Eplus heeft hij al op gestaan. Dit maakte weinig verschil.
Soms weer je het niet meer hè

Ik probeer nu eerst de Equifyt sport+ , hoor daar hele goede verhalen over.
Dus zeker het proberen waard.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Echt wat jij beschrijft wat er gebeurd als je op CC gaat is Alcazar op het lijf geschreven. Iris is tijdens de training heel veel bezig met klein en snel maar zodra hij wat spanning krijg gaat hij op groooot en traag. Heel fijn als je paard mooie ruime gangen heeft maar het kan dus ook verekte lastig zijn...... 

BigBen schreef:Zeven jaar, M1, dan vind ik persoonlijk 3x 3/4 kg sportbrok per dag aan de magere kant.
Ipv iets anders te zoeken zou ik eerst wat harder voeren.
Zo'n 3 tot 3 1/2 kg per dag lijkt me redelijk.
Even afwachten hoe hij dan reageert.
Don_Zhivago schreef:UltimOo schreef:
Bedankt. Hier zit indd nog meer in. En goedkoper.
Denk dat ik die ga bestellen en kijken wat het doet.
Meer tips zijn welkom hoor
petitparis schreef:nee tegen minder stress ik ook niet echt, maar wel dat ze minder stijf worden door de spierverzuring. Ken er eentje die compleet flipte op een 3daagse wedstrijd, ruiter heeft elke dag meer dan 3-4 uur getraind (rijden en longeren) waarbij het paard amper wilde stappen. Wel paard was bij thuiskomst allesbehalve stijf en dat had te maken met het magnesiumsupplement. Dat hij volledig over de rooie ging qua energiepeil lag aan de suikers erin, maar normaal had hij stijf moeten zijn na zijn escapades op wedstrijd en dat was hij niet...
een paard dat begint te verzuren (door stress, transport, afleiding,...) is ook niet meer "fris"

Je openingspost zou door mij geschreven kunnen zijn, mijn 7jarige in de M1 mist ook net die energie om een vlotte proef neer te zetten. In training is het wel oplosbaar door hem wakker te houden, maar op wedstrijd in de stress mis ik wat hevigheid van haar kant
Het heeft absoluut zo zijn voordelen een mak paardje en ik weet dat er maar al te graag mensen zijn die zo'n karakter willen, maar ik vind het voor de dressuur niet zo wenselijk