Ervaringen met Metazoa Superfit Broxxx

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:02

Mag ik dit topic ook weer even een schop geven? Het product schijnt verbeterd te zijn, nu Melassevrij, GMOvrij, graanvrij, sojavrij. Wie voert het (nog)? Onze paarden doen weinig werk, staan hoofdzakelijk op gras en krijgen hooi bijgevoerd. Dit leek me een mooie aanvulling.

MarloesV89

Re: Ervaringen met Metazoa Superfit Broxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:04

Ik voer het ook aan mijn pony. Pony loopt momenteel M samengesteld en L springen tussen de paarden. Krijgt daarnaast onbeperkt hooi en ongeveer 400 gram Metazoa per dag.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:05

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:10

De Metazoa SFB is idd vernieuwd.
Nu idd graagvrij maar ook het magnesium gehalte is aangepast.

Hier de nieuwe samenstelling:
Metazoa SuperFit Broxxx product

Analyse:
Ruw eiwit
14,8 %
EW Paard
0,7
VRE Paard
9,4 %
Ruw vet
5,0 %
Ruwe celstof
19,8 %
Ruwe anorganische stof
22,4 %
Zetmeel (uit luzerne)
3,0 %
Suiker (uit luzerne)
1,8 %

Mineralen:
Calcium (Ca)
40 g/kg
Fosfor (P)
3,2 g/kg
Kalium (K)
17,6 g/kg
Magnesium (Mg)
20,0 g/kg
Zink (Zn)
1323 mg/kg
IJzer (Fe)
924 mg/kg
Koper (Cu)
215 mg/kg
Natrium (Na)
12,0 g/kg
Mangaan (Mn)
500 mg/kg
Selenium (Se)
1,74 mg/kg
Jodium (I)
7,5 mg/kg
Cobalt (Co)
3,0 mg/kg
Chloor (Cl)
17,9 g/kg

Toegevoegde vitaminen:
Vitamine A
45.000 I.E./kg
Vitamine D3
16.000 I.E./kg
Vitamine E (DL-a-Tocof.acet.)
2000 mg/kg
Vitamine C
500 mg/kg
Vitamine B12
1200 mcg/kg
Biotine
2000 mcg/kg
Grondstoffen:
Luzerne, Mineralen, Lijnzaad, Premix (vitaminen en mineralen), Plantaardige olie

Melassevrij, GMOvrij, graanvrij, sojavrij.

Ik voer dit voer zelf aan m'n paard waarbij ik in het verleden toch wel aardig getobt hebt.
Maar sinds ze hierop staat gaat het super.
Staat nu overdag op de wei, afhankelijk van het weer met de nacht op stal of paddock met onbeperkt hooi.
Staat matig in het werk.
Is overigens een kruising tinker.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:01

Ik vind het alleen raar dat winkels niet aangeven dat ze de oude versie nog in de emmers hebben en de nieuwe versie alleen in de zakken. Dat staat er zelfs bij Divoza niet bij, ik zou na deze informatie de emmer bestellen en mijn paard dingen voeren die ik niet WIL voeren. Op de emmer staat niet de volledige ingredienten weergegeven, daar staat op: meer info op de website. Waar dus staat in dikke rode letters dat het Melassevrij, GMOvrij, graanvrij en sojavrij is. Ik vind dit echt slecht.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:26

Ik heb ook een test emmer besteld...moet echt drastisch wat veranderen bij mijn plofpaard...ze gaat vanaf nu 8-18 op de wei met masker en daarna op zand met hooi en metazoa. Ben bang dat we anders echt de verkeerde kantnop gaan en vrees voor hb of ir..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:49

Zucht... Ik heb ze sinds een week of wat op Metazoa. Ik m'n wederhelft, die meestal voert, uitgelegd: "dit is een mineralenbrok. Daar hoeven ze allebei maar heel weinig van. Ik heb een streepje op het bekertje gezet met een merkstift. Zoveel moet je voeren."

Maar manlief heeft blijkbaar bananen in z'n oren. Gisteren ontdekte ik dat één van de twee pony's al minstens drie weken anderhalve kilo metazoa per dag krijgt. |( commentaar van manlief: "ik dacht dat hij meer moest hebben dan die andere. Van die andere brokken kreeg hij toch ook anderhalve voerschep? " _-:(

Pony maakt het goed, goddank. Manlief daarentegen.... :Y)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:51

Fijn dat hij bij zoiets belangrijks luistert, en daarbij die pony hartstikke dood kan voeren.... als het toevallig wat anders geweest was. Daar zou ik laaiend om zijn!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 17:54

Ik voer het nog aan mijn paarden, maar nadat ik een vraag gesteld had over het feit dat mijn merrie die normaal in training staat en naar maatstaven metazoa gevoerd krijgt, en zij toch een magnesium tekort had, kreeg ik eigenlijk geen duidelijk antwoord terug.
Een week later ontdekte ik dat de samenstelling veranderd zou worden mét een verhoging van magnesium!
Ik voel mij een klein beetje....... en dat terwijl ik super enthousiast was over het product!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:23

GamblersCup schreef:
Fijn dat hij bij zoiets belangrijks luistert, en daarbij die pony hartstikke dood kan voeren.... als het toevallig wat anders geweest was. Daar zou ik laaiend om zijn!

Ja, ik was ook niet echt in jubelstemming. :\ Hij heeft nu een bordje op de stal geschroefd. En daar het voerschema opgeschreven. Y;(

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:27

Mijn paardje kreeg ook een tijd metazoa, omdat ze gevoelig is voor suikers.
Ook scheen het te helpen tegen eetlust. Omdat ze de mineralen etc. via de brok binnen krijgen, zouden ze dus minder de drang hebben om veel hooi/kuil te gaan eten.
Ik had het idee dat het wel redelijk werkte bij haar.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:08

ik voer het sinds gister ook, ben benieuwd..

_Klein_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:54

En? Hoe bevalt het? Ik zoek een vervanger voor de Marstall force die ik nu geef als aanvulling op schaal hooi en schale wei voor pony die dik zat is en echt alleen als aanvulling om mineralen tekort te voorkomen. Ben benieuwd naar ervaringen zeker als ik de verwarring lees over de ( wel goede!! :) ) vernieuwde samenstelling. alleen in de zakken de nieuwe? Hoe weet ik online welke ik bestel?!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:07

Aangezien de oudere er al meer dan een jaar niet meer gemaakt worden vind je die niet meer, vind je ze wel dan zijn ze allang over datum

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:57

ik voer mijn paarden sindskort ook metazoa

begon eigenlijk met alleen mijn merrie, aangezien zij flink af moet vallen, en dat bevalt zo goed dat mijn ruin er nu ook opstaat, moet zeggen, ze krijgen echt alles binnen wat ze nodig hebben! en zitten super in hun vacht! ben er zeer tevreden over!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 11:53

Onze paarden staan nu twee weken op Metazoa Superfit Broxx en ééntje begint sinds kort zand te eten. Vandaag tenminste gezien. Hebben weidegang ong. 8 uur en als ze op stal staan krijgen ze hooi (waar niet veel meer inzit, alleen om te knabbelen). Zou die ene nu een tekort hebben aan iets, dat ze nu zand gaat eten. Ik ga wel psillyumzaad kopen om dit te onderdrukken, maar het gaat mij meer om het feit dat ze iets doet wat ze nooit gedaan heeft.