hallo allemaal, weer ontzettend bedankt voor jullie reacties! @funnyhorses, ik ben ervan op de hoogte dat ik van kuil meer moet voeren dan van hooi, maar die hoeveelheden die ze krijgt, krijgt ze NET op... ik kan wel meer geven maar dan blijft het liggen... meer kuil dan ik geef kan ze niet op... zo eigenlijk ook met het hooi, meer geven is geen optie, want ze eet al heel de dag (letterlijk) dus dan zou ze sneller moeten leren eten... haha
het is inderdaad een goed idee om eens een mail naar marstall te sturen.. ben benieuwd wat voor reactie daarop komt..
@equi_libre: waar zijn die healty herbs brokken verkrijgbaar? en de spelt van Bioron? dat is toch wel fijn te weten waar het te verkrijgen is.. dan kan ik me daar wat in verdiepen..
zou je niet een keer een bloedproef laten nemen ? misschien is er een achterliggende oorzaak. Mijn ervaring is juist dat arabieren groeien van de lucht
pmarena
Geplaatst: 28-07-11 18:20
...en met de voergezond-brokjes heb ik met mijn neuroot dus ook hele goede ervaringen , ze wordt hiervan absoluut niet drukker , terwijl dat met veel andere voeders wel zo was...zelfs voeders die laag in energie zouden zijn
En je hoeft er ook maar weinig van te voeren. Sprong ze voorheen bvb. van een handje muesli zonder haver van Havens al boven m'n kop uit , hiervan kan ik gewoon de aanbevolen hoeveelheid van bijna een maatschep vol voeren en madam wordt niet druk of neurotisch maar zit gewoon heel lekker relaxed in haar vel
Bij veel andere voeders moet je toch al snel het dubbele voeren om aan de aanbevolen hoeveelheid te komen....waardoor ze druk worden , je minder gaat voeren , en ze dan alsnog niet genoeg van de goede stofjes binnen krijgen.....
Of andere voeders zijn juist weer te weinig , of heel bewerkelijk...
Dit is gewoon precies mooi zo , lekker bijna een kiloschep vol , is genoeg om toch even lekker een maaltje te hebben , zonder dat het een hap-schrok-weg hapje is of te veel is.
Ze eten het ook heel rustig en dat is alleen maar goed.
Zelfs de Shet die normaal het voer naar binnen snoof bij wijze van spreken , kauwde hier heel rustig op. Beestje was er zelf van onder de indruk
ponyparadijs
Geplaatst: 28-07-11 18:48
Mist schreef:
zou je niet een keer een bloedproef laten nemen ? misschien is er een achterliggende oorzaak. Mijn ervaring is juist dat arabieren groeien van de lucht
Poeh ken toch heel veel arabieren en kruisingen met veel arab.bloed en er zijn er maar weinige die van de lucht groeien. Misschien tref ik de verkeerde?
Mist
Geplaatst: 28-07-11 19:25
of ik maar ik heb de pools/russische kant, misschien dat het aan de fokrichting ligt, mijn modellen zijn de variant met de ronde rug en weinig schoft.