Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myrrie08 schreef:@petitparis ja hij kijgt in de winter idd ook meer hooi en in de zomer minder omdat hij dan ook op een mooie groene wei gaat;)
Met het voeren voor wedstrijden zou ik idd heel goed op letten:D
Ik was wat bang geworden door al die reactie's hier dat ik me pony overbelaste, dus nu heb ik besloten om hem 2 weekjes vrij te geven, en vanaf dan hem 5 keer per week te rijden:D
Cowgirl schreef:myrrie08 schreef:@petitparis ja hij kijgt in de winter idd ook meer hooi en in de zomer minder omdat hij dan ook op een mooie groene wei gaat;)
Met het voeren voor wedstrijden zou ik idd heel goed op letten:D
Ik was wat bang geworden door al die reactie's hier dat ik me pony overbelaste, dus nu heb ik besloten om hem 2 weekjes vrij te geven, en vanaf dan hem 5 keer per week te rijden:D
Ik zou je pony niet ineens 2 weken op de wei zetten. Geef hem dan 'rust'' in de vorm van lichte arbeid. 1/2 uurtje per dag rijden of rustig longeren.
Een paard wat flink in training staat kun je niet zomaar stilzetten ivm spierproblemen. Vergeet tijdens de 'rust' periode niet je voer te veranderen. Je hooi is dan prima maar halveer zeker je krachtvoer.