KNOFLOOK SNIPPERS??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:05

D_Desteny schreef:

Ja hier mee kan ik opweg om de studie te vinden. (iedere gek z'n gebrek, ik vind studies lezen leuk -:) behoorlijk nerdy,...I know)

Uit deze informatie blijkt inderdaad dat je het beter niet kan geven.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:06

vuurneon schreef:
NatasjavE schreef:
Waar is de studie beschrijft dat het bloedarmoede bij paarden veroorzaakt? Heeft iemand die?

Niet dat ik mijn paard knoflook geef. Ik geloof daar niet zo in...maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.

http://www.equisearch.com/horses_care/n ... garlic528/

Daarin staan de referenties :)

Top, bedankt.

Odysseus

Re: KNOFLOOK SNIPPERS??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:14

NatasjavE: Zoek anders ook eens op de zoekwoorden "horse" + "garlic" + "heinz body anemia" in Pubmed/Scholar....

"At a daily dose of > 0.2 g/kg, horses fed garlic developed hematologic and biochemical indications of Heinz body anemia, as characterized by increases in Heinz body score (HBS), mean corpuscular volume (MCV), mean corpuscular hemoglobin, platelet count, and serum unconjugated and total bilirubin concentrations and decreases in RBC count, blood hemoglobin concentration, mean corpuscular hemoglobin concentration, and serum haptoglobin concentration. Recovery from anemia was largely complete within 5 weeks after termination of dietary supplementation with garlic. Heinz body score and MCV remained high at the end of the 5-week recovery period."
Bron: Pearson et. al (2005)
Link: http://avmajournals.avma.org/doi/abs/10 ... 005.66.457

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:19

ik gebruik het ook voor me pony het werkt super goed en ze vind het suuuper lekker ze eet het zo uit mijn hand maar het nadeel is dat als ze het te vaak krijgen ze bloedarmoede kunnen krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:11

dit geld toch pas voor grote hoeveelheden, dacht ik..?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:30

Ik voerde mn ponys ook knoflook.
Wist niet dat het kwaad kon.
Ze deden het er prima op

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:36

Mijn pony krijgt met regelmaat 1 week een kuurtje. Inderdaad omdat het bloed zuivert. Te lang voeren krijg je bloedarmoede maar aan bijna alle extra dingen zitten consequenties als je het te lang voert...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:38

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 16:57

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 02:45

Sterker nog, paarden staan erin genoemt! 0.2 gram per kilo lichaamrgewicht is de grens die schade kan geven.

Nou mijn pony krijg. Inderdaad geen 100 gram per dag hoor.
In dit artikel staat ook waarom het wel goed kan werken, het breekt rode bloedcellen af en een gezond lichaam zorgt voor nieuwe cellen: bloedzuiverig!

Knap hoe 2 hele andere visies precies dezelfde onderbouwing vinden.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 03:51

Ik heb dus ook is z'n emmertje knoflook ( poeder ) gekocht en wat op hun voer gestrooid , nou alle 3 lieten ze hun voer spontaan staan _O- Terwijl ik nog minder dan 1/5 schepje erop gestrooid had :') Nu strooi ik het door stal als het heel warm is , of het effect heeft ik zou t niet weten , maar t moet toch op .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 09:26

smurffie schreef:
Sterker nog, paarden staan erin genoemt! 0.2 gram per kilo lichaamrgewicht is de grens die schade kan geven.

Nou mijn pony krijg. Inderdaad geen 100 gram per dag hoor.
In dit artikel staat ook waarom het wel goed kan werken, het breekt rode bloedcellen af en een gezond lichaam zorgt voor nieuwe cellen: bloedzuiverig!

Knap hoe 2 hele andere visies precies dezelfde onderbouwing vinden.

Das wel een hele bijzondere manier van verwoorden. Het vernietigen van hemoglobine zou ik niet bepaald een positief effect vinden. Bloed zuivert het lichaam zelf al, namelijk via de lever en de nieren. En nee dat is niet door middel van het vernietigen van haar eigen rode bloedcellen. Maar door toxische stoffen uit het bloed te verwijderen. Een gezond lichaam heeft dus geen enkele ondersteuning daar in nodig, ook al wil de fabrikant van dit soort producten je dat wel heel graag wijsmaken :)

Roosje_socks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 20:45

Alsnog knoflook is ook goed tegen aandoeningen aan de luchtwegen (dat kan de reden zijn om het te voeren) daar komt bij dat de meesten paarden het erg lekker vinden en het na verloop van tijd het insect afwerend werkt

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:55

Mmm interessant, ik voer ook knoflook, maar geloof dat ik er, na het lezen van dit topic, maar mee ophoud. Nooit geweten, ben mooi in de verhalen van de producenten gestonken!

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 18:59

Ik geef mijn paard als de lente begint knoflook, omdat mij verteld is dat het inderdaad insecten tegenhoudt. Hij heeft nog steeds wel last van vliegjes, maar hij heeft geen bulten meer zoals eerst! Voor mijn gevoel helpt het dus wel redelijk! Ik geef bijna elke dag een klein schepje door z'n eten.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:04

Die van mij kreeg ook in de zomer knoflooksnippers, niet heel veel maar toch een klein beetje over haar voer. Ze vond het eerst niet lekker maar ze at het later prima en zonder problemen, en net als Femkex haar paard heeft ze geen bulten meer.
Ze heeft namelijk 1 zomer ontzettende bulten gehad, zo groot als een bierviltje ongeveer en ze brak 's nachts de stal af en moest mn opa een emmer koud water over haar heen gooien zodat ze weer rustig werd van de jeuk. Nadat ze knoflooksnippers kreeg heeft ze er geen last meer van gehad.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:10

knoflook werkt maar vaak pas het tweede jaar na gebruik
het is bloedzuiverd maar niet zo fantastisch dat je paard gelijk vliegenvrij is

mensen hebben vaak van die simpele ideeen, geef een weekje knoflook, nah het werkt niet -O-

ik heb 2 zomereczemers en geef ze vanaf het voorjaar knoflook bij
ze hebben minder last van jeuk en dat komt volgens mij omdat het bloed rapper ververst wordt en het gif dus sneller afgevoerd wordt
verder is mijn praktijk-ervaring dat ik geen vliegeneitjes in mijn mest heb, alsof vliegen liever geen eitjes leggen in mest wat stinkt naar knoflook, anders zou ik het niet kunnen verklaren
ik hou er weer mee op met voeren zogauw de nachten kouder worden en de meeste insekten weg blijven

Femkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:12

Ja, dat doe ik ook! En heb dezelfde resultaten. Voor mijn paardje werkt het en ik doe het nu al drie jaar en ik merk niet dat hij er ongezonder van wordt. Zo doet iedereen wat hij fijn vindt voor z'n paard, maar volgens mij is het echt niet zo slecht, wat veel mensen wel denken.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 19:25

De mijne krijgt het ook al jaren, ene keer in poeder vorm, dan weer eens in snipper vorm.
Ik voer diverse kruiden, gemixt met muesli.
Zie niet dat ze er op achteruit gaat, sterker nog, ze is 20 maar krijg geregeld de opmerking naar mn hoofd: "zo, dat is een jonkie zeker?!"

Waarom ik het voer?
Bepaalde kruides hebben tesamen een goede werking op het gestel.
Paard vind het lekker én ik merk zeker verschil de dag erna, met de hoeveelheid vliegen op
dr lijf.

Misslucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:55

Overdosis Denk Ik niet maar teveel is not goed. Wel voer ik looksnippers tegen de vliegen maar merk bijna geen verschil

Sem86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:16

Knoflook is net als alles, te veel ervan is nooit goed. Bepaalde dosering zoals voorgeschreven is goed.