Ervaringen met cavalor fiberforce

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:38

strucomix zit op 0,81 a 0,82 ewpa. Hoger in energie dus als fiberforce ( 0,64 ewpa )

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:51

Ik heb een zak fiberforce besteld, kan het maandag ophalen. Mijn paard heeft vaak maagzweren en wil haar niet teveel suiker geven, dus ben benieuwd.

Ik had Pavo C4L ook geprobeerd, maar direct na het voeren kreeg ze koliek, of het toeval was weet ik niet. Maar durf dat niet meer te geven.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 00:22

Ik ben wel benieuwd naar een foto van het voer, wie wil er een foto plaatsen :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 11:17

Ik heb een foto gemaakt maar weet niet hoe ik hem hier moet plaatsen..Iemand interesse om het voor mij te doen??

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 14:35

Ja hoor, stuur hem maar even via pb of naar mijn mailadres, die stuur ik even in een priveberichtje naar je.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:44

Hier de foto van het voer:

Afbeelding

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:12

+:)+ Dank je wel

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 19:14

+:)+

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:48

Het ziet er wel lekker uit :P

Als het goed is, krijg ik het morgen binnen. Dan nog even Subli luzerne halen, en dan hoop ik dat alles goed is qua voer voor mijn maag/darm patiëntje :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 19:51

Klopt en het ruikt ook erg lekker :)

Ben benieuwd hoe het bevalt :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:01

Zijn het harde brokken ( zoals b.v. grasbrok ) ?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 20:11

Mijn oude merrie krijgt het prima weg, dus echt hard is het niet..Ze moeten er wel wat op kauwen, maar in vergelijking met grasbrok, care4life of vito van marstall is het niet zo hard..

Anoniem

Re: Ervaringen met cavalor fiberforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 21:07

Lijkt erg veel op de dieetmix van subli.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:44

pleiada schreef:
Mijn oude merrie krijgt het prima weg, dus echt hard is het niet..Ze moeten er wel wat op kauwen, maar in vergelijking met grasbrok, care4life of vito van marstall is het niet zo hard..

Dat is precies wat ik wilde weten ;)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:39

Bedankt voor de foto!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:51

Ik heb het voer vandaag binnen gehad, ziet er goed uit. Start er morgen mee, zomaar een handje en dan rustig opbouwen, gezien mijn pony erg gevoelig is op maag en darmen.

Woody2015

Re: Ervaringen met cavalor fiberforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:06

Ik heb het bij ons in de winkel zien liggen en vond eht er wel grappig uitzien, aantrekkelijk.

Persoonlijk struikel ik, ondanks het lage aandeel, toch over de melasse.

Er word nog gesproken over de E-nummers maar zelf begrijp ik niet zo goed wat hier slecht aan is?
Ja je wilt geen E320 en E321 in je voel=r, maar overige E nummers zijn toch geen probleem, is toch allemaal goed gekeurd?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 20:23

Er zit wat e 310 en e320 in,maar dat zijn echt minimale hoeveelheden in vergelijking met ander voer waar het in zit(ik heb het even vergeleken)..Dat is ook de reden dat ik er zelf geen problemen mee heb..Het aandeel melasse is ook echt minimaal,dus dat vind ik ook geen probleem..Ik kan me voorstellen dat teveel suikers echt niet goed is maar zou het nou echt zoveel problemen kunnen geven??Dat vraag ik me al een tijd af en heb zelf het idee dat er wel ergere dingen zijn..

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 22:36

Melasse zit in veel voer, het aandeel in de fiberfoce is maar heel minimaal. Ik ben het gaan voeren vanwege het lage suiker/zetmeel gehalte en omdat mijn pony veel last heeft van maagzweren en haar spijsvertering. Er zit ook bietenpulp in. In bietenpulp zit pectine en dat is een goede maagbeschermer.

Vandaag voor het eerst gevoerd, mijn pony vond het erg lekker :D Maar ze lust dan ook wel bijna alles :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:17

Bevalt het voer nog goed ?
Pleiada, ik begreep dat jij toch ander voer wil gaan geven misschien ? pure feed ?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 19:25

Het bevalt me nog steeds goed,de paarden die het krijgen reageren er goed op..Ik ga toch overstappen op pure feed omdat hier geen lucerne of andere alergenen inzitten..Mijn merrie die het al krijgt kan ergens niet tegen in de voeding wat zich uit in bultjes op haar hoofd en ik denk dat het dan de lucerne is..Omdat ze erg goed reageert op de pure feed is het makkelijker om alle paarden er op over te zetten..

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:44

Ik ben er ook nog steeds tevreden over. Mijn pony reageerde niet goed op de pavo C4L en op dit voer reageert ze wel goed :)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 19:54

Fijn!Ik kan ook niet anders zeggen dat ze er hier ook beter op reageren dan op care4life..Care4life vind ik best een mooi voer,maar het is moeilijker te kauwen voor mijn ouder merrie en de anderen wouden het al snel niet meer eten..

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 07:10

Ik verkoop in de winkel zelf ook cavalor fiber force, en ik heb héél veel positieve reacties gehad.
Het beval 3% suiker en 5% zetmeel en er ziet ook alfalfa in.

Het heeft een raar geurtje vind ik zelf maar het loopt enorm goed, ook woezel heeft er een beetje van gekregen om te proberen en zodra zijn zak strucomix sensitive op is krijgt hij gewoon fiber force

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:33

Interessant, ik blijf even volgen.
Ik ben op zoek naar iets om het huidige rantsoen aan te vullen, ik denk meer voor mijn gevoel dan dat het echt nodig is, maar wil ze graag nog wat extra's geven. Ze krijgen nu gedeeltelijk voordroog (Horse Dinner) aangevuld met onbeperkt stro. Qua 'krachtvoer' krijgen ze Optiform van Mijten, ruwe spelt en een vitaminenkorrel. Bij dat laatste wil ik nog wat bijgeven, zodat ze nog wat langer bezig zijn en een lekkere volle bak hebben. Heb een baaltje compact gras gekocht maar ik blijf het maar een stofboel vinden en verder is het ook niet echt handig om bv. een schep van te voeren :+

Dus ik was op zoek naar iets lijkende op compact gras, maar minder stof en wat handiger. Had al Pavo Daily Plus in gedachte maar toen kwam ik dit tegen en dat lijkt me ook wel erg interessant. Hoop dat er snel meer ervaringen komen zodat ik kan beslissen tegen dat mijn baaltje op is :Y)

Is het eigenlijk een beetje luzerne-achtig? Of is het meer brok met groen door?
(ik heb de foto gezien maar daar vind ik nogal vrij veel brok in zitten.. zocht eigenlijk meer groenvoer zeg maar..).