Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
vejovitaal schreef:.
Je hebt helemaal gelijk, alleen kennen nog niet al te veel mensen mijn product![]()
zit net een vraag van iemand te lezen over mensen met ervaring met horseflex, niemand reageert...
komt waarschijnlijk omdat het nog maar twee jaar bestaat, maar de resultaten zijn echt goed!
Ik heb ook al horseflex verkocht aan bokkers, maar die kijken niet zo heel vaak op het forum denk ik...
anyway je had het over korting, misschien een idee om iedereen die hierop reageert nog extra 5 euro korting te geven op de eerste pot? dan heb je al een pot voor 23.50 euro aan de deur,
daarnaast staat uiteraard de 4 halen, 3 betalen aanbieding, dat is omgerekend 17.60 euro per maand.
Je krijgt dan de beste hoogste kwaliteit glucosamine, wat ook gebruikt wordt voor menselijke producten en natuurlijk de MSM!
vejovitaal schreef:Cerize schreef:Ik ken het inderdaad ook niet, maar ben wel geinteresseerd.
Als ik jouw product naast dat van NAF 5 star zet, wat zijn dan vooral de verschillen? Of verschilt het niet zoveel.
Ik ben heel tevreden of NAF en durf daarom niet zo snel te veranderen.
er zit onder andere de "verkeerde" glucosamine in namelijk: Glucosamine HCL.
Studies van de laatste tijd geven aan dat Glucosamine HCL moeilijker en onvollediger wordt opgenomen en dat het daarom minder goed werkt om gewrichten te "smeren" en soepel te houden.
als ik verder kijk naar de ingredienten:
Glucosamine HCL, MSM, Bijproducten van knollen en wortels, l-Glutamine, Chondroïtine Sulfaat, Hyaluronzuur
valt mij op dat alleen de glucosamine zou moeten werken in combinatie met de MSM.
De dosering glucosamine die wordt gehanteerd (5 gram per dag voor een volgroeid paard) ligt op de helft van wat het geval is bij horseflex, daarbij is het 10 gram! ook zit er per dagdosering minder MSM in dan bij horseflex.
conclusie: als NAF 5 star werkt bij je paard, werkt horseflex minstens zo goed, waarschijnlijk beter...
vejovitaal schreef:Cerize schreef:Ik ken het inderdaad ook niet, maar ben wel geinteresseerd.
Als ik jouw product naast dat van NAF 5 star zet, wat zijn dan vooral de verschillen? Of verschilt het niet zoveel.
Ik ben heel tevreden of NAF en durf daarom niet zo snel te veranderen.
er zit onder andere de "verkeerde" glucosamine in namelijk: Glucosamine HCL.
Studies van de laatste tijd geven aan dat Glucosamine HCL moeilijker en onvollediger wordt opgenomen en dat het daarom minder goed werkt om gewrichten te "smeren" en soepel te houden.
als ik verder kijk naar de ingredienten:
Glucosamine HCL, MSM, Bijproducten van knollen en wortels, l-Glutamine, Chondroïtine Sulfaat, Hyaluronzuur
valt mij op dat alleen de glucosamine zou moeten werken in combinatie met de MSM.
De dosering glucosamine die wordt gehanteerd (5 gram per dag voor een volgroeid paard) ligt op de helft van wat het geval is bij horseflex, daarbij is het 10 gram! ook zit er per dagdosering minder MSM in dan bij horseflex.
conclusie: als NAF 5 star werkt bij je paard, werkt horseflex minstens zo goed, waarschijnlijk beter...
PBA_ schreef:Vejovitaal, ik geef mijn paard nu naar alle tevredenheid gelatinaat van primeval (hond trouwens ook) is erg prijzig maar heb ik er voor over. Zit er verder nog verschil in jou product verdus de gelatinaat in mijn geval? Ik durf eigenlijk niet over te stappen omdat het zo goed gaat maar als je me kan overtuigen dan zou ik het wel aandurfen. De prijs staat mij meer aan maar het moet wel werken natuurlijk.
vejovitaal schreef:PBA_ schreef:Vejovitaal, ik geef mijn paard nu naar alle tevredenheid gelatinaat van primeval (hond trouwens ook) is erg prijzig maar heb ik er voor over. Zit er verder nog verschil in jou product verdus de gelatinaat in mijn geval? Ik durf eigenlijk niet over te stappen omdat het zo goed gaat maar als je me kan overtuigen dan zou ik het wel aandurfen. De prijs staat mij meer aan maar het moet wel werken natuurlijk.
Om eerlijk te zijn zijn de meningen hierover verdeeld, de een zweert bij glucosamine, de ander bij gelatinaat.
Ik heb klanten die zijn overgestapt van primeval naar horseflex (ook vanwege de prijs) en deze bestellen nu nog steeds. Verstandig is bij overstappen om het niet in een dag te doen maar over een periode van ong. een maand. Laat je paard rustig wennen aan het nieuwe supplement en tegen die tijd zou het product optimaal moeten werken.
Jinks schreef:Ik heb een paardje met spat, het middelste schijfje van het spat gewricht was aan de boven (ergst) en onderkant (iets minder) aangetast. Voor dit paard heb ik een combinatie van Glucosamine van Glucohorse en Chondoitrine van Vitella gebruikt. Conform een onderzoek van een amerikaanse universiteit heb ik de menselijke hoeveelheden omgerekend naar het gewicht van mijn paard (450 KG), is een Quarter.
Van de Clucosamine krijgt zij 6000mg per dag in een keer en van de chondoitrine krijgt zij 9000mg per dag verdeelt over 2 maaltijden.
Na 3 weken liep zij niet meer kreupel.
Na een 6 maanden wezen de foto's uit dat de spat stil stond en de ontsteking rustig was. Na een jaar is de onderste helft spat vrij en de bovenste helft rustig en maar een heel klein stukje vergroeit. Kortom de foto's wezen uit dat het was verbetert.
Ik blijf dit nu doorvoeren (zij is nu 4) tot alle groeischijven gesloten zijn (8 jaar). Ze loopt nu onder het zadel en we trainen haar nu 4 maal per week (niet te zwaar), en het blijft stabiel.
Dit resultaat is conform wat ik in het onderzoek heb gelezen. Grootste oorzaak wanneer het niet helpt is te lage dosering.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes en veel succes
vejovitaal schreef:Bij artrose is het verstandig een product te geven wat naast glucosamine (de juiste glucosamine nl. 2kcl) ook MSM bevat, dit remt de artrose omdat dit van nature uit ontstekingsremmend werkt. Ook zorgt MSM ervoor dat glucosamine makkelijker, sneller en vollediger wordt opgenomen.
kijk maar eens op http://www.glucosaminecentrum.nl daar heb je het goedkoopste kwaliteitsproduct 'horseflex'
dit bevat naast de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid glucosamine-sulfaat 2kcl ook MSM.
Cerize schreef:Interessant Flames:
maar nu zeg jij dat Glucosamine HCL zeer goed opneembaar is met MSM verbinding.
Betekent dat dat je bij de Glucosamine Sulfaat en Glucosamine Sulfaat KCL geen MSN verbinding meer nodig hebt?
En zijn deze twee vormen net zo goed opneembaar dan?
scoxxx schreef:@ Flames: welk merk voer jij en in welke hoeveelheden?
unamie schreef:Marstall heeft pure glucosemine (100% gelatine)
(Collageenhydrolysaat +Aminozuren)
1½ Kilo kost 44,50
Ik verkoop het ook regelmatig voor honden
Die reageren er ook heel goed op