Wel of geen ui/knoflook?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

huppeltje81

Re: Wel of geen ui/knoflook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:49

Te veel is natuurlijk nooit goed.
Mijn veearts rade aan om knoflook af en toe als kuur te geven.
Dus eens in de maand of om de maand een week lang elke dag een schepje door het voer te doen.
Het heeft veel hele goede eigenschappen.
Knoflook helpt ook tegen de wormen!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:54

Knoflook en ui is niet slecht voor een paard, maar het word wel vaak gebruikt bij verkoud heid en dat soort dingen (het zit namelijk veel in die voeding die ze dan nodig hebben) Maar ik zou je paard niet gaan pesten om hem knoflook en ui te geven voor zijn vacht manen en staart, dit werkt namelijk niet.
Dit is het zelfde als in de zomer mensen voeren hun paard met knoflook om de vliegen op afstand te houden maar dit werkt alleen een 'heel' klein beetje als het paard gaat zweten.

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 13:57

Was niet te bedoeling om mijn paard te pesten. Maar er zijn nu zoveel mensen die zeggen dat het niet goed is dus heb ik weer wat bijgeleerd, nooit meer ui/knoflook geven..

Gerda20 schreef:
Knoflook en ui is niet slecht voor een paard, maar het word wel vaak gebruikt bij verkoud heid en dat soort dingen (het zit namelijk veel in die voeding die ze dan nodig hebben) Maar ik zou je paard niet gaan pesten om hem knoflook en ui te geven voor zijn vacht manen en staart, dit werkt namelijk niet.
Dit is het zelfde als in de zomer mensen voeren hun paard met knoflook om de vliegen op afstand te houden maar dit werkt alleen een 'heel' klein beetje als het paard gaat zweten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:08

Het is gewoon om maar iets te kunnen produceren en te verkopen (geld verdienen aan goedkope producten omzetten in duur speciaal voor paarden, onzin eigenlijk).

Voor de longen kan een knoflook tijdelijk goed zijn, maar als je ermee stopt komen de problemen weer terug dus echt goed is het niet, want het geneest niet maar onderdrukt het enkel. Je kan beter werken aan de oorzaak wegnemen en genezen van het hoesten. Mijn paard hoest helemaal niet meer en hij is behoorlijk gevoelig met zijn longen, toch hoest hij helemaal niet zelfs niet in draf en of galop en dat zonder knoflook.

Belangrijk is kijken hoe het met je paard gesteld is en of wat de oorzaak is en het dan genezen.

Ik heb liever dat het genezen is en dat mijn paard sterke weerstand heeft en gezond is, dan dat het onderdrukt wordt met lapmiddelen, want dat is het, als je ermee stopt komen de problemen terug en dat betekend dat het middel niet juist is en het niet geneest. Met als gevolg dat men ermee blijft doorgaan zelfs meer gaat geven en geloof me dat is niet goed voor je paard.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:35

[quote="_Hackney_"]Was niet te bedoeling om mijn paard te pesten. Maar er zijn nu zoveel mensen die zeggen dat het niet goed is dus heb ik weer wat bijgeleerd, nooit meer ui/knoflook geven..

Ik zeg ook niet dat je je paard aan het pesten bent hihi zo bedoel ik het net, maar er zijn zoveel mensen die denken dat alles over al voor helpt en ik werk zelf in een ruitersport winkel en zie zoveel mensen die zich dingen hebben aan laten praten wij verkopen ook dingen met knoflook er in maar ik zeg tegen die klanten die het willen kopen het zelfde als tegen jou, maar ik zou hem gewoon lekker laten eten wat ie altijd eet als die daar gezond op leeft zou ik er niks aan veranderen.

En zo zijn er nog veel meer dingen hoor en je bent zeker niet de enige en er is niemand die alles weet ik weet ook niet alles maar mensen denken soms in hun eigen belang en niet in het belang van het paard (ik zeg zeker niet dat jij dat doet hoor) maar even een voorbeeld.

Mensen komen de winkel binnen zoekend naar een mexiaance neusriem, soms vraag ik waarom wil je die dan is het antwoord omdat ik hem mooi vind, wat veel mensen vergeten is de werking van deze neus riem die is veel en veel heftiger als een gewone neusriem.

Soms moet je dingen zo laten als ze zijn en niet voor je zelf kiezen.

Dit bericht is niet naar jou bedoeld hoor maar moest het even kwijt ter informatie hahaha (je moet je niet aan gesproken voelen)

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 14:53

Nee, maar je hebt helemaal gelijk hoor, veel mensen denken niet na voordat ze iets kopen, alleen omdat ze het mooi vinden...
Je komt er pas iets over te weten als je je erin verdiept, doe je dit niet zul je het nooit te weten komen.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:57

GEEN UI !!!!

2005

Re: Wel of geen ui/knoflook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:27

Teveel knoflook is niet goed. Hier wordt het wel eens als kuur gegeven. Wat ik me afvraag, in Havens Natural Balance zit standaard knoflook. Dat zou je ook het hele jaar mogen voeren? Neem aan dat ze dat niet zomaar zeggen...

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:58

Je kan een paard al om zeep helpen met een netje uien.

In het lichaam word door de ui zoveel gas gemaakt die het paard
niet kwijt kan door de lengte van zijn darmkanaal (mens kan deze makkelijk kwijt),
waardoor de darm kan scheuren.

Is al gezegd, maar nooit geven dus!
:)