Bach Bloesems voor een kalmere pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:00

Honden en katten:
Ook honden en katten heb ik met succes kunnen behandelen. Het verbaast me steeds dat kleine problemen zowel in gedrag als op lichamelijk gebied tot onaangename gevolgen kunnen leiden. Met behulp van de Bach bloesems is een hoop leed te besparen.

Veel alternatieve geneeswijzen zijn er op gericht om fysieke klachten weg te nemen. Hoewel de Bach bloesems omdat ze van invloed zijn op stemmingen, niet een direct fysieke uitwerking hebben, is dit wel het doel dat wordt nagestreefd: het lichaam gezond maken en houden door middel van een gezonde geest.

Dit staat er over dieren op haar site.
Misschien kan ze je trouwens wel helpen via de mail hoor, sluit ik niet uit.

Chaos

Re: Bach Bloesems voor een kalmere pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 23:02

Nabij Arnhem zit onze stal! :)

Oh thanks Moonfish, overheen gelezen! En ik ben benieuwd wat ik terug hoor!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:04

Das een beetje uit de richting, ik behandel dieren en ook paarden (en mensen) met bachbloesems, echt hele mooie resultaten zijn er mee te bereiken.. Ik ga even kijken of ik iemand in de buurt van arnhem kan vinden..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 23:05

Heel erg fijn!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:12

http://www.bachvoordieren.nl/

Zij doet de consulten telefonisch, ik kan zo niet vinden waar ze ergens zit. Maar volgens mij is ze wel heel goed. Ik werk altijd bij het dier zelf om remedies uit te zoeken, maar ik heb ook minder ervaring dan zij heeft ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 23:42

Mariposa11 schreef:
http://www.bachvoordieren.nl/

Zij doet de consulten telefonisch, ik kan zo niet vinden waar ze ergens zit. Maar volgens mij is ze wel heel goed. Ik werk altijd bij het dier zelf om remedies uit te zoeken, maar ik heb ook minder ervaring dan zij heeft ;)

Ziet er goed uit!!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:47

Ik gaf in de beginperiode toen mn nerveuze merrie hier net stond wat Pavo Nerv Control en bach rescue remedie druppels.
Heeft haar goed 'geholpen' , in ieder geval de scherpe randjes er wat vanaf gehaald.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 23:53

Een vriendin van mij is onder andere Bach Bloesem therapeut, ze komt regelmatig in de buurt van Arnhem. Dit is haar website http://www.z8h.nl/

Ze heeft veel ervaring met het behandelen van paarden, o.a. de mijne.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 10:32

Paard heeft niet echt last van stress, meer van onverklaarbare angsten, nerv control is meer gericht op stress toch? :)

Delphi: Heel fijn om te lezen. Zij komt het dier dus bekijken? Dit vind ik wel zeer positief want ik ben bang dat ik sommige dingen middels een telefonisch consult niet kan beantwoorden/verklaren.

Edit: Is zij een goede therapeut met Bach Bloesems?
Reiki ed gaan me namelijk te ver, dus het zou puur om Bach gaan dan. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 10:52

Ik denk dat je met het plaatje ''angst'' telefonisch ook al een hele hoop kan hoor.
Maar ik kan me voorstellen dat je liever iemand erbij hebt, kan je misschien beter finetunen.

Ik denk al meteen aan:
Mimulus
Aspen
Star of bethlehem

Hoe ik dat aan zou pakken weet ik even niet, op de traditionele wijze gewoon zo.
Maar op de Dietmar kramer wijze denk ik toch anders.
Bij mij ging het op de traditionele wijze nl goed, tot ik stopte met slikken of smeren.
Nu ben ik de ''lagen'' aan het afpellen, en ik kon stoppen met het insmeren voor lichamelijke dingen. :)

Ik ben gewoon pro Dietmar Kramer geloof ik. 8-)
Geweldige kerel. :D

Afbeelding
:+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:12

Onverklaarbare angsten > stress.

Mijn paard kan soms ook ineens schrikken en op de vlucht gaan, dit deed ze overal.
Het is ondertussen stukken verbeterd maar het nerveuze blijft er wat in hangen. Beetje karakter denk ik. ;)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:15

Chaos schreef:
Edit: Is zij een goede therapeut met Bach Bloesems?
Reiki ed gaan me namelijk te ver, dus het zou puur om Bach gaan dan. :)

Hoi ze is goed in het toepassen van Bach Bloesems en heel nuchter hoor, dus er worden je echt niet allerlei behandelingen aangepraat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:18

Matheno schreef:
Onverklaarbare angsten > stress.

Mijn paard kan soms ook ineens schrikken en op de vlucht gaan, dit deed ze overal.
Het is ondertussen stukken verbeterd maar het nerveuze blijft er wat in hangen. Beetje karakter denk ik. ;)

En dan heb je nog stress en stress trouwens.
Stress van binnenuit is Oak, maar stress van buitenaf is weer Elm.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:33

Ik ben apotheker en dus absoluut van de wetenschappelijke benadering en niet van het zweverige. Maar ik heb dingen gehoord en gezien van Reiki en helderzienden die gewoon niet te geloven zijn! Vergeet niet mensen zijn in deze manipuleerbaar, dieren niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:37

Zelf heb ik een potje rescue van Bach thuis staan, al heb ik het idee dat het niet helpt. Met oud en nieuw heb ik het mijn pony's gegeven en mezelf ook, maar ik merkte er vrij weinig van. Nu weet ik niet of dit aan mij licht, want ik lees vaak dat mensen en dieren er wel bij gebaad zijn.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:47

Kijk eens in het profiel van Draaakje hier van bokt. Haar moeder werkt met bach volgens mij, ook met paarden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:49

Ik test bloesems, ik gebruik geen Bach maar Findhorn, californische en pasific bloesems.Die versterken elkaar als ik ze samen voeg.Ik test via een foto, dan hoeven mensen niet langs te komen.En ik weet dan wat er in een flesje gaat ook echt werkt want ze passen bij de persoon of het dier.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:00

Ik heb er ook van Star remedies.
Foto's lezen geloof ik dan weer weinig van trouwens.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:07

Bach remedies zijn goed!

Maar voor onze sensibele en angstige merrie gebruik ik magnesium citraat van dr Os.
En echt....het werkt heel goed :j

Vorig jaar durfde ze niet eens meer buiten te staan. Kon je haar niet rijden.
Schrok overal van en was overal bang voor. Echt een bang vogeltje wat stond te trillen op haar benen.
Ze was totaal in de ban van angst.
We zijn toen begonnen met de magnesium en binnen twee weken kon je het verschil al merken.

We hebben een tijdje geen magnesium gegeven om te kijken hoe het ging en al snel weer angstig.

Ze is nog sensibel hoor en een gevoelig paardje, maar ze is nu goed te rijden en buiten een stuk relaxer :)

Sterkte met je pony :(:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:11

Ons vorige paard heeft bach bloesems gehad. Een mix speciaal voor hem laten maken door iemand. Bij hem maakte het geen enkel verschil, maar ik acht het waarschijnlijk dat zijn problematiek gewoon te heftig was. Zelf heb ik wel baat gehad bij bach bloesems toen ik na een val het paardrijden weer oppakte, en diverse mensen bij ons op stal hebben ook bij hun paard positieve verbetering gemerkt door de bach bloesems. Maar bij ons paard (die regelmatig in blinde paniek raakte en dan volledig ontoenaderbaar was) heeft het niets uitgehaald.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:17

Nouks schreef:
Ons vorige paard heeft bach bloesems gehad. Een mix speciaal voor hem laten maken door iemand. Bij hem maakte het geen enkel verschil, maar ik acht het waarschijnlijk dat zijn problematiek gewoon te heftig was. Zelf heb ik wel baat gehad bij bach bloesems toen ik na een val het paardrijden weer oppakte, en diverse mensen bij ons op stal hebben ook bij hun paard positieve verbetering gemerkt door de bach bloesems. Maar bij ons paard (die regelmatig in blinde paniek raakte en dan volledig ontoenaderbaar was) heeft het niets uitgehaald.

Dat was zeker een ''normale'' therapeut?
Het kan namelijk, uitgaande van de ''nieuwe methode'' dat iets niet werkt.
Dat is bij de traditionele methode niet te verklaren, met de nieuwe wel.

Dan zit er nog een laag boven die je eerst weg moet werken, vóór je bij het probleem kan komen.
Klinkt stom, is het niet. Ik heb het bij mezelf ook ervaren.

Je hebt een spoor van drie bloesems. je hebt bijv. Mimulus-heather-mustard.
Mimulus is voor angsten, maar daar zitten nog twee bloesems onder, heather en mustard.
Je moet min of meer van onder naar boven werken, dus laagje voor laagje wegwerken.
Dan zou je bij Mimulus dus eigenlijk bij Mustard moeten beginnen.

Ik heb het ervaren, ik heb bach gesmeerd op huidzones.
Bijvoorbeeld Water violet in mijn nek. Stopte ik hiermee was het met twee dagen terug.
Toen heb ik het spoor bekeken: water violet - chestnut bud - Beech.
Wat heb ik dus gedaan? Ik heb water violet geschrapt, en ben Beech gaan innemen.
Na twee dagen gestopt met smeren en het is niet meer terug gekomen. :)

Het was ook niet constant, er zat redelijk wat schommeling in mijn emoties.
Daar ben ik nu ook van af.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 19-04-12 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

carditjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:18

ik heb zelf nog geen ervaring met bach bloesemremedies maar ik geloof wel dat het werkt! :j ik heb ook een boekenreeks (fictie) maar er staat wel nu en dan bloesemremedies in ik zal effe kijken of ik een goeie vindt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:20

Heartland zeker?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:27

wat vaak gebeurd, is dat mensen naar een bepaalde toestand kijken en daarop iets uitzoeken. Maar bijv angst kan als oorzaak onzekerheid hebben, zoek je dan iets uit voor angst, dan zal het wrs niet werken. Daarom is het lastig om de juiste cominatie te vinden, zeker bij dieren omdat zij niks kunnen zeggen van wat er daadwerkelijk speelt..
En idd, dieren weten niet wat je geeft, dus ze zijn altijd eerlijk in hun reactie of het wat uithaalt of niet. Hoewel ik nu een persoon behandel, die echt overtuigt was dat het bij haar niet zou werken. Na 2 dagen mailde ze dat er heel wat dingen al aan het veranderen zijn :)