Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maaike2800

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:23

sinds kort ook aan het verdiepen in de glucosamine, maar wat is het verschil tussen glucosamine HCL en glucosaminesulfaat?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:00

Oase4ever schreef:
Ik gebruik horseflex van glucosaminecentrum.nl eerst alleen dat en sinds een.paar maanden.icm devils relief en.hij doet het er heel goed op. Wil de devils relief na de winter weer af gaan.bouwen.

Hoe weet je nu of ie het er goed op doet als je het samen met Devils Relief geeft?
de Devils Relief werkt pijnstillend namelijk!

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:59

Omdat.hij.de glucosamine al langere tijd krijgt denk.nu ong 1,5 jaar en de devils relief nog maar een paar maanden en dat zijn we na een.langdurige blessure gaan geven om.hem weer een beetje op.gang te helpen.(is ook tijdelijk) Maar met of vroeger zonder de glucosamine zie ik (zeker in de wintermaanden) een duidelijk verschil.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 01:19

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:33

Lees even mijn verhaal (staat in mijn onderschrift)

Ik geef al een paar jaar glucohorse, een vriendin van mijn geeft haar oudere fjord ook glucohorse en die is ook om en sinds 3 weken voert mijn manager het ook aan haar paard met artrose in de nek en die merkte na 2 weken al verschil.

Heb ook andere glucosamine geprobeert van een ander merk, maar daar merkte ik niks van. (dr horse heet dat uit mijn hoofd)

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 23:03

Heel erg interessant al die verschillende visies en ervaringen. Ik wil graag vooropstellen dat mijn paard geen artrose heeft. Natuurlijk, ieder ouder paard zal een bepaalde vorm van artrose hebben. Lichaampjes slijten nu eenmaal. 2x maal per jaar laat ik mijn dierenarts een soort van APK doen op mijn paard. Alles wordt nagekeken en er wordt ook een buigproef gedaan. Hiervoor is hij altijd nog met vlag en wimpel geslaagd. De voornaamste reden dat ik glucosamine voer, is dat ik mijn paard een soepel lichaam gun. Over de glucosamine van Vitella, die ik nu 2 weken voer, ben ik tot nu toe erg tevreden. In zijn hoofd is mijn paard een fris en jong ding. Ik heb het idee dat door deze glucosamine de vertaling vanuit het hoofd naar het lichaam beter gaat. Het lichaam reageert veel soepeler. Mijnheer komt tegenwoordig een soort van stuiterend de stal uit en met rijden is hij veel voorwaartser. Natuurlijk speelt het frisse weer ook mee. Veel paarden zijn dan beweeglijker. Maar in vergelijking tot de winter van afgelopen jaar vind ik hem nu stukken beter. Ik ga voorlopig zeker verder met dit merk. Ben benieuwd of we nog meer progressie gaan boeken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:27

hmmmm sommige paarden reageren met heel veel energie op de glucosamine. Volgens de fabrikanten idd omdat ze zich lekkerder voelen. Maar ik ken inmiddels meerdere paarden die er echt geen leuke energie van kregen. Mijn paard was amper meer hanteerbaar zoveel energie. Ik vond het op zich niet zo erg ( stalgenootjes waren er wat minder over te spreken , die durfden hem niet meer van de wei te halen soms ). Maar ik ben er mee gestopt toen hij op buitenrit voor allerlei dingen die normaal niet eng waren er in rengalop vandoor vloog, waarbij hij 1 keer ook bijna een hardloper onder de voet liep.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:38

Ik gebruik voor mijn pony ook de glucosamine van pharmahorse,bevalt prima! ik had hiervoor superflex van NAF maar daar merkte ik weinig verschil van.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:36

mijn pony heeft ook geen artrose maar geef hem met 18 jaar ook glucosamine! moet echt zeggen dat hij stukken beter loopt!

Stratovarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 22:31

Mijn paard heeft eerst een tijd ArthriAid van Nutriscience gehad en daarna een tijd Primeval gelatinaat maar met beide producten merkte ik geen grote verschillen. Wat het beste werkte was haar, zeker tijdens de koude nachten, toch op stal zetten zodat de kou niet zo in haar benen trok en lange stukken wandelen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:05

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:06

Over Glucohorse heb ik goede dingen gehoord en gelezen.
Ik gaf aan mijn merrie Equi-joint, kost wel €100 per kilo, ik deed er ongeveer 2 maanden mee.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:27

Wat ik voer is 2,5kg voor 94,50 euro. Uit zeer pure grondstoffen gemaakt, kwalitatief zo goed dat het voor mensen goedgekeurd is. Dat vind ik wel belangrijk. De herkomst van de grondstoffen bepaalt de kwaliteit van het product is mij altijd geleerd. Volgens de emmer doe je hier ongeveer 40 dagen mee als je de maximale dosis geeft (60gr per dag).

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:48

Die van mij krijgt al 3 jaar glucosamine, van Glucohorse. Zeer tevreden over en paard doet het er goed op.
Ik denk dat ik 6 potjes op een jaar gebruik,a 30 € per stuk,dus nog te overzien.
Maar als ie meer zou moeten dan zou hij dat ook krijgen hoor. Maar voor alsnog doet hij het goed op 1 schepje per dag *klopt af* . Ik heb in september wel glucosamine van Puur Natuur geprobeerd,maar dat vond mijn paard niet te eten en liet dat dus staan (kieskeurig paard,dat wel,maar het rook ook echt niet heel lekker)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:20

Over het verschil van Glucosamine HCL en Sulfaat heb ik gelezen dat in glucosamine HCL nog wat bij stoffen zitten (waar je geen drol aan hebt) en als die er uit gezuiverd zijn je de zuivere Sulfaat over houd.

Het gaat er dus om dat een glucosamine hoog gedoseerd glucosamine Sulfaat moet zijn!!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:13

Ik geef Superflex van NAF, in combinate met Devils Relief.

Ook een tijd Primeval Gelatinaat geprobeerd, maar dit bevalt beter.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:27

Glucohorse heeft de hoogste concentratie Glucosamine van de merken supplementen in NL en is dus naar verhouding het goedkoopst.
Voor mijn paardje (waarbij 2 maanden terug artrose is vastgesteld) heb ik glucosamine uit Engeland gehaald. Was nog goedkoper per kg púre glucosamine (inderdaad omgerekend naar puur, als het in HCL-vorm beschreven staat). Ze hebben daar ook de combi-vormen met chondroïtine en MSM etc. (en ook met hyaluronzuur, wat ze bij artrose soms in de gewrichten spuiten en wat totaal zinloos is om in het voer te mengen).

Op Ebay kun je nog goedkopere glucosamine vinden. Evenals pure chondroïtine en MSM, zodat je zelf kunt mengen.

Of je de HCL-vorm of de sulfaat-vorm voert, maakt niets uit. In beide varianten zitten extra stoffen, want glucosamine is een base, die niet 'vrij' voorkomt, maar altijd gebonden is aan een ander ion (bron: http://www.nutrasense.com/gluchclvssul.html ). Beide vormen lossen even goed op in de maag, waarbij de glucosamine geheel vrijkomt.

Reken altijd even uit hoeveel púre glucosamine je paard binnenkrijgt, als je de aanbevolen hoeveelheid supplement voert. Soms komt dit veel lager uit dan de aanbevolen/werkzame dosis :(

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 08:27

Volgens mij is de glucosamine van pharmahorse hoger gedoseerd en goedkoper dan de glucohorse? of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

de glucohorse levert voor een dagdosering voor een gemiddeld paard 8800 mg(8,8 gram) zuivere glucosamine en kost 30 euro per maand(is 1 pot als ik t goed las,je krijgt wel korting als je meerdere potten koopt)

de pharmahorse levert voor een dagdosering voor een gemiddeld paard 12000 mg(12 gram) zuivere glucosamine dan kost een pot van 500 gram kost 24,95 (de kleinste verkrijgbare pot,grotere verpakking is goedkoper) en daar doe je een dag of 40 mee.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:19

Je hebt gelijk!
Pharmahorse stond niet in de vergelijkingstabel.

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:26

Op mijn werk krijgt de pony pillen van het kruitvat endat
Gaat goed

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:41

ging al twijfelen,haha.

sandra8,hoeveel glucosamine zit er in die tabletten van de kruidvat?

sandra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 23:59

Snoevie daar Vraag je me wat Kan het
Niet ff opzoeken IK Ben do pas weer op mijn werk.
Het is van kruitvat en Dan de meest complete met msn Er
Ook bij. Misschien kan je het opzoeken

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:04

ik geef ook de glucosamine/chrondiotine/msm van het kruidvat.
ik kan nu even niet vinden hoeveel gluco er in zit maar ik had ooit eens uitgezocht dat er in 1 pil al meer zit als in veel paardenpreperaten en met 4 je aardig in de richting zit van ik dacht glucohorse.
potje kost iets van 12euro en met 4 pillen per dag doe je daar een maand mee.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:11

Mijne krijgt Cortaflex HA van Equine America. Ik ben pas net begonnen, dus weet nog niet of het goed gaat werken.

LLusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:36

Mijn paard krijgt Glucohorse. Volgens de DA moet de dosering zuivere glucosamine minimaal 9 gram per dag zijn. Daaronder doet het in ieder geval niets. Van de sulfaatvorm wordt vermoed dat dit als bijeffect gunstig werkt op onstekingen maar er is niet echt bewijs voor bij paarden. Onderzoek bij mensen toont dat wel aan.

Ik gebruik zelf ook glucosamine voor artrose. De dosering voor mensen is ongeveer één gram zuivere stof per dag. Ik kan me dus nauwelijks voorstellen dat paarden iets hebben aan de preparaten voor mensen, tenzij je ze er heel veel van geeft (9-10 pillen per dag) maar dat lijkt me erg prijzig (het merk dat ik gebruik kost 10 euro voor 30 pillen, als je er 9 of 10 per dag moet geven dan is het binnen 3 dagen op).

Om zeker te zijn dat mijn paard genoeg glucosamine binnen krijgt (9 gram) voer ik iets meer dan op de pot Glucohorse wordt aanbevolen. Dan nog is het een stuk goedkoper dan veel andere merken.