ervaringen met Bach Rescue?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: ervaringen met Bach Rescue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:24

Ik deed altijd 1 pipetje in de waterbak hoefde ik nooit te klooien met brood iod
je kan ook Strezz van phytronics bestellen werkt erg goed (ook bij mensen) is wel 4x zo duur.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:42

Kun je geen kleine ruimte creeer voor het paard waar ze meer beweging heeft, totalen rust is echt ouderwets,
Een pony bij ons had een enrstige pees blessure en daar hebben we een paddock voor gemaakt waar hij niet in kon rennen, geeft ook meer rust tussen de oren.
Ook voor de pezen beter want ze hoeven hiet kort te draaien in de stal,
Als je de bach geeft zou ik ook geen 20 druppels doen maar gewoon een stuk of 5 het ene paard reageert er anders op dan het andere.
Ook zou ik niet met bit in gaan wandelen, want als ze dan gaat trekken word het gedrag vaak alleen maar erger omdat er dan ook een pijn prikkel bij gaat komen en je wil juist rust.
In de stal zou je met het paard ook wat kunnen doen, zoals targetten , of stelling en buiging oefenen, beentjes optillen , er is zoveel om te doen met je paard ook als hij op rust staan , , maar ik zou een klein paddock maken met meer bewegings vrijheid, dan zal het wandelen ook beter gaan .

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 14:01

midgie: zoals in de OP al aangegeven, hebben we al geprobeerd om haar op een 'postzegel' te zetten. (stukje in de bak van 5 bij 5) hier bij begon ze als een stier te springen. en zal ze ook blijven doen omdat ze de andere paarden ziet en er niet bij kan.

ik heb haar nu 2x 2spraytjes bach gegeven en ze is nu al wat rustiger op stal. met die sneeuw nu kunnen we zoizo niet stappen, bij ons op de straat word nog niet voldoende gestrooid om dat verantwoord te noemen.

stappen met het bit doe ik zoizo niet, ze maakt zich dan veel te druk dus dat is indd helemaal niet wat we willen ;)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:05

Bach remedie werkte bij mijn paard juist averechts.. :(

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:07

In die bak van 5x5 stond ze alleen als ik het goed begrijp? Kun je er dan niet een ander paard bijzetten?

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:32

heb het een keer geprobeerd, niet heel veel van gemerkt. maar wie weet was ze zonder nog drukker geweest. Bij de poes hielp het wel!

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:28

ik heb het bj mn laatste wedstrijd geprobeerd, ik heb de spray gekocht en het via een handje muesli gegeven, volgens mij in totaal 20 spraytjes, verdeeld over een heel aantal uur.
zelf heb ik valdispert Sress moments ingenomen, aangezien ik erg nerveus ben, dit slaat over op mijn paard, en hijis al bang in binnenbakken... ik vond het goed werken..... of dat tussen mn oren zit weet ik niet maar ik ga er voorlopig op wedstrjden mee door.

Succes met je paardje! ik hoop dat het effect heeft en dat hij/zij goed geneesd!

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:29

Ik heb er wel ervaring mee, maar volgens mij hebben ze een placebo-effect of geen effect. :)