1 keer per dag, onbeperkt, dus ze doen er de hele dag/nacht mee.
Ireen_
Geplaatst: 20-12-11 12:59
4 keer per dag. Bij de volgende voerbeurt is ze meestal net klaar met het hooi van de vorige, of er ligt nog een klein restje. Komt neer op vrijwel onbeperkt dus.
BoDerek
Geplaatst: 20-12-11 13:07
5x per dag. rond 7 uur en rond half 7 in de avond een grote portie, verder 3 kleine porties over de hele dag. Zo hebben ze iets te knabbelen. Verder 3x daags krachtvoer.
Mathilde
Geplaatst: 20-12-11 13:08
Paardjes thuis krijgen 1 x daags bijgevuld, dus onbeperkt. Ik gooi twee op elkaar staande trekkerbanden helemaal propvol en een kleinere band ook vol. Hiermee doen ze echt 24 uur en dan is er altijd nog een flinke laag over. Ze krijgen 1/3 hooi en 2/3 kuil. Ze staan in een inloopstal (nu zonder gras maar met luxe zwembad ) Red krijgt op de stal waar hij staat 4x daags ruwvoer; 3x hooi en 's avond kuil.
Cowgirl
Geplaatst: 20-12-11 18:26
Mijn paarden staan nog op het land. Deze haal ik s'ochtend rond half 9 a 9 uur eraf en zet ik ze binnen. Hier staan ze dan een uurtje of 5 en hebben dan onbeperkt voordroog. Meestal krijgen ze allebei nog 3/4 a 1 schep subli priores.
Mijn verzorgpaardje krijgt nu 2 of 3 x per dag ruw voer. 's ochtends bij zijn biks, dan meestal 'smiddags na het rijden en dan 'savonds weer na zijn biks
Onbeperkt, en heb het in een fijnmazig hooinet in een bak geknoopt zodat hij er lang mee doet elke dag en vul die steeds als ik thuis ben aan:) Zo eet hij ineens ook minder hooi omdat het er altijd is:)
Mijn haf en fjord krijgen 4x per dag hooi, smorgens in de stal een net, overdag 2x 2 olakken hooi,savonds in de stal weer een flinke portie in een net.
2x Sochtends vroeg een speciekuip vol hooi (4kg) Savonds hooi in hooi net (4kg) En dan nog savodns een flinke dot graszaadhooi & stro erbij, waarvan de volgende dag altijd nog wat over is. Ofwel nagenoeg onbeperkt dus.
3x per dag momenteel. 's Morgens een beste berg kuil in hun box. Overdag staan ze in de paddock. Eind van de middag nog een bergje en 's avonds rond 9 uur zo'n zelfde berg. 's Zomers staan ze overdag in t gras en krijgen ze alleen 's avonds laat nog een klein bergje mee op stal. Heb een KWPN'er en een minishet, zien er beide prima uit.
2x per dag, s'morgens en 's avonds en dan krijgen ze nog ieder een bergje hooi. Overdag staan ze altijd op de weide, dus daar kunnen ze zoveel ras eten wat ze willen haha!
sietske83
Geplaatst: 21-12-11 19:31
Ze krijgen nu 4 x per dag kuil een beste berg. Om 6 uur 12 uur 17 en 22 uur krijgen ze de laatste portie. Ze krijgen s'morgens en s'avonds brok erbij.
RedjevenStal
Geplaatst: 21-12-11 22:52
Ik voer 3 x daags ruwvoer,mineralenblok en vers drinkwater is daarbij altijd voorhanden!
RedjevenStal
Geplaatst: 21-12-11 22:55
Oh en bijna vergeten te vermelden; natuurlijk de worteltjes en afgewogen portie muesli met brokken naar behoefte van het soort paard! (Veulenbrok/merriebrok e.d)
1x per dag worden de slowfeeders geheel gevuld, en daar doen ze een hele dag mee.
Onbeperkt dus
mirgino
Geplaatst: 21-12-11 23:02
wij gaven 4x p/d een berg ong 11 kg per paard maar omdat ze allemaal de dik zijn moest dat van de DA terug naar mijn paard 7kg en 1 paard staat op SQ Obese 2x 800 gr en 4x 1kg hooi de mini`s krijgen wel onbeperkt
was wel ff moeilijk om zoveel minder hooi te geven, maar het blijkt genoeg te zijn.
2x daags voordroog en hooi in de netten, dat is 90% onbeperkt zegmaar.
GamblersCup
Geplaatst: 22-12-11 02:08
Overdag op het land onbeperkt, 's avonds als ze binnen komen ligt er in iedere box een enorme stapel hooi op ze te wachten waar we 's morgens de laatste sprietjes nog van vinden. Na een lange tijd voeren en uitproberen kom je erachter hoeveel elk paard ongeveer voor de nacht nodig heeft.
Dat is nu met hooi. Zijn we net weer mee begonnen, de afgelopen 2 maanden hebben ze voordroog gekregen. Daarvan kregen ze minder; één voor één explodeerden de paarden, werden ze vreselijk vet van!