merel ik vind dus ook dat je er erg veel van moet voeren.. al ik naar hutch kijk denk ik 1200 gram is best veel. ( dieet mix) maar ik baal gewoon van al de extra suikers zetmelen tarwe die in andere voeren zitten die hebben mijn paarden in mijn ogen niet nodig,
daarnaast zien we duidelijk dat diego reageerd op eiwit rijk voer ( merrie brok gegeven en de jeuk nam toe )
nu voer ik hutch altijd al olie dus daarin heb ik wel vertrouwen. nu 2 dagen dit eten gegeven en ze eten het wel goed, maar is nog te vroeg om te zeggen of dat echt zo is.
het is ook zo dat ik dus en onze best mix muslie brokken luzerne het suikerzetmeel gehalte zo oploopt dat het te veel word mochten ze dit niet goed eten is de kernmix van horsefoot ook een optie
Je geeft nu dus Dieetmix van Subli Hutch? Ben benieuwd hoe het bevalt.
Ik heb van iemand op stal gisteren een halve zak Sanequi Muscle gehad. Dit is voer dat via de veearts is met zeer laag eiwit en suikergehalte. Wel een echte muesli, voor spierbevangen paarden. Ik ga dit volgende week proberen, als mijn paard weer iets mag gaan eten aan hardvoer.
ik geef nu : 400 gram dieet mix/ c4l dan een grote hand luzerne en na werk nog eens 400 gram best-mix en 50 gram subli 3-6-9
in de winter word het opgevoerd naar 600 gram dieet mix/ c4l en dan 500 gram best mix en luzerne
Maris
Geplaatst: 19-07-13 15:17
Pure feed ( geimporteerd door Assiepassie hier op Bokt ) is ook heeel leuk voer ! Wel aan de dure kant, maar je hoeft er niets naast te voeren qua vit .mineralen etc. En zonder granen !
oke ik ga dat eens bekijken want bij sommig voeren zitten er toch verborgen granen in
Maris
Geplaatst: 19-07-13 19:08
http://www.thepurefeedcompany.com/products het werkt ook heel mooi. Alle producten bevatten de balancer, maar dan met steeds meer energie erin. Dus pure balance zit het laagst in energie en dat loopt dan op via pure easy - pure working - pure condition etc
Maar je voert niet minder aan suiker als je meer moet gaan voeren.... Kbedoel, als je normaal 1 bruine boterham met stroop eet en dit voldoet dan kun je wel half stroop doen op wit brood maar als je daar dan 2 boterhammen van eet heb je net zoveel stroop op!
Wat me nu al wel op valt is dat hij sinds voer wisseling niet meer geschuurd heeft. Dus Ben er voor mezelf aan uit dat de merrie brok de oorzaak is van jeuk. Dus mn. Paardje blijft laag in eiwit en suikers. Het moeilijk is idd genoeg voeren en dan zo dat het prijs technisch nog leuk blijft.
klopt maar als er in mijn oude voer beleid 12 procent suiker en zetmeel ( pavo daily plus ) de muslie zit 29 % zetmeel en dan nog 1,6 procent mellasse de brok 20,00% zetmeel en 6, procent suiker
dan denk ik dat ik nu ontzettend veel meer win. ook al moet ik nu dan iets meer geven ik kom niet meer aan die hoger in de suikers door dat het bijna suiker vrij is en graan vrij is ( graan =zetmeel =suiker)
het is inderdaad lastig voeren dor dat het gemengd moet worden maar we komen er wel uit de prijs is iets minder inderdaad
Onze tinker staat nu een jaar op dieet mix. Ze ziet er prima uit, glimt zit mooi in haar vacht, maaaaar vind haar toch wat laag in uithoudingsvermogen. Nu krijgt ze ook maar erg weinig. 2 handjes dieet mix en wat ruwvoer (hooi) en overdag staat ze op t land. Ik zit nu toch te puzzelen om over te gaan naar een voer wat haar net wat meer energie geeft. Zit nu te twijfelen aan een supplement omdat ze het voor de rest super op dieetmix doet en totaal niet dik word. Meer voer wil ik niet geven eigenlijk dus zit aan kernbrok van treurniet te denken...
Mijn paard krijgt per dag 2 kilo Garvo fyto gold. Ze kan ook niet tegen suikers en zetmeel en had moeite met spieropbouw en last van maagzweren. Voor uithoudingsvermogen krijgt ze (veel) olie eroverheen. Dit op advies van de dierenarts. Verder 2 handjes luzerne en 2 handjes haver. En onbeperkt ruwvoer (hooi) voor haar maagproblemen. Ook een tijd de sanequi muscle gegeven, maar dat is best duur (25 euro per zak). Garvo zit (bina) hetzelfde in.
Ze doet het nu super, heeft voldoende energie, bouwt eindelijk spieren op en geen maag- en spierproblemen meer. Is per paard toch uitproberen wat het beste werkt. Ik heb er 3 jaar over gedaan.
Nog even over Pavo, mijn paard reageert daar heel fel op ( direct spierproblemen). Zit toch iets in waar zij niet tegen kan.
zo terug van vakantie nu iets meer tijd om te reageren ,
de mijne werd er knetter gek van druk loperig drammerig maar ik voerde dan ook 300 ml en dna kreeg hij en nog brokken bij hooi en luzerne nu voer ik hem dus 300 gram per dag en gaat het volgens mij erg goed
Ik heb nog even op de zak van Garvo fyto Gold gekeken voor de ingrediënten, staat niks over suiker en zetmeel op. Zit hetzelfde etiket op als onderstaande wat op hun site staat. Heb toen wel de zak van Sanequi Muscle ernaast gehouden en alle % komen daar bijna mee overeen.
Nou, aan de granen te zien zal het zetmeel gehalte van fyto gold niet in de buurt liggen van de gehaltes van dieetmix en care4life.
bebble
Geplaatst: 31-07-13 15:02
Anoniem schreef:
Nou, aan de granen te zien zal het zetmeel gehalte van fyto gold niet in de buurt liggen van de gehaltes van dieetmix en care4life.
Je bedoelt dat er meer in zit? Of minder?
TinePine
Geplaatst: 31-07-13 15:45
meer: haver, gerstevlokken, mais, zwarte haver, gerst, maismeel en rijst is allemaal zetmeel en dan zit er ook nog melasse in. Deze mix bestaat voornamelijk uit zetmeel. Ik begrijp niet dat op voervergelijk het voer wordt aangeprezen voor dikke paarden. Fabrinkant kan/wil de percentages ook niet vrijgeven. Deze staan niet bij specificities vermeld. Genoemde ingredienten zijn niet geschikt voor dikke paarden. Iedereen die zijn paard wil laten afvallen zou deze ingrdienten laten staan.....
Op voervergelijk wordt denk ik een vergissing gemaakt http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer ... gold-garvo Categorie dikken paarden en verderop staat het als aanvullend voer voor paarden welke topprestaties moeten leveren....
De mijne was altijd wat aan de dunne kant en is nu mooi op gewicht, zou dus hiervan kunnen komen, mooi meegenomen. Ik ben ermee begonnen puur voor haar spierbevangenheid waar ze gevoelig op is. Sinds ik dit voer is het nog niet teruggekomen gelukkig!
hutch84
Geplaatst: 31-07-13 22:04
hier toch een update
ik ben net voor mij vakantie overgestapt op dit voer en zeker bij de jeuk gevoelige heb ik dus dudelijk verschil gezien in manekam en jeuk gedracht voor de vakantie jeukte hij als hij de kans kreeg lekker door vandaag zonder eczeem deken zonder smeren maar de voeding aangepast stond er een jeuk vrij paard terwijl hij best pittig schuurde
ik vond het voer en ook niet zo goed uit zien veel graan produkten en dus verborgen suikers/zetmeel