Ik dacht de eerste keer dat ik je berichtje las dat je een grap maakte, maar 6 kilo is ongelooflijk veel! Mijn paard kreeg al bij 3 kilo last van gespannen spieren, terwijl ze veel arbeid leverde. Heeft het paard geen last van spierstijfheid?
Ik zou het echt aankaarten met de eigenaar, het is niet gezond voor het paard om zoveel krachtvoer te krijgen.
Ik heb sinds de herfst 2010 een paard die in het begin zó pittig was onder het zadel dat ze gewoon de baas was. Alles wat ik haar vroeg was teveel en meteen ging ze over op steigeren. Ze kreeg toen 1 kg per dag brok en wat hooi. Ik heb haar toen 3 maand van de brok afgehaald en ze kreeg een tijd alleen maar hooi. Dit ging prima! Ze was minder gespannen onder het zadel. Naarmate ik weer meer ging rijden in de weeg heb ik haar weer op brok gezet. Nu krijgt ze weer een kg per dag +stro/hooi en dat gaat helemaal prima.
Odeale
Geplaatst: 19-05-11 08:01
Mijne werd al stijf van 2 kilo draversbrok. Nou moet ik zeggen dat ze van zichzelf al niet het meest soepele paard is en bouwt wel snel spanning op. Maar nu ze 1.5 kilo marstall vito krijgt kan ik echt verschil merken.
_jasmijn_
Geplaatst: 21-05-11 19:50
Dit is echt belachelijk!!!
Mijn mening is, stoppen met kracht voer. Dag en nacht in de wei met hooi. Pas als de spanning er weer uit is kan je rustig gaan opbouwen met rijden en daar de brok op aanpassen. Ik ken paarden die alleen op gras en veel hooi, zonder brok, super lopen