Waar krijg je een gedegen, onafhankelijk voedingsadvies?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GJ9

Re: Waar krijg je een gedegen, onafhankelijk voedingsadvies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:06

Het product is nog maar kort op de markt. Je zou kunnen informeren of ze het ook al bij jou in de buurt kunnen leveren, of je vraagt aan de plaatselijke fouragehandelaar of hij het eens wil bestellen voor je. Van metazoa zullen ze wel toeschietelijk zijn, die willen wel meer verkoopadressen. Het is zeker het proberen waard! Heb je de gebruikerservaringen gelezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:15

Hier heb ik nou altijd naar gezocht.

Wat kost het voer? Ik zie dat ik er een flink eind voor moet rijden......hoe blijven wat oudere paarden op gewicht?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 13:44

@ Russel, wat waren je eisen? Waarom is dit voor jou het antwoord op je zoektocht?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:59

Mijn pony van 16 staat er ook op. Ze doet het super. Het op gewicht blijven moet ze uit dr ruwvoer halen. Voor de aanvullende voedingsstoffen voer ik de metazoa. Het stimuleert de stofwisseling, waardoor ze er optimaal bijloopt en dus ook het ruwvoer goed verwerkt. Eerst kreeg ze even wat huiduitslag, net of de oude afvalstoffen het lijf uitgewerkt werden. Nu is ze fit en soepel. Eerder kon ze wat stijf zijn, nu niet meer! Ze galoppeert fijn aan op beide handen, dat ging eerst veel moeizamer.

Het kost geloof ik 20 of 30 euro, maar per mnd ben je wel goedkoper uit, omdat je veel minder hoeft te voeren dan van basisbrok. Het is een heek geconcenteerd brokje, zit puur in wat ze nodig uebben, geen overbodige troep.

Ik zou gewoon bij de plaatselijke leverancier vragen of het niet toe te goegen is aan het assortiment. Het is nog niet erg bekend, komt ganzelf op steeds meer plekken te koop als het meer naamsbekendheid krijgt.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:01

Sorry voor de typfouten, was op mobiel ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:03

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 21:24

Wat is het verschil tussen Metazoa en bv. Dodson & Horrel Ultimate Balancer?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:24

Dan nog even een vraag. De fjord likt ontzettend veel aan zijn Himalaya steen, drinkt erg veel. Maar hij doet nu even niks qua arbeid, iemand een idee/advies?

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:34

Ipsilonka schreef:
Dan nog even een vraag. De fjord likt ontzettend veel aan zijn Himalaya steen, drinkt erg veel. Maar hij doet nu even niks qua arbeid, iemand een idee/advies?

Van veel zout ga je meer drinken.
Alleen wat het triggert...tja, da's ff gokken vanaf een afstand.

Feit is, dat paarden vaak aan zo een steen gaan likken, niet zozeer omdat ze behoefte aan zout hebben, wel omdat ze behoefte aan mn zink en koper hebben, dus spoorelementen/andere mineralen.
Nu is het zo dat het nu ruitijd is. De rui verhoogt de behoefte aan die bouwstoffen, dus wellicht dat de Fjord het zo probeert te compenseren?

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:42

Vera schreef:
Wat is het verschil tussen Metazoa en bv. Dodson & Horrel Ultimate Balancer?

Hele andere gehaltes wb eea.
Nu weet ik dat de info op de website van Metazoa niet compleet is: er zit bijv wel mangaan in, terwijl het niet terug te vinden is in de lijst der ingrediënten. Staat wel op de emmer.

http://metazoa-horse.nl/

Het kan dus zijn dat de informatie van de Balancer van D&H ook niet compleet is.
http://www.dodsonandhorrell.com/our-fee ... ancer.html

De Balancer is overigens geen krachtvoer (R. Wielens noemt het wel zo, echter, een balancer is echt iets anders).
Is een stuk hoger wb eiwit, bijjv, dan de metazoa. Lijkt geen zink te bevatten? Wordt althans niet genoemd en is wel gewenst in mijn optiek.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:51

Ik weet t niet, voorheen had hij nooit behoefte aan likstenen in welke soort dan ook.

Assiepassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:09

Stinkt zijn urine?
Schuimt het?
Kleur?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 00:14

Urine stinkt niet, kleur is helder en niet te donker. Of t schuimt zou ik eens op moeten letten.