Voeders van Mijten bevatten toch Ethoxyquine?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:23

Rosaly, ik vind het verhaal niet zo heel vreemd hoor.
Voerfabrikanten kunnen kiezen uit zeg maar 3 verschillende vit en min brokjes die ze toevoegen aan hun eigen product.

Ik had hetzelfde verhaal met Garvo in het verleden. Ze zeiden geen BHA etc te gebruiken. Maar het stond wel op de zak. Ze hebben het toen uitgezocht en er bleek dat het vit en min brokje idd wel BHA bevatte. Hun eigen product dus niet, de toevoeging van het vit en min brokje wel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 00:18

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om privécommunicatie op Bokt te plaatsen, dat soort berichten moeten worden verwijderd. Het is wel toegestaan om de inhoud van bijvoorbeeld een email in eigen bewoordingen neer te zetten zonder de naam van de afzender.

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:15

Ik heb gisteravond voervergelijk.nl op de hoogte gebracht, deze hebben direct daarna een nieuwsitem geplaatst http://www.voervergelijk.nl/nieuws/105/ ... aardenvoer

edit: via pb kreeg ik de vraag of ik wel had nagevraagd aan Ben Mijten of ik zijn mail (die overigens niet aan mij was, maar aan een andere bokker...weet even niet meer welke omdat de mail verwijderd is)mocht doorsturen. Maar ik wil even duidelijk vermelden dat ik dus geen mail heb doorgemaild, maar dat ik voervergelijk alleen heb getipt om op deze site te kijken waar die mail op dat moment nog op stond.
Voervergelijk heeft de mail van Ben simpelweg van Bokt gekopieerd en dus niet van mij gekregen.

supertekkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:27

petitparis schreef:
aslo schreef:

Mijten bevat ook genetisch gemodificeerde soja, wat op termijn ook nadelig kan zijn...

Hier wil ik even op reageren;

Genistisch manipuleren is heel iets anders. Genetisch gemodificeerde planten hoeven juist minder bespoten te worden wat dus leid tot minder residu in de uiteindelijke granen etc.

Dat men genetisch manipuleren als iets slechts ziet is voornamelijk omdat sommige mensen van mening zijn dat alleen God de planten heeft gecreëerd en dat we daar niet mee moeten rotzooien. Niet echt een argument voedingstechnisch argument

Overigens zijn zowat alle granen afkomstig uit de US genetisch gemodificeerd (= door lab onderzoek geselecteerd op vatbaarheid voor ziektes, groeisnelheid, en winstgevendheid)