Met welke mokkruiden/ tabletten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Welke mokkruiden/ tabletten?

Poll eindigt op

Huppa mokkruiden
1 (6%)
Mokkruiden van homeopaard.nl
1 (6%)
VSM Mok cure
3 (20%)
Puur mok
5 (33%)
NAF mud gard
Geen stemmen
anders nl.;
5 (33%)

Totaal aantal stemmen: 15

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 16:44

Derfen heb ik geprobeerd. Het was na een paar dagen of haar hele been in brand stond. Een allergische reactie of zo. Echt heel erg. Daarvoor was het gewoon matige mok.
Na Derfen was het helemaal ontstoken |( Vreselijk spul. Voor zomerexceem zal het werken, bij mok raad ik het ten zeerste af. Hier op bokt is nog iemand die het voor mok heeft gebruikt en het paard kreeg een paar dagen later einschuss. Misschien toeval, misschien niet :( .........

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:47

Bij ons werkt 2x per jaar een groene leem kuur ook erg goed..
niet echt gerelateerd aan mok, maar het maakt schoon van binnen uit.
Je kunt de groene leem ook op de mokplekken smeren (wel daarna weer afspoelen)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:38

Odessa1 schreef:
Derfen heb ik geprobeerd. Het was na een paar dagen of haar hele been in brand stond. Een allergische reactie of zo. Echt heel erg. Daarvoor was het gewoon matige mok.
Na Derfen was het helemaal ontstoken |( Vreselijk spul. Voor zomerexceem zal het werken, bij mok raad ik het ten zeerste af. Hier op bokt is nog iemand die het voor mok heeft gebruikt en het paard kreeg een paar dagen later einschuss. Misschien toeval, misschien niet :( .........

Owh dat is ook erg!
Voor sommige paarden kan het ook niet gebruikt worden voor zomereczeem, dan krijgen ze ook zere plekken...gelukkig werkt het goed bij ons paard met eczeem, want de vliegjes blijven wel weg.
Ik gebruikte voor mijn paard vroeger virbac tegen mok, maar ik weet niet of dat er nog steeds is...