voor het eerst groene leem klei gebruikt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hera81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:30

vosjevos

Re: voor het eerst groene leem klei gebruikt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:48

Nou dat klinkt niet eens onaannemelijk, de afvalstoffen kunnen als het ware niet meer naar buiten.
Maar dat is misschien alleen zo bij een laag van 1cm.
Ik heb een soort groene klei uit de dode zee. (ruikt heel lekker)Ik heb de pot van een bekende gekregen, die het merk vertegenwoordigde. Ook op mijn verpakking stond dat ik het na 2 uur af moest spoelen. Langer dan 2 uur heb ik het dan ook niet durfen laten zitten
Ik heb het ook nooit op open wonden gesmeerd. Ik was een beetje voorzichtig omdat ik niemand kende die ervaring met het produkt had. Ik volg dit topic dus met veel interesse. Nog iemand ervaring met klei uit de dode zee? Mijn pot (emmertje) is kapot gevallen en nu zit het in een metalen lucht-afsluitbaar blik. Maar dat is dus niet zo handig als ik dit lees.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:56

2 uur maar? Ik heb altijd begrepen dat de werkzaamheid juist in het opdrogen zit.
Ik heb altijd groene klei in brokken en dat smeer ik erop, laat het opdrogen en 24 uur later haal ik het eraf en smeer nieuwe.
Ik heb heel goede dingen gezien bij mn mok en ik denk dat dat juist komt doordat het opdroogt en alle vocht uit de wond trekt.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:22

ik smeer altijd groenen leem op de open geschuurde plekken van m'n pony's zomereczeem.
er is mij altijd geleerd dat dat goed is..

Faithx12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 19:41

Ik gebruik ook de groene leem. Maar ik vraag met af of dat klei mengsel wat je met water moet mengen, beter is dan de groene leem of juist niet? En als je die klei er op smeert, moet je het dan afbinden met een bandage of kan dat ook los drogen? Dit doe ik namelijk wel met de groene leem. Wat vindennjullie beter werken? Of hebben jullie ervaring met andere goede productenndie vochtafdrijvend werken?

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar wilde even inhaken. Mijn pony haar been blijft namelijk vol vocht zitten. Ze heeft van de DA ook al vochtafdrijvers gehad enZ. Maar ze moet nu herstellen en heeft tijd nodig. Ik wil alleen graag iets smeren, want wie weet werkt het wel. Ik hoor t graag van jullie :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:16

Ik heb bij mijn merrie omni gel gebruikt . De schimmel deed ik met groene leem maar zag geen resultaat . Ik zal wel te veel willen in korte tijd dus nu ook omnigel van phytonics aan het smeren bij hem .

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 10:58

t word er niet veel duidelijker van. mijn pony heeft met de vorst een dik been opgelopen en hij loopt er intussen niet meer kreupel van maar t been blijft wel dik. nu heb ik van mijn dressuur instructrice (ook de eigenaresse van onze hypo zaak hier in de buurt) de tip gekregen om er groene klei op te smeren. ik heb van haar de pasta tube ontvangen. zij gaf als tip om het in combinatie met PUUR trauma (op een broodje 2x daags 20 druppels) te geven. het enige waar ik nu over zit te dubben is of ik de klei er op moet laten zitten of er af moet halen? ik denk dat als ik geen duidelijkheid kan krijgen ik het er morgen af haal en vandaag gewoon laat zitten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:42

Groene leem kan je met een gerust hart laten zitten en lekker op laten drogen en de volgende dag weer nieuwe smeren.

Helpt goed tegen dikke been, bij mijn paard in ieder geval wel, die had zijn been nogal hard gestoten tegen een paal in de paddock in een poging een ander paard naast zijn paddock te schoppen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 18:11

Gewoon laten zitten . Eventuele oude klei eraf vegen met je handen of een borstel en nieuwe erop .
Traumeel druppels inwendig geven is ook een goede .