal ook wel komen door de hoge gehalte aan suikers die erin zit. Je ruikt het en zal ook wel lekker smaken. :+
Moet straks nog zien of het ook evengoed werkt als de gewone psyllium. Ik heb het vrij nat en het wordt bij mij nooit geen behanglijm of snotterig zooitje zoals gewone psyllium dat wel heel snel doet.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:40

tanjaatjuhh schreef:

Ik heb laatst zaadjes bij de veearts gehaald en daar stond op: paard tot 300kg=35 tot 75g per dag geven. Paard tot 650kg=75 tot 150g per dag. En paard meer dan 650kg=225g per dag geven.
Moest ze zonder weken door het voer doen. Ze at het prima.

Wat werkt beter? De zaadjes of gemalen zaadjes /vezels?
Heb ergens gelezen dat je het niet te vaak moet geven omdat het lichaam er anders aan went en de werking achteruit gaat?

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:14

Het wordt nu goed gegeten met een handje brok erdoor. Zal deze week de brok nog wat proberen af te bouwen om te kijken of ie het ook zo eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:22

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 19:35

Interessant!Ik heb een paar jaar geleden een met zandkoliek gehad en bij hem werkte de psyllium niet,dus heb ik hem een liter olie gegeven en daarna elke dag gemalen lijnzaad..Ik klop het af maar hij heeft nooit meer koliek gehad..