Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
petitparis schreef:ik overgiet regelmatig bietenpulp met warm water (+/- 50-60°C) van de kraan en dan is de pulp goed nadat ik gereden heb, dus +/- 1.5uur later.
ik denk ook dat grasbrok minder lang nodig heeft, dus het is de bietenpulp die bepaald hoe lang je moet weken. Als je wiesecobs met warm water overiet is het al goed binnen het kwartier.
) de bak vul ik tot de rand met water, zo kun je mooi vergelijken wat het verschil is met warm of met koud water en zie je zó of het goed is om te geven of niet. Meer uitzetten dan dat het kan doet het niet en ook ik heb juist gehoord dat het niet langer dan 12 uur mag wellen i.v.m. bacteriëen dus ben verrast hoeveel mensen het 24 uur laten staan..O ja, in het voorjaar gaat er lijnzaadmeel (maak ik aan met gekookt water) doorheen, ze smult ervan
petitparis schreef:je hoeft er ook niks doorheen te doen.
Alleen wanneer je grote hoeveelheden bietenpulp geeft, moet je wat granen of zemelen gaan bijvoeren om de Ca/P balans weer recht te trekken. Al zijn de gevolgen van teveel calcium op termijn minder schadelijk dan teveel fosfor in verhouding met calcium