Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Patchje schreef:Echt bedankt voor de goede raad! Ik ben al aan het zoeken naar een andere stal, moet gewoon ff overleggen met mams en paps, misschien kan ik gewoon rijdend naar de oude manege voor alleen lessen, maar de stalling klopt gewoon niet...
Maar de privélessen vindt ik naar mijn mening super, daarom is het ook een beetje moeilijk voor me om misschien te vertrekken... ijsklontje schreef:Op stal zetten ivm de wintervacht is alleen zinvol als het licht tot laat (minimaal tot 10 uur in de avond) aanblijft en je als het echt frisser wordt een dunne deken op doet in de nacht. De wintervacht ontstaat namelijk onder invloed van licht en temperatuur. Alleen temperatuur voorkomt/ vermindert niet de groei van wintervacht.
Het voer gedeelte laat ik voor wat het is, want dat heeft de rest al aangesproken.
Patchje schreef:Even een upgrade:
Ik sta op de wachtlijst van een stal die maar 5 min. ver is van de stalling waar ik nu sta. Ik heb geregeld dat hij 2 keer per dag voer krijgt een 1 keer per dag biks. En hij doet het er SUPER op! Hij loopt even snel als toen hij 3 keer per dag kreeg, dus ik merk daar niks van. Ook een hooinetje gekocht voor 5 EUR. Wel goedkoop maar het werkt goed naar mijn mening. De stalling is wel een dressuur stal maar heb er geen problemen mee. Misschien gaat er een vriendin ook verhuizen met haar pony omdat hij steeds aan de diarree zit.
Of in ieder geval heb ik het hem nog niet zien doen, ook geen speeksel op de randen van de bak of muur, dus neem aan dat hij het niet meer doet. Maar hij staat er pas 2 dagen, dus het zal wel terug komen.