BailyKarlos schreef:Ja, die van mij is duidelijk frisser! Maar dat vind ik wel fijn. Het is een goed dressuurpaard, maar sommige dagen was hij gewoon wat mat. Dit zal waarschijnlijk toch aan spierpijn te wijten zijn. (hij was nooit stijf erdoor maar wel wat matter). Het werkt toch fijner als je paard flitsend is.
Het frissere is iets waar je aan moet wennen. Het paard voelt zich goed! Maar als je gewoon lekker aan het trainen bent en je paard niet teveel stil zet is dit goed te doen. Je kan hierdoor ook weer de intensiteit van je trainingen verhogen en dan krijg je ook weer meer bespiering.
Ik denk inderdaad dat ik gewoon aan het frissere moet wennen en het feit dat hij meer werklust krijgt dan voorheen. Wat jij zegt.. het is fijn als je paard van zichzelf al wat flitsender is, maar ik ben een paard gewend wat je echt vooruit moest werken en die eigenlijk nooit ergens van op keek. Niet dat hij nu heel schrikachtig is geworden maar je voelt gewoon wat meer energie onder je kont. Komt vast goed
(en quarter-zijn)