[GZ] Hapje met structuur en vitamines voor sobere pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:04

Voor een zo goed mogelijk antwoord moet ik eigenlijk weten hoe zwaar je pony is (zou moeten zijn) en hoeveel kg hooi je voert. Maar tussen de 0,2 en 0,5 kg per 100 kg lichaamsgewicht van je pony. Dat is dus afhankelijk van de kwaliteit en hoeveelheid van je ruwvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:09

@Levita30: Pony weegt rond de 400-450 kilo en krijgt ongeveer 4 kilo graszaadhooi per dag, hij eet ook aardig wat stro.
Is Fibra al ergens te krijgen in de omgeving van Arnhem? Ik vind de verzendkosten namelijk wel vrij hoog. En hoe groot is zo'n baal en hoe is het verpakt?

Levita30

Re: [GZ] Hapje met structuur en vitamines voor sobere pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:18

De balen zijn 15 kg en het zijn rechthoekige baaltjes in plastic geperst. In vorden bij Vlogman verkopen ze het. Verzendkosten zijn € 3,93 per baal als je er 2 besteld. Een baal kost € 11,13 via verzenden. Maar een verdeelpunt als vlogman, zet er een marge tussen dus kan zijn dat je daar even veel kwijt bent en dan moet je er ook nog heen rijden. Ik zou dan eerst even bellen.

dan zou ik zeker 0,5 kg per 100 kg lichaamsgewicht aanhouden want dan krijgt hij uit het ruwvoer niet zoveel vitaminen en mineralen binnen!

knollentuin

Re: [GZ] Hapje met structuur en vitamines voor sobere pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:29

ik zou als ik jou was eens naar de subli dieet kijken ,zag t pas bij sabm op stal ik denk dat dit wel is wat jij zoekt