Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCid schreef:Niks nieuws onder de zon! Het is gewoon bietenpulp in een nieuw ( en waarschijnlijk veel duurder) jasje. Wij voeren de gewone bietenpulp, een kleine hoeveelheid is ook in ca. 30 minuten geweekt dus ik snap de zin ( oh jawel,het is onzin!) hiervan niet. Het is heel apart hoe allerlei voerleveranciers heel slim inspelen op de huidige markt waarin "ouderwetse" en minder bekende voersoorten opeens populair worden gemaakt.
Bietenpulp, lucerne ( opeens in allerlei voer verwerkt en allerlei soorten en maten verkrijgbaar, granenmixen, etc). Wij voeren al jaren lucerne en bietenpulp, gewoon de simpele varianten!
Daarbij komt het van PAVO en dat komt hier de deur niet in!
Hilli schreef:De informatie uit het artikelen brengen voor mij geen nieuwe kennis.
Ik denk dat het voor een groep mensen een ideaal product is om aan hun paard te geven - voor alle anderen geldt: je hoeft het niet te kopen en/of te voeren natuurlijk...
geerke schreef:xAnnouk schreef:Maar is speedibeet nou ook een "dikmaker" of juist niet?
speedybeet is gewoon bietenpulp,dus ook een dikmaker.
Gewone bietenpulp,ik koop hier van die brokjes/korrels hoeft echt geen uren te weken.Als je heet water gebruikt kun je het zo voeren,binnen een kwartier.
petraaken schreef:Nou geen bietenpulp dus voor mijn paarden deze winter. Als het een dikmaker is, is dat niet zo handig voor mijn ene merrie. Toch maar proberen aan gewone voederbieten te geraken.
karev schreef:Bietenpulp is in princiepe een dikmaker toch?
En is dr ook niet iets met ca/ph verhouding? Of is dat iets anders.
Als het een dikmaker is en je het zou voeren ipv brok dan snap ik het niet zo goef.
Het is dan goed geschikt voor hb gevoellige paarden. Maar die wil je juist niet te dik hebben lijkt me